خبرهای داغ:
رسول مظاهری
نظر مدیرکل جدید ارشاد پیرامون معضلات خبرنگاران؛
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: مشکلات خبرنگاران بر کسی پوشیده نیست اما باید ببینیم که چرا این مشکلات برطرف نمی شود و هر سال باید این مشکلات شنیده شود.
کد خبر: ۹۲۶۵۷۳۹
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰

به گزارش بسیج نیوز از اصفهان ؛ حجت‌ الاسلام رمضانعلی معتمدی پیش ظهر امروز در نشست آنلاین بزرگداشت روز خبرنگار در استانداری اصفهان با بیان اینکه بزرگداشت روز خبرنگار را در تمام شهرستان های استان برگزار کردیم، اظهار کرد: جلسه امروز برای بزرگداشت روز خبرنگار در استانداری اصفهان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: یاد و خاطره شهید صارمی و خبرنگاران را گرامی می داریم، خبرنگاران کسانی هستند که بدون مرز و جغرافیا تلاش و کوشش می کنند و برای رصد وانعکاس برنامه های خبری و مطالبه گری مردم زحمت می کند.

مدیران دستگاه های اجرایی باید پاسخگوی خبرنگاران باشند

وی افزود: مطالبات خبرنگاران به حق است و مدیران دستگاه های اجرایی باید پاسخگوی خبرنگاران باشند؛ اینکه برخی از اوقات مدیران در اتاق خور را بستند و روابط عمومی ها تسهیل نمی کنند، کار پسندیده ای نیست.

حجت‌ الاسلام معتمدی با بیان اینکه خبرنگاران صدای مردم هستند و تلاش می کنند که پاسخگوی مردم باشند، تصریح کرد: خبرنگاران صدای مردم هستند که مسئولان باید صدای آن ها را بشوند و برای اطلاع رسانی و پاسخگویی با با خبرنگاران همکاری کنند.

وی اضافه کرد: خبرنگاران هم حد و مرز خود را می دانند و با خلاقیت های که دارند بحث مسائل اطلاع رسانی را باید با امید و نشاط انجام دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به مشکلات خبرنگاران، بیان کرد: مشکلات خبرنگاران بر کسی پوشیده نیست اما باید ببینیم که چرا این مشکلات برطرف نمی شود و هر سال باید این مشکلات شنیده شود؛ شورای راهبردی اصحاب رسانه باید برگزار شود تا مشکلات را در طول سال بررسی کنیم، راه حل و راهکارهای قانون را پیشنهاد و اگر نیاز است به قانون گذار دهیم تا این مشکلات برطرف شود.

وی با توضیح اینکه پس از شنیدن این مشکلات آن ها را فراموش کنیم و سال دیگر همین مسائل را بیان شود، کار درستی نیست، خاطر نشان کرد: شورای اطلاع رسانی بین دستگاه هایی اجرای و خبرنگار تسهیلگر است و باید برای رفع این مسائل خبرنگاران برنامه ریزی کنیم.

حجت‌ الاسلام معتمدی بیان کرد: خبرنگاران در سخت ترین شرایط مانند کرونا، سیل در صحنه حضور دارند و اولین کسانی که این حوادث و شرایط سخت را اطلاع رسانی می کنند اصحاب رسانه هستند؛ خبرنگاران در سخت ترین شرایط علاوه بر کار، زندگی هم می کنند.

وی با توضیح اینکه در بحث بیمه محدودیت نداریم و متعجب می شوم که برخی از دوستان با سابقه زیاد در بحث بیمه دچار مشکل هستند، گفت: عکاسان خبری و خبرنگاران به راحتی می توانند در جامع رسانه کشور وارد شد، ثبت نام کنند و با بارگذاری 10 اثر در شش ماه گذشته، سامانه آن ها را برای بیمه به صندوق هنر معرفی می کنند.

مدیرکل ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به پیشنهاد تأسیس یک بانک برای خبرنگاران، گفت: این پیشنهاد را به وزارتخانه می دهیم و اگر وزیر نظر مساعدی داشته باشند برای تصویب به هئیت دولت می رود؛ از تلاش و سخت کوشی اصحاب رسانه تشکر می کنیم و آروزهای سلامتی دارم.

ارسال نظرات