رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج:

مرمت آثار تاریخی کرج با مشارکت مدیریت شهری انجام می شود

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج اعلام کرد، آثار ارزشمند تاریخی کرج با مشارکت مدیریت شهری مرمت و بازسازی می شود.
کد خبر: ۹۲۶۵۹۱۲
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، رحیم خستو  در نشست انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین شهرداری کرج، اداره کل میراث فرهنگی استان البرز و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران افزود: تعمیر و بازسازی بناهای تاریخی از جمله موزه جانورشناسی، ساختمان مارکوف، ساختمان فرهنگ دانشجویی، همکاری در تکمیل باغ گیاه شناسی پردیس در اراضی دولت آباد، مشارکت در بهینه سازی فضای سبز پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، تعمیر و بازسازی جداره‌های بیرون پردیس به ویژه در محله گلستان و همکاری با پردیس کشاورزی برای راه اندازی موزه کشاورزی و منابع طبیعی کشور از جمله تعهدات شهرداری در این تفاهم نامه است.

وی افزود: ما به دنبال توسعه ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، تاریخی و گردشگری شهر کرج برای تعالی کلان شهر هستیم، این تفاهم نامه سه جانبه در راستای حفظ و احیای بافت ها و عناصر تاریخی فرهنگی، حفظ  و اشاعه هنرهای سنتی فاخر و صنایع دستی، توسعه گردشگری شهری و توسعه فرهنگی کلان شهر کرج منعقد شده است. 
وی بر  تشکیل کارگروه اجرایی برای اجرای هرچه بهتر این تفاهم نامه تاکید کرد، افزود: سه نهاد نام برده  هر کدام به نوعی جایگاه،  ارزش و بار فرهنگ و هنر مدیریت شهر را بر دوش می کشند و اگر در کنار هم قرار بگیرند، شهر کرج  پتانسیل های خوبی برای رسیدن به جایگاه موثر شهری را دارد.
وی به همکاری مدیریت شهری کرج در راه‌اندازی موزه کشاورزی و منابع طبیعی اشاره کرد، یادآور شد: ما به دنبال توسعه ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، تاریخی و گردشگری در شهر کرج برای تعالی کلانشهر هستیم.
نایب رئیس شورای شهر کرج به  ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی شهر اشاره کرد، گفت: ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی شهر می‌تواند به توسعه گردشگری شهر کرج کمک کند.

وی با اشاره به همکاری مدیریت شهری کرج برای توسعه ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر تاکید کرد، گفت: شهرداری طی سال‌های اخیر احیای فضای سبز کاخ مروارید را در دستور کار قرار داد و کاری ارزشمند انجام شد، با اتمام بیماری کرونا ویروس مردم بتوانند از فضای سبز ویژه کاخ مروارید بهره مند شوند.
رحیم خستو بیان کرد : متن این تفاهم نامه به دست یکی از اساتید برجسته هنر خوشنویسی شهر کرج به نام آقای مهری نوشته شده که اثر هنری و ماندگار منحصر به فردی برای سال های آینده خواهد بود.

وی افزود : همه مدیران شهر تلاش می کنند که شهر برای مردم ساخته شود و در اختیار مردم قرار گیرد، هویت چیزی جز داشته های مادی و معنوی نیست که به عنوان میراث فرهنگی شهر است .

وی در پایان خاطر نشان کرد : طی ۲ سال گذشته اتفاقاتی رخ داد که نمونه آن احیای فضای سبز کاخ مروارید بود و مکان های تاریخی مانند کاخ مروارید احیاء خواهدشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار