خبرهای داغ:
مرداد مراسم تجلیل از ایثارگران ،آزادگان با حضور مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سرهنگ امیری درسپاه مانه وسملقان برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۶۶۰۹۲
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرمانده ناحیه سرهنگ سعیدوطن دوست پس از عرض خیرمقدم وتبریک سالروز ورود آز ادگان به کشور درجمع ایثار گران و آزادگان گفت:آزادگان برای دفاع از آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی سالهای زیادی، اسارت،درد وشکنجه را در اردوگاه های عراق تحمل کردند اما با پایداری خود حتی در دوران اسارت به کشور ونظام اسلامی کمک کردند تا به پیروزی نهایی برسد.

سرهنگ وطن دوست افزود: آزادگان با صبر و ایستادگی خود عزت و اقتدار را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آوردند و اکنون عزّت، اقتدار و آرامش و آسایش امروز ما مرهون خون شهدا، جانفشانی جانبازان و صبوری آزادگان است.

در ادامه مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سرهنگ امیری  گفت:  دراین موقیعت زمانی نیاز داریم ما مسئولین و شما رزمندگان و خانواده های معظم شهدا برای نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی رشادت ها و ایستادگی و استقامت آزادگان و فرهنگ جهاد و شهادت را بازگو کنیم تا بدانند بعد از 40 سال از پیروی انقلاب اسلامی، کشور ما با قدرت درجهان ایستادگی دارد.

وی افزود ، آزادگان در دوران اسارت در اسارتگاه‌های رژیم بعثی شکنجه‌ها و مصائب زیادی را متحمل شدند، زيرا هدف آن‌ها از تحمل این همه ناملایمتی‌ها، پایبندی بر سر اصول و ارزش‌ها و حفظ اعتقادات دینی بود؛ هر چند زبان از توصیف بزرگی آن‌ها قاصر است.  باید فرهنگ آزادگی و ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس را به بهترین شکل به نسل کنونی انتقال داده و بشناسانیم. 

سرهنگ امیری خاطر نشان کرد، عظمت کار آزادگان عزیز ما از آن جهت دارای اهمیت است که ایشان با دست خالی در راه عقیده خود نبردی نابرابر با دشمن بعثی که به هیچ قاعده انسانی و اسلامی پایبند نبود، وارد شدند. آزادگان در زیرسخت ترین شکنجه ها مقاومت کردند و ایستادند و آخ نگفتن تا دشمنان شاد شوند.نشاط و شادابی آزادگان باعث تعجب دشمنان می شد چون هدف داشتند و نتیجه صبر شان پیروزی و قدرتمندی جمهوری اسلامی شد. امروز نتیجه صبر اسیرانِ دیروز است‌، صبر و تحمل آزاگان و ایثارگران می تواند الگوی خوبی برای نسل جوان باشد. با مکتوب کردن داستان ها و خاطرات آزادگان می توان این پایداری را به نسل جدید منتقل کرد و فرهنگ استقامت را گسترش داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها