خبرهای داغ:
سردار شاهواپور:

به میدان آوردن مردم برای کمک در شرایط حساس، کار خبرنگاری است

فرمانده سپاه پاسداران حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان گفت: انعکاس این اخبار مهم است مانند جریان سیل سال گذشته که انعکاس این خبر باعث شد مردمی که دغدغه و درد ما را متوجه شدند به کمک ما بیایند ؛ این به نوع و نحوه انعکاس خبری که به زیبایی سختی ها را برای دید عموم به تصویر می کشد بر می گردد که باعث می شود احساس آن ها را تحریک کند و وارد صحنه شوند مانند قضیه کرونا...و کمک هایی که از ناحیه مردم دراین شرایط حساس میبینیم ناشی از همین نحوه خبررسانی در این مواقع حساس بود.
کد خبر: ۹۲۶۵۵۸۴
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خوزستان در مسجدسلیمان /همایش تجلیل از مدیران ، خبرنگاران و عکاسان رسانه های استان خوزستان به مناسبت روز خبرنگاربه همت سپاه ولی عصر(عج) و با حضور سردار شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان و حجت الاسلام رستگار مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولیعصر(عج) خوزستان و جمعی دیگر از مسئولین سپاه ولیعصر(عج) دوشنبه ۲۰مرداد در مجتمع فرهنگی فجر تالار امام خامنه ای (مدظله العالی) اهواز برگزارشد.
حجت الاسلام والمسلمین رستگار مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه پاسداران استان خوزستان در جمع خبرنگاران و مسئولین حاضر در این برنامه ضمن تبریک ایام دهه ولایت و میلاد با سعادت امام موسی کاظم (ع) اظهار کرد: یکی از دلایلی که پس از گذشت چهل و یک سال انقلاب اسلامی همچنان پا برجاست بصیرت مردم است از دلایل مهم که در تنها ماندن ائمه در شرایط حساس تاثیر مهمی داشت عدم معییت و همراهی مردم بود و ریشه این عدم معییت نیز بی بصیرتی مردم است.
وی گفت: خبرنگاران پیام رسان و ارباب رسانه هستند من معتقد هستم که رسانه معجزه
می کند و زمان و مکان را به صفر می رساند.
رستگار افزود: پشت هر سیاستمدار موفق یک رسانه موفق است.
وی ادامه داد: جایگاه رسانه بسیار رفیع است
مقام معظم رهبری در این زمینه می فرمایند اگر رهبر نبودم رئیس فضای مجازی می شدم همچنین بیان کردند در فضای مجازی کار جهادی کنیداین یعنی جایگاه رسانه که امروز مسئولیت برعهده شماست.
حجت الاسلام والمسلمین رستگار عنوان کرد: یادی کنیم از شهید صارمی ها که تمام هستی خود را در راه احیای دین و بصیرت گذاشتند.
این وظیفه من و شماست که پیام حقیقت دین را برسانیم، بصیرتی که امروز شاه بیت جامعه است.
وی مطرح کرد: استراژی دشمن ناامید کردن
جامعه است؛ علت اصلی مشکلات داخلی مدیریت لیبرالیسم است اگر بخواهیم به هدف برسیم باید انقلابی عمل کنیم.
امام فرمودند راه نجات مملکت دولت انقلابی جوان غمخوار مردمی است که متکی به تولیدات داخلی است.
سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان ضمن تبریک این ایام و تقدیر روز خبرنگار اظهار کرد: یکی از نیازهای ضروری جامعه دسترسی به خبر است در گذشته های دور دسترسی به اخبار فقط متعلق به قشر خاصی بود اما امروز همه مردم به این موضوعات خبری علاقمند هستند و در تلاشند به اخبار دسترسی پیدا کنند و همین مسئله باعث شده که در همه عرصه ها از پشت صحنه و برنامه ریز تا تولید ، خبرنگار حضور فعال داشته باشد.
وی گفت : یکی از دلایل نیاز به خبرنگار ، تشنگی مردم برای دسترسی بیشتر به خبر است و در طول زمان با توجه به سازو کارهایی مقتضی هر دوره دسترسی به اخبار متفاوت بود.
و دسترسی به خبر به عنوان نیاز ضروری و اولویت دار هرجامعه محسوب می شود.

