مجید منصوری اظهار کرد: جهت دهی نذورات ماه محرم و صفر نیز از دیگر موضوعاتی است که برای آن برنامه ریزی شده است از این رو با برنامه ریزی به دنبال این هستیم که نذورات به سمت کمک مومنانه سوق پیدا کند.
کد خبر: ۹۲۶۶۱۸۸
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  مجید منصوری مسئول بسیج جامعه مداحان  در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با اقدامات جامعه مداحان استان کرمان در آستانه ماه محرم گفت: در آستانه محرم و صفر ستاد ستایشگری اهل بیت علیه السلام متشکل از سازمان تبلیغات، بسیج مداحان، کانون مداحان، مجمع مداحان، مجمع الذاکرین و شورای هیئت های مذهبی در خصوص چگونگی برگزاری مراسم تاکنون سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام جلسات متعددی برگزار کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و  ویروس منحوس کرونا  و از طرفی تاکید مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای بر رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری سید الشهداء، جامعه مداحان و ذاکران اهل بیت علیه السلام در اولین گام با صدور بیانیه ای تاکید کرد که جامعه مداحان خود را  بر اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری و رعایت پروتکل های بهداشتی ملزم می داند.

منصوری عنوان کرد: در راستای تدوین شیوه نامه ای در جهت اجرای برنامه های عزاداری توسط مداحان ، جلسات متعددی برگزار شده است که در این جلسات نظرات هیئت های مذهبی و جامعه مداحان با همکاری سازمان تبلیغات در این خصوص گرفته شده است .

مسئول بسیج جامعه مداحان عنوان کرد: تاکید شده است اگر در جلسه عزاداری  اهل بیت علیه السلام، زدن ماسک توسط عزاداران رعایت نشد توسط مداحان و مسئول هیئت این موضوع گوشزد شود، به واقع این یک امر به معروف است که توسط مداحان صورت می گیرد.

وی اظهار کرد: جهت دهی نذورات ماه محرم و صفر نیز از دیگر موضوعاتی است که برای آن برنامه ریزی شده است از این رو با برنامه ریزی به دنبال این هستیم که نذورات به سمت کمک مومنانه سوق پیدا کند.

منصوری با بیان این که جامعه مداحان و هیئت های مذهبی پیش از این نیز در پویش کمک های مومنانه و مبارزه با ویروس کرونا پیش قدم بوده اند، توضیح داد: جامعه مداحان و هیئت های مذهبی همچنین در هفته امامت و ولایت در برگزاری کاروان های شادی، برگزاری مسابقات فرهنگی عید غدیر تلاش کرده اند.

مسئول بسیج جامعه مداحان تاکید کرد: به همه مداحان، هیئت های مذهبی، بانیان مجالس اهل بیت و خیران توصیه می کنیم که در دهه اول محرم نذورات خود را به سمت کمک های مومنانه با بسته های معیشتی برای نیازمندان سوق دهند.

وی اظهار کرد: پنجشنبه بیست و سوم مردادماه و در آستانه محرم الحرام نشست مداحان شاخص استان با هدف هم اندیشی مداحان ، با رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور امام جمعه کرمان حجت السلام علیدادی، فرمانده سپاه ثارالله کرمان سردار معروفی و مداح اهل بیت آهنگران برگزار می شود.

منصوری تشریح کرد: جهت آمادگی بهتر و بیشتر مداحان و ارتقاء معلوماتشان روز جمعه بیست و چهارم مردادماه، کارگاه آموزشی با حضور تعدادی از مداحان و با دعوت از استاد حاج یاسر رحمانی از اساتید برتر این حوزه برگزار می شود.

مسئول بسیج جامعه مداحان با شاره به شعار امسال با عنوان جهش تولید، ادامه داد: با همکاری معاونت های فرهنگی استان و سپاه ثارالله به دنبال این هستیم که کار تولید و ضبط برنامه ارزشی از جمله سخنرانی، مداحی و … برای انتشار در فضای مجازی آماده سازی شود.

وی توضیح داد: با آماده سازی اپلیکیشنی در خصوص ماه محرم با محتواهایی از جمله نوحه، روضه و اشعار مورد تایید از گذشته تا کنون جهت تامین محتوای جامعه مداحان استان قدم برداشته ایم همچنین کتب و جزواتی نیز با هماهنگی تهران تهیه شده که قرار است در اختیار مداحان قرار بگیرد.

ارسال نظرات