خبرهای داغ:
آیت اله عابدینی گفت: کسی که انگیزه برگزاری و شرکت در نمازجمعه را ندارد باید در قلب و ایمان خود بازنگری کند.
کد خبر: ۹۲۶۶۰۴۸
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه محمودآباد نمونه اظهار کرد: وقتی که نمازجمعه قلب فرهنگی یک شهر نامیده می‌شود کاملا نشان می‌دهد که نمازجمعه اهمیت دارد؛ علی رغم اینکه جایگاه و شان نمازجمعه در آیات و روایات آمده است، اما هنوز در جامعه به دید یک کار جنبی و حاشیه‌ای به آن نگاه می‌شود.

امام جمعه قزوین در ادامه افزود: به برکت انقلاب اسلامی، گام به گام به این هدف نزدیک می‌شویم که نمازجمعه و اعمالی از این دست نیز جایگاه خود را به خوبی در جامعه پیدا می‌کنند.

وی بیان کرد: همچنین مقام معظم رهبری نمازجمعه را قرارگاه فرهنگی، ایمانی، بصیرتی و اخلاقی یاد کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: همه آحاد جامعه باید در نمازجمعه شرکت کنند و این عمل منحصر به امام جمعه‌ها نیست، این مسئله در بسیاری از آیات قرآن کریم ذکر شده است که باید در بجاآوردن این عمل انگیزه و جدیت داشته باشیم.

وی گفت: شرکت در نمازجمعه حد فاصل بین ایمان و نفاق است. کسی که انگیزه برگزاری و شرکت در نمازجمعه را ندارد باید در قلب و ایمان خود بازنگری کند.

امام جمعه قزوین با اشاره به علائم نفاق اضافه کرد: یکی از نشانه‌های نفاق آدمی در صورت عدم شرکت در نمازجمعه در این است که قرائت سوره منافقون در رکعت دوم نمازجمعه سفارش شده و نشانه دیگر این است که اولین اقدام رسول اکرم پس از هجرت از مکه به مدینه نیز برگزاری نمازجمعه بود.

آیت الله عابدینی ابراز کرد: نشانه سوم هم روایاتی است که می‌فرماید اگر فردی سه هفته به طور عمدی در نماز جمعه غایب باشد، نیز مهر نفاق بر پیشانی‌اش می‌خورد. لذا این موضوع هشداری بر برپایی نمازجمعه و پرداختن به محتوای مناسب در آن است.

وی با اشاره به اینکه دوری از نمازجمعه باعث گم کردن تشخیص دوست از دشمن می‌شود، بیان کرد: نمازجمعه باید به گونه ای باشد که بر ایمان افراد افزوده شود، به اخبار روز جامعه در آن پرداخته شود؛ امام جمعه باید آگاهی بخشی را در جریانات مختلف برای جامعه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه نمازجمعه موجب مصونیت مردم از نفاق می‌شود، تصریح کرد: افراد باید نسبت به تکلیف خود در اقامه نمازجمعه جدی باشند و برای جذب حداکثری مردم در برپایی نماز جمعه تلاش کنند که همه ما به نحوی در این موضوع دارای تکلیف هستیم.

 

5002

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها