خبرهای داغ:
جلسه تبین شیوه نامه بهداشتی هیئات مذهبی در ماه محرم و صفر با هدف برگزاری هرچه بهتر مراسم‌های مذهبی با تاکید بر رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی در هیئت رزمندگان شهرستان سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۶۵۷۴۴
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، جلسه تبین شیوه نامه بهداشتی هیئات مذهبی در ماه محرم و صفر باحضور امام جمعه و معاون فرماندار، فرماندهی سپاه، فرماندهی نیروی انتظامی، رئیس آموزش و پرورش، رئیس کمیته امداد، کارشناس شبکه بهداشت، رئیس شورای هیئات مذهبی، مدیر حوزه علمیه خواهران، ائمه جماعات مساجد، مسئولین هیئات مذهبی و مداحان در محل هیئت رزمندگان سیدالشهداء برگزار شد.
در این جلسه مقررشد طبق مصوبات ستاد ملی کرونا و دستور العمل‌های ابلاغ شده هیئات شهرستان در مراسمات محرم وصفر باید ملزم به اجرای آن می‌باشند.
ضوابط اجرای این دستورالعمل با توجه به نکات ذیل نسبت به مدیریت و برنامه ریزی برگزاری مراسم عزاداری حسینیه ها، تکایا، مساجد و هیئات مذهبی در سطح شهرستان سرخه بشرح ذیل می‌باشد:
هیئات، تکایا، هیئت امنای مساجد و ... جهت برنامه ریزی برگزاری مراسم در طول ماه‌های محرم و صفر باید از اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مجوز فعالیت اخذ نمایند. (جدای از مجوز اصلی هیئت)
رعایت کاهش ساعات برگزاری مراسم (حداکثر دو ساعت).
جابجائی هیائت‌ها و دسته روی ممنوع می‌باشد.
استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه در برگزاری مراسم ممنوع می‌باشد
ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسم عزاداری.
استفاده از ماسک به صورت مستمر.
اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با مراسم و نذورات.
آماده سازی و استفاده از نخل، علم در هیئات، تکایا ممنوع می‌باشد.
زدن چادر در تکایا ممنوع بوده وفقط با زدن پارچه مشکی
ممنوعیت هرگونه پذیرائی در جریان برگزاری مراسم عزاداری.
نذورات برابر نکات مندرج در دستورالعمل بهداشتی مرتبط صرفا در قالب مواد غذایی خشک و یا خام توزیع شود.
برپایی هر نوع ایستگاه‌های صلواتی توزیع نذورات و چای (موکب ها، خیمه ها، چادر و...) در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها ممنوع می‌باشد
تشدید نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با عزاداری در شهر‌های دارای وضعیت
تبصره ۲: مراسم‌های خاص خیمه گاه روز تاسوعا و عاشورا، نخل گردانی، روز و شب هشتم و ظهر عاشورا، به دلیل تجمع، تراکم و جابجائی و همچنین ضرورت پیشگیری از شیوع و سرایت بیماری، ممنوع می‌باشد.

تبصره ۲: برگزاری نماز کما فی السابق در مساجد حداکثر به مدت یک ساعت در اماکن سربسته دارای شرایط بهداشتی و تهویه با یک چهارم ظرفیت مکان مورد نظر و رعایت فاصله گذاری (حداقل دو متر از هر طرف)، استفاده از ماسک و همراه داشتن وسایل شخصی، بلامانع می‌باشد.
در صورت عدم توجه هیئت ها، تکایا، هیات امنای مساجد و همچنین مداحان نسبت به اجرای این دستورالعمل، سازمان تبلیغات اسلامی اقدامات ذیل را انجام خواهد داد:
الف- مرحله اول- ارائه تذکر کتبی به مسئولین و هیات امنای (هیئ تها، حسینیه ها، مساجد) و یا مداحان.
ب- مرحله دوم – در صورت تکرار تخلف ممنوعیت و قطع ارائه خدمات عمومی، یارانه‌ای و پشتیبانی تا پایان
ماه صفر.
ج- مرحله سوم- لغو مجوز به مدت شش ماه و معرفی به مرجع قضایی جهت رسیدگی به تخلف. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها