خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز عید قربان مبنی بر اینکه نذورات ایام محرم صرف کمک‌های مومنانه شود، گفت: این کار یکی از شاخصه‌های انقلابی‌گری است.
کد خبر: ۹۲۶۵۷۱۰
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶

نذورات ایام محرم صرف کمک‌های مومنانه شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام حسین علیی در مراسم جشنواره مالک اشتر که به صورت ویدئو کنفراس برگزار شد با تبریک اعیاد و دهه امامت و ولایت با اشاره به حدیثی از امام کاظم(ع) مبنی بر اینکه هر کسی که دو روز آن یکسان باشد، زیانکار است، اظهار داشت: این حدیث باید در ماموریت‌های حوزه نمایندگی نمود پیدا کند.

وی با بیان اینکه ماه ذی الحجه به تعبیر مقام معظم رهبری دهه خاطره‌ها است، اظهار کرد: در دهه آخر ماه ذی الحجه واقعه مباهله واقع شده است که بعد از واقعه غدیر مهمترین واقعه‌ای است که شخصیت علی (ع) و نزدیکی ایشان را به پیامبر(ص) اثبات می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به آیه مباهله گفت: از حضرت علی(ع) در این آیه به عنوان نفس پیامبر(ص) یاد شده که در هیچ آیه و روایتی به این مطلب اشاره نشده است.

وی با بیان اینکه جشنواره مالک اشتر که مربوط به اشراف برنامه‌های عقیدتی است، هر سال برگزار می‌شود، گفت: در این جشنواره از منتخبین تجلیل می‌شود.

علیی با بیان اینکه اشراف خواسته مقام معظم رهبری است و مبدع این طرح مقام معظم رهبری است، ابراز داشت: اشراف به معنی این است که هر کسی در حیطه مسئولیت خود به وظایف خود مشرف باشد و موانع و مشکلات را بشناسد و بتواند هر لحظه آمادگی داشته باشد که کار را تعریف کند.

وی با اشاره به طرح ثامن که مبنی بر بصیرت‌افزایی به بسیجیان است، گفت: یکی از ماموریت‌های مهم حوزه نمایندگی این طرح است که رزمایش آن ۲۱ مرداد در سطح استان و ۲۸ مرداد در سطح کشور انجام می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه طرح سابقین هر هفته در روزهای چهارشنبه در ستاد سپاه استان انجام می‌شود، گفت: این طرح در نواحی در سطح استان هم انجام خواهد شد و نمایندگی ولی فقیه در استان بر اجرای آن نظارت خواهد داشت.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های این طرح انجام شده است و از نیمه دوم سال شروع خواهد شد و محتوا توسط نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اجرا خواهد شد.

علیی با اشاره به دستورالعمل‌های بهداشتی ماه محرم گفت: سعی شود برنامه‌ها در فضای باز با رعایت فاصله اجتماعی و ماسک و با مدت کم برگزار شود و اجرای برنامه کمرنگ نشود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز عید قربان مبنی بر اینکه نذورات ایام محرم صرف کمک‌های مومنانه شود، گفت: این کار یکی از شاخصه‌های انقلابی‌گری است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با تاکید بر مقوله حجاب و عفاف گفت: در نواحی افراد بدحجاب شناسایی شوند و با حفظ حرمت‌ها امر به معروف و نهی از منکر شوند.

وی با بیان اینکه دعا کلید بسیاری از مشکل‌ها است، گفت: در ایام محرم از خداوند بخواهیم به ما رحم کند و شر این ویروس منحوس کم شود و ما دوباره نماز جماعت، زیارت اربعین، حج و ... را داشته باشیم.

در پایان این برنامه از مدیران، رابطین و مسئولین برتر رده‌های حوزه نمایندگی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات