مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه همه هیأت‌های استان البرز را ترغیب می‌کنیم تا مراسم عزاداری ماه محرم را برپا کنند، گفت: شرط برگزاری مراسم توسط هیأت‌ها، ثبت مشخصات خود در سامانه است.
کد خبر: ۹۲۶۵۹۹۵
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام مهدی ولایی برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: پیشنیه خدمات فرهنگی برای ما حائز اهمیت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در ادامه به برگزاری مراسم محرم اشاره و بیان کرد: پخش سبد کالا، گند زدایی و خدمت در بیمارستان‌ها در کنار تغسیل و تدوین اموات کرونایی بخشی از خدمات گروه‌های جهادی و هیأتی است و همان گروه‌ها امروز برای برگزاری مجلس امام حسین (ع) خیز برداشته اند.

به گفته این مقام مسؤول زیرساخت‌های استان البرز رصد شده است و بسیار امیدواریم تا بتوانیم به صورت موفق و منطقی از برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) بر بیاییم.

وی افزود: مجموعه تبلیغات اسلامی همه هیأت‌ها را ترغیب می‌کند تا مجالس عزاداری خود را برگزار کنند، چرا که تعداد بالای هیأت‌ها به کاهش جمعیت در این مراسم کمک خواهد کرد از این رو از همه هیأت‌ها می‌خواهیم در این زمینه شرایط لازم را فراهم کنند.

ولایی بر حق اظهار کرد: همه نهادهای مربوطه اعم از آموزش و پروش و شهرداری‌ها موظف هستند  مجوزهای لازم را برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) در این اماکن، در اختیار متقضایان و هیأت‌های دارای مجوز قرار دهند. همچنین حسینیه‌ها و مراکزی که سقف بلند دارند اجازه دارند مراسم محرم را به صورت محدود تر و در مدت زمان کوتاه تری برگزار کنند.

وی در بخش دیگری تصریح کرد: سومین مرحله رزمایش مواسات و همدلی در ایام عزاداری امام حسین (ع) برگزار می‌شود و توصیه می‌کنیم افرادی که نذر شرعی ندارند نذورات خود را در این قالب توزیع کنند، همچنین افرادی که نذر شرعی دارند زیرساخت‌های انجام نذورات خود را فراهم کنند.

ولایی برحق یادآور شد: همچنین همه هیأت های مذهبی موظف هستند پروتکل‌های بهداشتی را در حین برگزاری مراسم و پذیرایی رعایت کنند، در این میان هر مسجد یک همیار سلامت معرفی و نظارت کافی انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: برپا شدن روضه در منازل افرادی که نمی‌توانند به مجالس روضه امام حسین بروند، هرچند با تعداد محدود از دیگر اقداماتی است که سعی داریم اجرایی شود در این میان اعزام مبلغین به این منازل انجام خواهد شد.

ولایی برحق افزود: دومین طرح بسیار متفاوت که در ایام عزاداری امام حسین (ع) در دستور کار قرار دارد، تحت عنوان «طرح اصحاب حسین» است به شکلی که گروه مختصر سه-چهار نفری با بلندگوی کوچک در محلات و کوچه‌ها حضور پیدا خواهند کرد و مجلس عزاداری در کوچه برگزار خواهد شد تا شهروندان در خانه از روضه امام حسین (ع) فیض ببرند.

وی از حضور ناظرین در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی سراسر هیئات خبر داد و اضافه کرد:  امیدواریم محرم امسال به صورت متفاوت و با شکوه برگزار شود چرا که حساسیت‌ها بسیار است و گروهی سعی دارند از شرایط سوء استفاده کنند. 

 مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همچنین از اجرای پویش نصب پرچم درب منازل اشاره کرد و گفت: منع ایستگاه‌های صلواتی در سطح استان وجود دارد اما ایستگاه‌های صوتی با نوای حسینی  و اجرای ویدیو پروژکتور، ذکر مصیبت بدون مانع است.

وی با بیان اینکه شرط برگزاری مراسم توسط هیأت‌ها ثبت در سامانه است، ادامه داد: افرادی که در این مدت اقدام به برگزار رزمایش مواسات در منازل و مساجد کردند از بدنه بسیجیان و هیأتی‌ها هستند، همین گروه‌ها در روز عید غدیر خم 600 هزار پرس غذا در سطح استان توزیع کردند که دور از ذهن و باور بود در این میان امید داریم جلوه‌های متفاوت تری را در ماه محرم ببینیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها