رئيس اتحاديه فروشندگان پوشاك يزد:

سهم فروشندگان پوشاک یزد از تولیدات داخل استان بسیار ناچیز است/ گرانی شدید پوشاک در راه است

عزیزی رئيس اتحاديه فروشندگان پوشاك يزد با اشاره به اینکه گرانی شدید پوشاک در راه است، گفت: سهم فروشنده یزدی از تولیدات داخل استان بسیار ناچیز است.
کد خبر: ۹۲۶۶۱۳۵
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، علی عزیزی، با اشاره به اینکه برخی از خیاطان اصیل یزدی در حال تولید پوشاک مناسب و در شان بانوان دارالعباده هستند گفت: تولیدات این بانوان زمانی که در بین مغازه‌داران توزیع به فروش می‌رسد، هم رضایت فروشنده و هم رضایت خریدار را در پی داشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک یزد در خصوص مدل‌های موجود پوشاکی که در بازار عرضه می‌شود، افزود: یک ماه گذشته طی نامه‌ای به سازمان صمت اعلام کردیم که به علت کم کردن واسطه‌ها و برای عدم خروج فروشندگان پوشاک از یزد برای خرید محصولات مختلف، به شکلی برنامه‌ریزی شود که ۲۰ تا ۳۰ درصد تولیدات پوشاک توسط شرکت‌های یزدی به خود استان تعلق یابد.

وی با بیان اینکه عرضه پوشاک تولید یزد در خود استان فواید بسیاری را در پی دارد عنوان کرد: یکی از این اثرات مثبت، عرضه تولیدات با قیمت پایین‌تر به مصرف‌کننده است.

عزیزی تعداد تولیدکنندگان پوشاک در استان یزد را مناسب ارزیابی کرد و افزود: اکثر تولیدات این شرکت‌ها به تهران، شیراز و استان‌های دیگر ارسال می‌شود که همین مسئله سبب شده تا فروشنده پوشاک در یزد برای خریداری اجناس خود مجبور به حضور در استان‌های دیگر مثل تهران است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک یزد ادامه داد: وقتی استان یزد با تولیدکننده پوشاک در ارتباط باشد، بهتر می‌تواند ذائقه مردم را درک و در زمینه تولیدات موردپسند مردم دارالعباده قدم بردارد.

وی با بیان اینکه طبق قانون، یک فروشنده مجاز است که ۲۳ درصد را به جنس اضافه و به فروش برساند افزود: طی ماه‌های گذشته شاهد افزایش قیمت قریب به ۳۰ درصدی پوشاک بودیم و با توجه به قیمت‌های بالای پارچه، شاهد افزایش قیمت شدیدی خواهیم داشت.
ارسال نظرات