وی گفت: بخش دیگر نیاز به خبرنگار به انفجار اطلاعات برمی گردد

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان بیان کرد: زحمات شما خبرنگاران ستودنی است به نوبه خودم از همه کسانی که یک بخشی از گوشه ها و ناگفته ها که درمجموعه ما اتفاق می افتد را خبر رسانی
می کنند قدردانی می کنم

وی مطرح کرد: شما خبرنگاران تلاش گروه های جهادی که گمنام و بی نشان خدمت می کنند در معرض دید عموم قرار می دهید.

سردارشاهوارپور ادامه داد: انعکاس این اخبار مهم است مانند جریان سیل سال گذشته که انعکاس این خبر باعث شد مردمی که دغدغه و درد ما را متوجه شدند به کمک ما بیایند ؛ این به نوع و نحوه انعکاس خبری که به زیبایی سختی ها را برای دید عموم به تصویر می کشد بر
می گردد که باعث می شود احساس آن ها را تحریک کند و وارد صحنه شوند مانند قضیه کرونا...و کمک هایی که از ناحیه مردم دراین شرایط حساس میبینیم ناشی از همین نحوه خبررسانی در این مواقع حساس بود.
وی ادامه داد: امروز دولت برای اتفاق پیش آمده در بحث کرونا به تنهایی توان لازم برای کمک به این گستردگی به ویژه در بحث معیشت و بیکاری ندارد و اینجا نیاز به کمک های مردمی است.
و در این شرایط آن حسی که مخصوص مردم کشورمان است همچون محبت علوی، عاشورا و رمضان که مردم در چنین ایامی به هم نشان
می دهند در چنین ایامی این حس بروز می کند.
سردار شاهوارپور افزود: در حالی که چنین جایگاهی در تفکر آمریکایی و لیبرالیسم وجود ندا
رد اما مردم ما در عین نداشتن و بی بضاعتی باز هم برای کمک رسانی پای کار هستند و انعکاس این کارها ؛ تحریک احساسات مردم و به میدان آوردن آن ها برای کمک کار خبرنگاری است.
فرمانده سپاه پاسداران خوزستان در بحث تزریق امیدافزایی بین مردم و نقد صحیح گفت: همان طور که باید مطالبه گری و واقعیت ها را بیان کرد ولی امید دادن نباید فراموش شود؛ در عین حال که نقد می کنیم اما امید یادمان نرود یادمان باشد که تاب آوری مردم در اقشار مختلف متفاوت است.
وی مطرح کرد: دشمن در تلاش است ناامیدی را به جامعه تزریق کند ما امیدوار به آینده هستیم اما نقطه امید این نیست همه چیز صد در صد درست شود بلکه این جایگاهی که شان انسانیت که خداوند فرموده نباید فراموش شود و باید مورد توجه قرار بگیرد.
شاهوارپور اضافه کرد: ما از بی عدالتی نگرانیم که عده ای ازسر سیری و بی تفاوتی به قشر ضعیف جامعه بخوابد و عده ای دیگر در فقر به سر می برند و این بی عدالتی نگرانمان می کند.
باید معادله بی عدالتی و عدالت را در نکته بحثمان قرار دهیم.
در این برنامه چند تن از خبرنگاران این استان به ارائه نقطه نظرات و بیان مشکلات و خاطرات مربوط به کار حیطه خبرنگاری پرداختند و در پایان نیز با حضور مسئولین از برخی خبرنگاران مدیران فعال رسانه و صداو سیما ی این استان تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها