یک کارشناس مشهور امور نظامی رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای اعتراف کرد که حزب الله این روزها به خوبی با بهره‌برداری از اوضاع سیاسی به هم ریخته در اراضی اشغالی و انجام عملیات‌های تاکتیکی ورق را ....
کد خبر: ۹۲۶۵۵۱۱
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از العهد،کارشناس مسائل نظامی رژیم صهیونیستی در تازه ترین مطلب خود نوشت: اتفاقات و وقایع در حال جریان منطقه کاملا به نفع حزب الله لبنان است.

عامیر بوخبوط کارشناس مسائل نظامی پایگاه خبری-صهیونیستی والا در مطلبی تازه نوشت: ارتش اسرائیل تصمیم گرفته است تا پس از حدود یک هفته از اتفاقات رخ داده در مزارع شبعا حضور نیروهای خود در مرزهای شمالی را تقویت کند این استراتژی از طریق مستقر کردن تجهیزات توپخانه ای و نیروهای ویژه نظامی و و ایجاد ایست بازرسی های متعدد در طرق منتهی به مرزها انجام می شود.

علاوه براین طی ساعات (و روزهای آینده) پهپادها اطلاعاتی به طور مستمر در آسمان منطقه به منظور بررسی و کنکاش تحرکات حزب الله و جلوگیری از انجام حملات ناگهانی از سوی این جنبش در مرزها به پرواز در خواهند آمد.

به گفته این تحلیلگر مسائل نظامی رژیم صهیونیستی، انگیزه نظامیانی که طی حملات قبلی حزب الله و وقایع اخیر در مرز لبنان حضور داشته اند و شاهد ماجراها بوده اند به شدت کاهش پیدا کرده است. آن ها حتی اشتهای خود را برای خوردن غذای روزانه از دست داده اند.

بوخبوط در ادامه مطلب خود نوشت: روز سه شنبه هفته گذشته انفجار سهمگینی در بندر بیروت رخ داد و همه جا را لرزاند. افسران ارتش اسرائیل و تعدادی از تحلیلگران ادعا کردند که این حادثه قدرت حزب الله را در لبنان کاهش خواهد داد و آن را دچار ضعف و ذهن سران این جنبش را برای مدتی از رویارویی مستقیم با اسرائیل منحرف خواهد کرد اما روز جمعه سید حسن نصرالله با انجام یک سخنرانی تاکید کرد که حزب الله هیچ ارتباطی با انفجار بندر بیروت ندارد و به طور مستقیم اسرائیل را با این جملات که «می داند بندر حیفا چه اهمیتی دارد» تهدید کرد.این سخنان او در کنار اشاره به هدف قرار دادن بندر حیفا بیش از یک تهدید ساده است.

روز گذشته هزاران نفر به خیابان ها آمدند و اعتراض کردند نمی دانم آینده لبنان چه خواهد شد اما چیزی که واقعیت دارد این است که ارتش اسرائیل این روزها از ترس حمله حزب الله دچار تزلزل و یک نوع دستپاچگی شده است.

تحلیلگر مسائل نظامی رژیم صهیونیستی همچنین توضیح داد که نصرالله در سخنانش اشاره کرد که اکنون وضعیت سیاسی اسرائیل به شدت وخیم است و نتانیاهو و گانتس از این وضعیت می خواهند به گونه ای به نفع خود استفاده کنند این موضوع ممکن است به برگزاری انتخابات چهارم هم کشیده شود بنابراین ارتش هم تحت تاثیر این موضوعات توان به راه انداختن یک درگیری جدید با حزب الله و لبنان را ندارد.

این تحلیلگر افزود اکنون برای اسرائیل بهترین گزینه این است که همچنان با حضور نظامی ایران در سوریه و همچنین فعالیت های حزب الله در این کشور مقابله کند.

در پایان و بر اساس آنچه بوخبوط گفته است ارتش رژیم اشغالگر باید از میزان حرافی ها و گزافه گویی هایش بکاهد و بر اساس واقعیت ها لب به تهدید بگشاید.

ارسال نظرات