برگزاری نشست شورای سیاستگذاری شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در کهگیلویه و بویراحمد

نشست شورای سیاستگذاری و هم افزایی شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزاری شد.
کد خبر: ۹۲۶۶۰۷۴
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, نشست شورای سیاستگذاری و هم افزایی شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در کهگیلویه و بویراحمد امروز با حضور سرهنگ پاسدار جمشید ارسلان جو  مسئول ستاد تخصصی بیسج اقشار سپاه فتح ، سرگرد پاسدار  ربیع الله اصال فر مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان، قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد استان، قدرت الله سلیمانی مسئول انجمن سینمای جوان استان، نوذر استوار معاون  صدا و سیمای استان, سرهنگ نیازی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان, ابراهیمی معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج, کبری اخلاقی مدیرکل کانون پرورش فکری و کودکان استان, آقای عظیم فر حوزه بهزیستی استان, محمد سلیمی راد حوزه فرهنگ و ارشاد استان ، امیر غلامی نماینده حوزه هنری استان ، حجت وفایی نیک دبیر اجرایی جشنواره  و مسئول انجمن فیلم بسیج هنرمندان استان در یاسوج برگزار شد.

در این نشست ابتدا  مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ابتدا ضمن خیرمقدم به اعضای حاضر در جلسه به تشریح فراخوان و اهداف برگزاری شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت پرداخت و گفت: انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در چهلمین سالگرد شروع جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی و آغاز دفاع مقدس، و در آستانه سالگرد عروج ملکوتی  سید الشهدای مقاومت سردار سپهبد  شهید  حاج قاسم سلیمانی به منظور تکریم رشادت ها و حماسه های ماندگار ایثارگران انقلاب اسلامی ، مقاومت و دفاع مقدس با حمایت و پشتیبانی بنیاد فرهنگی روایت فتح شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت  را همزمان با دو هفته دفاع مقدس و بسیج با رویکرد بسط و گسترش گفتمان جهانی سینمای انقلاب اسلامی و مقاومت، برپایه بیانیه گام دوم انقلاب با حضور سینماگران داخلی و خارجی در هشت بخش مسابقه و چند بخش جنبی با محورهای موضوعی برگزار می کند.

سرهنگ پاسدار جمشید ارسلان جو افزود: شانزدهمین دوره این جشنواره در دو بخش مسابقه و جنبی برگزار می‌شود که بخش‌های رقابتی آن شامل «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها»، و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی»، 31 شهریور تا 6 مهرماه مقارن با هفته دفاع مقدس برگزار و ثبت نام برای متقاضیان حضور در این بخش از 20 خرداد در سایت جشنواره آغاز می‌شود، آخرین مهلت ارسال اثر 30 مردادماه 1399 است.

وی ابراز داشت: سایر بخش‌های رقابتی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شامل «بخش اصلی مسابقه (بین‌المللی)»، «بخش ویژه سیدالشهدای مقاومت (بین‌المللی)»، «بخش فیلم به معنای مطلق (بین‌المللی)»، «بخش فیلمنامه با عنوان «روایت قلم» (بین‌المللی)»، «بخش پژوهش‌های سینمایی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مقاومت و بیداری اسلامی و نقد آثار فیلم و سینما (بین‌المللی)» و «بخش فیلمسازان بسیجی (انتخاب برگزیدگان ملی)»، یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج برگزار خواهد شد که بنا بر اعلام دبیرخانه جشنواره، ثبت نام برای متقاضیان حضور در این بخش‌ها  از 20 خرداد در سایت جشنواره آغاز می‌شود و آخرین مهلت ارسال اثر 5 مهرماه 99 در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت به آدرس  http://www.moqavematfilmfest.ir/  مراجعه کنند.

سرهنگ ارسلان جو ابراز داشت: بخش استانی شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در استان کهگیلویه و بویراحمد در دو بخش هفته دفاع مقدس و هفته بسیج برگزار می شود و علاقه مندان می توانند فیلم ها و آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی یاسوج - خیابان گلستان 5  - ساختمان بسیج هنرمندان استان ارسال کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه این جشنواره نخستین بار است که در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود علاقه مندان می توانند آثار تولیدی خود در سالهای 97 ، 98 و 99 را به دبیرخانه جشنواره استان ارسال کنند و مهلت ارسال آثار نیز تا 31 مرداد ماه امسال است اما سعی می شود چنانچه آثاری تا یک هفته بعد نیز به دبیرخانه جشنواره ارسال شود مورد داوری قرار گیرد.

سرهنگ ارسلان جو ابراز داشت: با توجه به شرایط کرونا تمام مراحل برگزاری جشنواره اعم از داوری آثار ، اکران فیلم ها و اهدای جوایز به صورت غیر حضوری و از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی در فضای مجازی اطلاع رسانی خواهد شد.

حجت وفایی نیک مسئول انجمن فیلم بسیج هنرمندان استان و دبیر شانزدهمین دوره جشنواره فیلم مقاومت در استان نیز در این نشست ابتدا با تشکر از مسئولان شوارای سیاست گذاری در مورد چگونگی انتخاب هیئت داوران و معیارهای انتخاب بر اساس ستادمرکزی در تهران سخن گفت.
وی بر استفاده از ظرفیت صدا و سیما برای پخش زنده جشنواره فیلم مقاومت و فراهم کردن یک ویژه برنامه در طول جشنواره با حضور هنرمندان استان تاکید کرد و افزود: ایجاد این شرایط باعث ایجاد بستری مناسب برای حوزه فیلم سازی استان خواهدبود.

وفایی نیک  همچین از فعال بودن کلیه شهرستانهای استان در قبال فراخوان و کلیات و جزئیات جشنواره استانی فیلم مقاومت خبر داد.

در این نشست اعضای حاضر در جلسه به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص چگونگی همکاری برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره در استان کهگیلویه و بویراحمد به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار