مراسم عقد زوج زرندی

در جوار شهدا گمنام بوستان شهدای زرند انجام شد/+ یاداشت خبرنگار در شرایط شیوع ویروس کرونا باید ازدواج آسان و ساده و را ترویج کنیم

زوج جوان زرندی مراسم جشن عقد ازدواج خود را در کنار مزار دو شهید گمنام بوستان شهدای زرند برگزار نمودند
کد خبر: ۹۲۶۶۱۲۹
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰
  • به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان:این زوج جوان، حفظ و پاسداری از آرمان‌های شهدا و بهره گیری از برکات آثار وجودی آنان را انگیزه اصلی خود برای برگزاری مراسم جشن عقدکنان خود در کنار قبور شهدای گمنام اعلام کردند و هدف دیگر، دوری از اسراف و خرج‌های غیرضرور و انجام مراسم عروسی و ازدواج ساده برای جوانان از توصیه‌های این زوج جوان به دختران و پسران دم بخت است. این زوج جوان ابراز امیدواری کردند که با حمایت خانواده‌ها پیوند ازدواج آسان جوانان در جامعه نهادینه شود.
    یاداشت خبرنگارخبرگزاری بسیج
    مهمترین چالش جوانان امروز اشتغال و ازدواج است که اگر بتوانیم در این زمینه به این گروه سنی کمک کنیم بخشی از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات این بخش کاهش می‌یابد. باید تلاش کنیم با دور ریختن رسوم غلط و نوظهور که مانعی در مسیر ازدواج ایجاد می‌کند ضمن معرفی الگو‌های موفق دینی و اجتماعی روش‌های عملی و آسان را به جوانان بازگو کنیم. ازدواج آگاهانه می‌تواند بسیاری از چالش‌های ناشی از طلاق و پیامد‌های آن را کاهش دهد و در این راستا باید با برگزاری‌های دوره‌های آموزشی و تخصصی و مشاوره‌های روان شناسی به جوانان کمک کنیم. در صورت آشنایی جوانان با آموزه‌های دینی و شناخت سیره عملی ائمه معصومین می‌توانیم دیدگاه روشنی برای ازدواج به جوانان ارائه کنیم ودر حال حاضر با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و خطر ناشی از برگزاری جشن‌های عروسی باید ازدواج آسان و ساده و هدیه دادن در فضای مجازی را ترویج کنیم تا شاهد ابتلای افراد بیشتری به این ویروس نباشیم.
    همچنین لازم است تا از کسانی که بدون تشریفات وارد زندگی شده اند تقدیر و تجلیل شود تا دیگران نیز الگو بگیرند.
ارسال نظرات