در دیدار مدیر عامل کارخانه لاستیک بارز کرمان با فرمانده سپاه ثارالله مطرح شد

صداقت در کار کلید اعتماد مردم به مسئولان برای حل مشکلات است /لاستیک بارز تنها تولید کننده تایر باری رادیال در ایران

فرمانده سپاه ثارالله اظهار داشت: این هدف تنها به واسطه معطوف شدن نگاه ها به توانمندی های داخلی صورت می گیرد، مردم از ما حمایت می کنند مشروط بر اینکه صداقت در کار را ببینند.
کد خبر: ۹۲۶۶۱۷۵
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  مهندس مشرفی مدیر عامل کارخانه بارز با فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار مدیر عامل کارخانه  لاستیک بارز کرمان اظهار داشت:  کارخانه لاستیک در سال 1369 عملیات اجرایی خود را شروع کرد و با ظرفیت 20 هزار تنی در سال 1372  اولین تولید خود را عرضه کرد.

وی گفت: در سال 1373 با فروش و سودآوری که داشتیم توانستیم 13 هزا ر تن تولید را به بازار عرضه کنیم

وی ادامه داد: یکی از افتخارات ما این است که از سال 1373 تا سال 1398 پیک تولیدی ما کاملا افزایشی بود یعنی در هیچ زمانی حتی یک سال نبوده که ما از سال قبل کمتر تولید داشته باشیم و یا نسب سال قبل تولید مشابه داشته باشیم.

مشرفی افزود: در این سالها با مشکلات زیادی مواجه بودیم مسئله تحریم ها بیشترین تاثیر خود را بر صنعت گذاشت چون صنعت به خارج وابستگی بیشتری دارد و علی رغم این مسائل افتخارمان این بود که توانستیم بر مشکلات فائق آییم و خوشبختانه افزایش تولید را هم داشته باشیم.

تولید 50 درصد لاستیک کشور توسط کارخانه لاستیک بارز

مدیر عامل کارخانه لاستیک بارز تصریح کرد: از سال 73 تا 98 همواره سود ما نسبت به قبل بیشتر بوده ما با 20 هزار تن شروع کردیم و هم اکنون یک واحد 93 هزار تن در کرمان ،یک واحد 50 هزار تنی در کردستان ، یک واحد کارخانه در سیرجان ، یک طرح 45 هزار تنی در کرمان ،یک طرح در الیگودرز و یک طرح هم در سنندج در حال اجرا داریم که ظرفیت 50 هزار تنی را به 80 هزار تن افزایش می دهد  تقریبا 50 درصد تولید لاستیک مملکت را کارخانه لاستیک بارز انجام می دهد.

لاستیک بارز تنها تولید کننده تایر باری رادیال در ایران است

وی ادامه داد: یکی دیگر از افتخارات ما این است که امسال در تایر سواری تقریباً 95 درصد مصرف ایران را در داخل تولید و 5 درصد باقی مانده که در ایران تولید نمی شود توجیح اقتصادی دارد و قطعات باید وارد شوند ما تنها تولید کنند تایر باری رادیال ایران هستیم .

مهندس مشرفی افزود: کارخانه لاستیک بارز ابتدای شروع کار خود را با تولید 3 الی 4 سایز باری و اتوبوسی با تکنولوژی قدیمی آغاز کرد ولی امروز 126 گل و سایز مختلف و پرمصرف لاستیک ایران را تولید می کند.

تولید لاستیک از پراید تا پرادو

وی تصریح کرد: اولین تایر 445 خاورمیانه طی چند روز اخیر در لاستیک بارز تولید شده است و در مرحله تست است و در صورت مثبت بودن تثت به تولید انبوه می رسانیم   ما تولید لاستیک از پراید تا پرادو را انجام می دهیم.

تمام تلاش کارخانه لاستیک بارز بر دانش ایران و داخلی است

مدیر عامل کارخانه لاستیک بارز اذعان داشت: بزرگترین مرکز تحقیقات خاورمیانه و بزرگترین مرکز تست لاستیک  و تست اتومبیل خاورمیانه و تنها مرکز تست در ایران را داریم در مجموع کارهای خوب و سازنده ای در حال انجام است تمام تلاشمان بر دانش ایرانی و داخلی است.

در زمان تحریم با نگاه به درون می شود حوزه اقتصاد را مدیریت کرد

سردار معروفی ضمن تشکر و قدردانی از حضور مدیر عامل کارخانه لاستیک اظهار داشت:در زمان تحریم با نگاه به درون می شود حوزه اقتصاد را مدیریت کرد. 

فرمانده سپاه ثارالله افزود: یکی از مشکلاتی که یکسال و نیم پیش به وجود آمد ودشمن آن را دنبال کرد بحث کامیون داران بود که مشکل عمده اش لاستیک بود

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مطرح کرد: در آن اتفاق نخبگان به خیابان نیامدند بلکه رانندگان و شوفرهایی بودند که اعتصاب آن ها سبب اختلال در کشور شد، اعتراض کامیون داران سبب توقف ارسال آرد، سوخت، آهن و… می شود.

سردار معروفی عنوان کرد: شاید عده ای تصور کنند که این اعتراض مهم نیست اما هدف گذاری دشمن دقیق است، امروز هم هدف اصلی دشمن مشغول سازی درونی کشور است که در پس هدف براندازی و نابودی انسجام جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

وی یادآور شد: در ۳۲ سال گذشته از رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در انقلاب اسلامی با توجه به پیچیدگی های موجود در منطقه و مشکلات، نامگذاری ۱۹ سال به حوزه اقتصاد مربوط می شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: دیده بان تیزبین انقلاب وقایع را رصد می کند و می داند هدف گذاری دشمن چیست اما عده ای متوجه نشده اند و با اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و تولید داخلی به گونه ای دیگر برخورد کردند و نتیجه آن معطوف شدن نگاه ها به خارج از کشور شد.

صداقت در کار کلید اعتماد مردم به مسئولان برای حل مشکلات

سردار معروفی ابراز کرد: اکنون پس از امضا تفاهم نامه میان ایران و چین، نگاه و حرکت غرب با همراهی پیاده نظام لیبرال و نئو لیبرال در داخل کشور در تقابل با این تفاهم نامه قابل مشاهده است.

این مقام مسئول ادامه داد: اینکه آمریکا اعلام می کند تمایل دارد با ایران مذاکره کند و پس از انجام مذاکره همه تحریم ها برداشته و گشایش اقتصادی ایجاد می شود و از سوی دیگر در داخل به آن ها چراغ سبز نشان می دهند، بیان این مطالب تنها به نفع آمریکا است و هیچ منفعتی برای ما به دنبال ندارد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان  افزود: رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خود به مناسبت عید قربان نیز با مطرح کردن بحث مذاکره با آمریکا، اعلام کردند که ما هیچ منفعت مشترکی با غرب نخواهیم داشت، می توانیم روی پای خود ایستاده و کشور را مدیریت کنیم.

سردار معروفی اظهار داشت: این هدف تنها به واسطه معطوف شدن نگاه ها به توانمندی های داخلی صورت می گیرد، مردم از ما حمایت می کنند مشروط بر اینکه صداقت در کار را ببینند.

تولید ۵۰ درصد نیاز لاستیک کشور در کارخانه بارز کرمان

وی افزود: در بحث تولید برای تامین مواد اولیه مشکلاتی وجود دارد اما حرکت به جلو و تکیه بر توانمندی داخلی به جامعه امید می بخشد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: کارگران گردانندگان چرخ اقتصاد هستند و متاسفانه به چشم نمی آید، همه ما نیازمند به صنعت و زحمت کارگران هستیم.

سردار معروفی گفت: کارخانه لاستیک بارز کرمان یکی از واحدهای تولید موفق منطقه است و در حال حاضر ۵۰ درصد لاستیک منطقه را ما تامین می کنیم.

وی یادآور شد: کارگری که ماهی ۲ میلیون درآمد دارد، با همه تنگ دستی و نیازمندی یک روز از حقوق خود را به نیازمندان اهدا می کند، مسئولان باید این کارگران را الگوی خود قرار دهند  و دزدان و غارت گران بیت المال با دیدن این کارگران  باید سکته کنند و بمیرند.

 فرمانده سپاه ثارالله خاطر نشان کرد: دوقشر از زبانشان نان نمی خوردند یکی قشر عشایر و دیگری قشر کارگر است اینان از بازوانشان نان می خورند و رزق حلال سر سفرهایشان است به همین خاطر خداوند اینان را عزت داده و به به دید بزرگی و عزت به کارگران نگاه می کنیم.

ارسال نظرات