در اقدامی بی سابقه تیم بهداشتی و درمانی در قالب پزشک متخصص داخلی و عفونی، دندانپزشک، چشم پزشک، روان پزشک، پزشک عمومی و دستیاران رشته های مختلف با حضور در زندان مرکزی به ارائه خدمات جهادی پرداختند.
کد خبر: ۹۲۶۵۶۸۰
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه وبویراحمد, اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان های استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این برنامه گفت: یکی از محورهای سند تحول در دستگاه قضا، استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی، نخبگان حوزه  و دانشگاه و گروه های جهادی است که خوشبختانه  در راستای تحقق این مهم یک تیم پزشکی و درمانی تحت نظارت بسیج جامعه پزشکی استان در اقدامی بی سابقه با حضور در زندان مرکزی یاسوج خدمات رایگانی را ارائه نمودند.

وی  با قدردانی از حضور کادر درمانی و بهداشتی که در شرایط حاد کرونایی بصورت داوطلبانه و خیرخواهانه با حضور در بین زندانیان به معاینه، ویزیت و درمان آنان پرداختند و در فضایی صمیمی و بی آلایش و علیرغم گرمی هوا و نبود امکانات رفاهی بسیجی وار و مجاهدانه به همنوعان خود خدمت کردند، اظهار امیدواری کرد تا اینگونه اقدامات تداوم داشته باشد و دیگر زندان های استان هم از این خدمات برخوردار شوند.

عضو شورای قضایی استان با اشاره به مأموریت های متعدد و متنوع سازمان زندان ها و نیز محدودیت منابع و اعتبارات از مسئولین دستگاه های مختلف استان خواست تا در قبال زندانیان که صرفنظر از نوع جرم و میزان مجازات شهروندان جامعه محسوب می شوند، وظایف و تکالیف خود را از طریق همراهی و همکاری با مجموعه زندان ها به انجام برسانند و به نوعی ادای دین بکنند.

دکتر سیدعلی ساداتی مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان و سرپرست تیم جهادی مستقر در زندان یاسوج هم در این باره از اعزام۳۰ عضو تخصصی درمانی وبهداشتی تیم های جهادی شهید محمد حسین گنجه ای و شهید بخشی بسیج جامعه پزشکی مرکز بهداشت شهید دامیده به زندان مرکزی یاسوج خبر داد و گفت:تا پیش از این جامعه هدف ما روستاها و مناطق محروم عشایری و نیز محرومین حاشیه شهرها بود و با حضور کادر بهداشتی و درمانی خدمات گسترده ای ارائه شده است .

وی افزود: ولی خوشبختانه با پیگیری و استقبال خوب مدیرکل زندان های استان برای اولین بار در سطح استان شاهد حضور گروه جهادی در زندان یاسوج هستیم تا به قشر نیازمند زندانی خدمت بی منت داشته باشیم.

دکتر ساداتی در حاشیه حضور تیم های پزشکی از خدمات رسانی به ۵۰۰ زندانی در این اردو خبرداد و افزود، 30 متخصص عفونی وداخلی،داندانپزشک، پزشک عمومی،روانپزشک،بینایی سنج،روانشناس،کارشناس بیماری های واگیر،۲وکیل پایه یک جهت مشاوره،۲ روحانی جهت مشاوره مذهبی،۶ پرستار، بهیار دستیار دندانپزشک در کنار نماینده کمیته امداد در این اردوی یک روزه حضور داشتند.

در این اردو مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان، رئیس مرکز بهداشت یاسوج، نماینده دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان، مسئول ستاد تخصصی  بسیج اقشار ، مسئول سازمان بسیج وکلا و حقوقدانان استان حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات