مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز از ساخت پنج پروژه ویژه مدارس استثنایی تا 15 شهریور ماه در استان البرز خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۵۹۸۲
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج،سالار قاسمی در نشستی که با حضور رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ظهر امروز در محل اداره کل استان البرز برگزار شد، اظهار داشت:  آموزش و پرورش استان البرز پتانسیل و قابلیت‌های بسیاری دارد و در کنار آن نیز کمبود هایی را نیز دارا می باشد.

وی با بیان اینکه باید نگاه راهبردی به آموزش و پروش داشته باشیم، افزود: ما در این راستا  چشم اندازی تا 1404 برای آموزش و پرورش در استان البرز با توجه به نیازها، ظرفیت‌ها و کمبودها ترسیم کرده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه استان البرز بزرگترین مرکز تربیت مربی را در کشور دارد، بیان کرد: درمدرسه‌ای با قدمت بیش از 100 سال در استان البرز راستای آشنایی همگان با روند فعالیت‌های آموزش و پرورش  در استان البرز به موزه تاریخی تحول آموزش و پرورش  تبدیل خواهد شد.

قاسمی با عنوان اینکه 500 معلم در حوزه  آموزش استثنایی استان البرز فعال هستند، تصریح کرد: کار آموزش به دانش آموزان در 17 مرکز در استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونادر استان، افزود: تولید محتواهای خوبی در این راستا برای دانش آموزان استثنایی استان ویژه استفاده در فضای مجازی انجام شده است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه 5 پروژه ویژه دانش آموزان استثنایی در استان  تا 15 شهریور سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: شش پروژه دیگر نیز  ویژه این دانش آموزان در دست اجرا می باشد.

عباس کشاورز نیز در در این جلسه با بیان اینکه  18 مرکز ویژه مشکلات  یادگیری در استان وجود دارد، اظهار داشت: تعداد کل دانش آموزان استثنایی استان   3 هزارو 611 نفرمی باشد  که از این تعداد هزارو 973 نفر در مدارس استثنایی و هزارو 640 نفر نیز به صورت تلفیقی آموزش دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به  اینکه دراجرای طرح سنجش دانش آموزان، در بدو ورود به مدارس  در ابتدا 39 پایگاه اولیه و یک مرکز تخصصی راه اندازی شد،  با توجه به حجم بالای ثبت نام کنندگان 7 پایگاه دیگر  به صورت دو شیفت فعالیت کردند  ، افزود:  32 هزارو 741 نفر نوبت گیری و 17  هزارو 605 نفر نیزبرای انجام تست  در این پایگاه ها حضور پیدا کردند.

 رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه 100 درصد از  مدارس استثنایی ما در استان عضو شبکه آموزشی شاد هستند، بیان کرد: همچنین 76/85درصد  از همکاران و 59/53 درصد از دانش آموزان حوزه استثنایی نیز عضو این شبکه آموزشی هستند.

کشاورز در خصوص پروژه‌های آمادی بهره برداری ویژه این دانش آموزان، تصریح کرد: پروژه‌های آماده بهره‌برداری شامل مدرسه استثنایی در اشتهارد، مرکز مشکلات ویژه اشتهارد، مرکز مشکلات ویژه ناحیه آموزش و پرورش ناحیه  4 کرج، کارگاه و دو کلاس در ناحیه دو، مرکز مشاوره پیوند و استودیوی تولید محتوای می باشد .

وی  در مورد پروژه‌های در حال اجرااین سازمان ، بیان کرد:  پروژه‌های در حال اجرای این نهاد می توان به( مجتمع بزرگ در حال ساخت نظر آباد، مدارس 12 کلاس در شهرستان  فردیس، مدرسه 12 کلاس شهر جدید هشتگرد، کلاس‌های پیش حرفه‌ای مدرسه پویا و قطعه زمینی نیز شهرداری به آموزش و پرورش  در کمالشهر اهدا و مقرر شده است 4 هزار متر آن به ساخت مدرسه استثنایی اختصاص داده شود )اشاره کرد .

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه  استان البرز دارای 70 دانش آموز اوتیسم است، خاطر نشان کرد :  یکی از نیازهای بنیادین  استان البرز راه اندازی مدرسه ی ویژه دانش آموزان اوتیسمی می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها