صعود مشترک گروه های سهند، غرال دنا و خلیج فارس به قله شاه البرز

گروه های کوهنوردی سهند، غزال دنا و خلیج فارس از شهرهای برازجان، یاسوج و کنگان قله چهار هزار و ۱۷۰ متری شاه البرز را در استان البرز به صورت مشترک فتح کردند.
کد خبر: ۹۲۶۵۷۱۷
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
 صعود مشترک گروه های سهند، غرال دنا و خلیج فارس به قله شاه البرز
 به گزارش خبرگزاری بسیج از کنگان، گروه‌های کوهنوردی سهند، غزال دنا و خلیج فارس از شهر‌های برازجان، یاسوج و کنگان قله چهار هزار و ۱۷۰ متری شاه البرز را در استان البرز به صورت مشترک فتح کردند.

در اجرای طرح سیمرغ صعود مشترک باشگاه کوهنوردی سهند برازجان به همراه باشگاه غزال دنا یاسوج آمرداد اهواز و گروه خلیج فارس گنگان به قله شاه البرز به ارتفاع چهار هزار و ۱۷۰ متر صعود کردند.

این گروه با تعداد ۱۲ نفر از مسیر برازجان، یاسوج، اصفهان و کرج عبور کرده و همچنین از مسیر آزاد راه کرج - قزوین به سمت شهرک طالقان به روستای حسنجون رسیدند.

پس آماده کردن وسایل کوهنوردی به سمت قله عازم شدند پس از سه ساعت کوهنوردی در میان درختان و رودخانه‌های با صدای دلنواز آب در مکانی مطمئن جهت کمپ شب مانی استراحت کردند.

قله شاه البرز رشته کوه مرز طبیعی بین دو استان البرز و قزوین را تشکیل داده و دامنه آن به دره طالقان است. این کوه بلندترین قله خط الراس طولانی که در شمال شهرک طالقان در بین دو دره قرار دارد و در روز پنج شنبه ۱۶ مرداد ماه در یک روز عالی با هوای مطلوب، ساعت ۳:۰۰ بیدار و به سمت قله حرکت کردند.

پس از ده ساعت کوهنوردی، ساعت یک بعد از ظهر بر بام قله پا نهادند، سپس با یک ساعت استراحت کوتاه و گرفتن عکس‌های یادگاری از همان مسیر برگشتند.

در پایان ۳۳ کیلومتر پیمایش بود و در ساعت ۱۹ به کمپ رسیدند.

پایان خبر/
ارسال نظرات