فرماندار یزد گفت: بر اساس ابلاغیه‌ای که از ستاد ملی مقابله با کرونا به استان‌ها اعلام شده است، برخی از مشاغل و اصناف استان یزد تعطیل شدند.
کد خبر: ۹۲۶۶۱۷۰
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سید محمد رستگاری فرماندار یزد گفت: حدود یک هفته است که استان یزد در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و بر اساس دستورالعمل کشوری و ابلاغیه‌ای که از ستاد ملی مقابله با کرونا به استان‌ها اعلام شده است، برخی از مشاغل و اصناف استان یزد تعطیل شدند.

وی افزود: زمانی که استان‌ها در وضعیت‌های مختلف قرار می‌گیرند، بر اساس تقسیم‌بندی که انجام شده و مشاغل به گروه‌های یک، دو، سه و چهار تقسیم شده‌اند، حتی در شرایط زرد و نارنجی هم باید فعالیت برخی مشاغل کاهش یابد و یا متوقف شود.

فرماندار یزد اظهار داشت:، چون اصناف در استان یزد در دور اول شیوع کرونا همکاری بسیار خوبی داشتنند و این همکاری تا کنون هم ادامه داشته، این دستورالعمل را روز‌های ابتدایی که استان در وضعیت قرمز قرار گرفت اجرا نکردیم.

رستگاری خاطرنشان کرد:، اما چند روز قبل وضعیت شهر یزد در جلسه با هیئت رئیسه اتاق اصناف و برخی از اتحادیه‌ها مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا مقرر شد که مشاغل گروه دو، سه و چهار دو روز تعطیل شوند.

وی عنوان کرد: تقسیم‌بندی مشاغل به گروه‌های چهارگانه، از طرف ستاد استانی نیست بلکه این ابلاغیه‌ی ستاد ملی کرونا است و بر اساس آن مقرر شد فقط گروه یک که اصناف ضروری و خدماتی هستند اجازه فعالیت داشته باشند.

فرماندار یزد تأکید کرد: امیدواریم با تشدید کنترل بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همکاری‌های بیشتری که مجموعه اصناف و مشاغل با ستاد استانی خواهند داشت ما از وضعیت قرمز بیرون بیاییم و شاهد تمدید این شرایط و تعطیلی در استان نباشیم.
ارسال نظرات