شهردار اراک در حاشیه بازدید آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی از پروژه تقاطع غیر همسطح پل شهید صیدی اراک از افتتاح این طرح در هفته دولت خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۵۶۴۳
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمدکریم شفیعی شهردار اراک ظهر امروز در حاشیه بازدید آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی از پروژه تقاطع غیر همسطح پل شهید صیدی اراک گفت: پل شهید صیدی سال‌های زیادی بلاتکلیف رها شده بود و مشکلات فنی و مالی وجود داشت و از همه مهم‌تر نهادهای نظارتی به این پروژه ورود پیداکرده بودند و پرونده‌های زیادی تشکیل‌شده مانع اجرای کار بود.

وی ادامه داد: ابتدای سال ۹۸ طی بازدیدی که از این پل صورت گرفت عرشه‌ها به‌هیچ‌وجه ساخته نشده بود و بخشی هم که اجراشده بود ۲۱ نقطه تکیه‌گاه‌ها اشکال داشت و مجبور شدیم این تیرهای عظیم را جابجا کنیم و زیرسازی و تکیه‌گاه را درست کنیم.

شفیعی اظهار داشت: در قسمت ضلع جنوبی که قرارداد آن با شرکت آذرآب مربوط به سنوات قبل بود و مشکل تأمین مالی وجود داشت خوشبختانه تصمیمات لازم اتخاذ شد و مشکلات قراردادی با شرکت آذرآب نیز حل شد.

شهردار اراک تصریح کرد: نزدیک ۲۲ هزار تن تیر فلزی به ارتفاع دو متر تیرهای اصلی این پل را تشکیل می‌دهند و ۸۵۰ متر طول این پل است که یکی از پل‌های بزرگ شهر اراک به شمار می‌رود و همچنین یکی از رینگ‌های اصلی و ستون فقرات ترافیکی شهر اراک محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این پروزه که از میدان صنعت تا بلوار کربلا را شامل می‌شود یکی از مهم‌ترین بزرگ‌راه‌های شهر اراک است و ستون فقرات ترافیکی شهر اراک را بلوار شهید آنجفی تشکیل می‌دهد.

شفیعی در خصوص زمان بهره‌برداری پروژه پل شهید صیدی نیز خاطرنشان کرد: کارهای نهایی در حال انجام است و امیدواریم این پل در هفته دولت افتتاح‌شده و زیر بار ترافیکی قرار بگیرد، همچنین هفته آینده طرح اجرایی تعدادی از پروزه های بزرگ شهری در اراک جهت تایید و بسته شدن قرارداد با قرارگاه خاتم در شورای شهر مطرح خواهد شد.

تقاطع غیرهمسطح شهید صیدی در بلوار شهید آنجفی حدفاصل میدان مقاومت و شهرک پردیس واقع و از روی کمربندی شمالی گذر می‌کند که عملیات اجرایی آن همچون بسیاری از پروزه های شهری اراک توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در حال انجام است.

با توجه به اینکه رینگ شهری از پل شهید بختیاری شروع شده و به میدان ورزش امتداد می‌باید و از آن مسیر با گذر از پل‌های شهید فتاحی و شهید فتحی به میدان مقاومت می‌رسد برای عبور از روی کمربندی شمالی از این تقاطع استفاده می‌شود و  در نهایت پس از عبور از پشت آرامستان و اتصال به بلوار کربلا این رینگ شهری کامل خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات