نماز جمعه پایگاه بصیرت، همدلی و ایمان است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه نماز جمعه پایگاه بصیرت، همدلی و ایمان است گفت:تریبون نماز جمعه متعلق به مردم است و از آن باید خواسته‌های مردم بیان و پیگیری شود.
کد خبر: ۹۲۶۶۱۲۷
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام سیداحمد رضا شاهرخی امروز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه زاغه در سخنانی با بیان اینکه پیامبر اسلام و انبیای الهی برای هدایت، سعادت و رستگاری دنیا و آخرت بشر مأمور می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در آیات قرآن کریم چهار ویژگی برای پیامبر اسلام ذکر شده است گفت: اول اینکه بشری است برخواسته از بین مردم، دوم آنکه همدرد با مردم است و در غم‌ها و رنج‌های افراد شریک است، سوم اینکه مشتاق هدایت انسان است و برای سعادت انسان تلاش می‌کند و چهارمین ویژگی پیامبر این است که عنایت خاص به مؤمنان دارد و نسبت به مشرکان و دشمنان دین و اسلام با غلظت و سختی می‌ایستد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه همه ما خصوصاً روحانیت که وظیفه تبلیغ معارف و احکام الهی را دارد باید در این جهت و در این صفات خودش را به پیامبر اسلام نزدیک کند گفت: نماز جمعه به عنوان قلب فرهنگی شهر و بخش و استان قرارگاه ایمان و اخلاق و بصیرت است.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه سه اجتماع داریم که در مسجد، نماز جمعه و حج شکل می‌گیرد، اجتماع در مسجد روزانه، در نماز جمعه هفتگی و در حج سالانه است افزود: امام راحل می‌فرماید: نماز جمعه از عنایات حق تعالی به نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه گاهی می‌بینید که منطقه توسط دشمن به خطر می‌افتد و نظام سلطه می‌خواهد نظم منطقه را به هم بزند عنوان کرد: در چنین شرایطی رهبر انقلاب به عنوان ولی فقیه و امام جمعه تهران آن خطبه‌های غنی و پر محتوا را ایراد می‌کند که امیدی در دل مسلمانان به وجود می‌آید و لرزه به پیکر نظام سلطه وارد می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه نماز جمعه جایگاه بصیرت، همدلی و ایمان است تصریح کرد: تریبون نماز جمعه متعلق به مردم است و از این تریبون باید خواسته‌های مردم با خرد ورزی و تدبر بیان شود.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه نیازهای دینی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مردم از تریبون نماز جمعه بیان می‌شود تصریح کرد: جایگاه نماز جمعه پر منزلت است، هرجا که نماز جمعه باشکوه و پر جمعیت داشته باشد و در تراز انقلاب باشد و در عین حال فرزانگان و مسئولان در آن حضور یابند، طبیعتاً گره‌ها و مشکلات باز می‌شود.

وی تاکید کرد: انتظار داریم نماز جمعه بخش زاغه با این ویژگی‌ها باشکوه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار