فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام:

هیئت رزمندگان نمودی از ایثارگران است

سردار علی محمد اکبری گفت: هیئت رزمندگان نمودی از ایثارگری و از خود گذشتگی رزمندگان در طول 42سال انقلاب اسلامی می باشد.
کد خبر: ۹۲۶۵۴۸۸
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در آستانه فرارسیدن ماه محرم، نشست مسئولان هیئات رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری با حضور سردار علی محمد اکبری، فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام و حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان برگزار شد.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در این نشست، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبعیت از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا در برگزاری مراسمات ماه محرم، گفت: در استان ما نیز باید توصیه های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا در همه هیئات مذهبی رعایت گردد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار علی محمد اکبری، افزود: ماه محرم به هیچ وجه نباید فراموش شود؛ اما به این معنا نیست که مثل سال های گذشته مراسمات به صورت گسترده اجرا گردد، هیئت ها را باید انسجام داد ، جلساتی گرفته شود  و همه توجیه شوند.

یادگار هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اقدامات و تلاش های بسیار خوب انجام گرفته در هیئات رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری ، افزود: هیئت رزمندگان باید در بین هیئات مذهبی الگو و سرآمد باشد و همه را بسیج نماید. اقدامات خوبی در سال های گذشته انجام گرفت. اما انتظار های بیشتری است. تلاش های خوبی انجام شده در شهرستان ها الگو باشید و با هیئت های مذهبی ارتباط داشته باشید.

سردار علی محمد اکبری در جمع مسئولین هیئت رزمندگان اسلام و مدیران هیئات پیروان عترت و جوانان عاشورایی چهارمحال و بختیاری ، گفت: هیئت رزمندگان اسلام نمودی از ایثارگری و از خود گذشتگی رزمندگان در طول 42سال انقلاب اسلامی می باشد.

سردار اکبری با تأکید مجدد بر رعایت دستورات بهداشتی از آمادگی دشمنان برای موج سواری در صورت بروز مشکلات در هیئات مذهبی خبر داد و تصریح کرد:  با نیت حسینی و خالص در هیئات مذهبی به دنبال ترویج فرهنگ عاشورا باشید.

وی در ادامه از همکاری خوب امام جمعه محترم شهرکرد و صداوسیمای مرکز استان با هیئت رزمندگان اسلام و زحمات هیئت رزمندگان در اجرای رزمایش مواسات و کمک مومنانه تقدیر و تشکر کرد.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به شرایط هشدار بهداشتی در استان چهارمحال و بختیاری به خاطر شیوع ویروس منحوس کرونا،  افزود: متاسفانه استان ما در حد هشدار می باشد، لذا نیاز دارد تلاش بیشتری شود خصوصا در ماه محرم نذورات مردم جمع آوری و در اختیار مردم آسیب دیده از کرونا قرار گیرد.

وی در پایان بر استفاده مطلوب از فضای مجازی برای ترویج شعائر دینی و اسلامی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام نیز در این نشست به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: هیئت به معنای نظم و انضباط است و هیئت رزمندگان اسلام باید الگوی این نظم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، افزود: مسجد و هیئت باید انقلابی باشند و جوهره و محتوای آن باید اسلامی ناب و به دور از انحرافات باشد.

روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان، پررنگ و پرشور بودن مسجد و هیئت را جدای از مسائل رقابتی دانست و گفت: اصل و مبنا در هیئت و مساجد باید کار برای خدا باشد و فرهنگ سوگواری محرم باید اصیل بماند.

این مقام مسئول، خلاص در عمل ، تبلیغ شعائر دینی با شیوه های سنتی عزاداری حسینی و پرهیز از انحرافات و خرافات را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید تلاش کنیم نذرهای امسال نیز به دست کسانی برسد که مستحق و محروم هستند و بویژه آسیب دیدگان ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا برسد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی، مسئول ستاد اقامه نماز و مدیر فرهنگی هیئت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به مستندسازی فعالیت های هیئت در سال گذشته، از برگزاری همایش ملی نقش نماز و مهدویت در 8سال دفاع مقدس خبر داد.

حمیدرضا توسلی، مدیر اجرایی هیئت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گزارشی از اقدامات و فعالیت هیئت ارائه کرد.

ارسال نظرات