خبرهای داغ:
کمک‌های مومنانه؛

کارآفرین برتری که خط تولیدی خود را از کیف به ماسک رایگان تغییر داد

فاطمه فرهادی کارآفرین برتر کشوری از شهرستان داراب گفت: من اولین تولیدکننده بودم که با حمایت همسر و فرزندم تصمیم گرفتم برای کمک به سلامت هم‌وطنان عزیزمان خط تولیدی خود را از کیف، به ماسک‌دوزی و باند‌دوزی به‌صورت رایگان و جهادی تغییر دهم.
کد خبر: ۹۲۶۶۱۹۶
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵

فاطمه فرهادی کارآفرین برتر کشوری از شهرستان داراب که مدیریت تولیدی کیف مدل دارابی را دارد، در گفتگویی تفصیلی با خبرنگاران گفت: تنها راه نجات اقتصاد کشور، ایجاد اشتغال و حمایت از تولیدات داخلی و جلوگیری از واردات کالاهای خارجی به کشور است تا تولیدکنندگان که در هر زمینه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کند، از کسب‌وکار خود ناامید نشوند.

مشروح این گفتگوی تفصیلی در ادامه می‌آید:

*: چطور به این شاخه وارد شدید و چه پیشرفت، مشکلات و حمایت‌هایی در این زمینه داشتید ؟

از دوران کودکی یک علاقه خیلی خاصی به رشته کیف‌دوزی داشتم. بعد از ازدواجم تصمیم گرفتم که از اداره فنی حرفه‌ای گواهینامه مهارت در این زمینه بگیرم و با پشتکار همسرم در سال ۱۳۹۰، دونفری کارگاهی راه‌اندازی کردیم.

من کارم را به‌عنوان مشاغل خانگی، از خانه شروع کردم و با سلیقه شخصی خودم کار می‌کردم و هم‌اکنون، برای ۳۳ نفر از بانوان شهرستان اشتغال ایجاد کرده و محصولات خود را هم در غرفه‌ها در سطح شهرستان، هم استان و هم با توسعه کار، توانستیم علاوه بر توزیع در کشور، صادرات هم داشته باشیم و ۳۰۰ نفر را هم در محیط کار واقعی به‌صورت رایگان آموزش دادیم و مدرک فنی حرفه‌ای گرفتیم؛ شکر خدا کارها خوب پیش می‌رود.

من اولین تولیدکننده بودم که با حمایت همسر و فرزندم تصمیم گرفتم برای کمک به سلامت هم‌وطنان عزیزمان خط تولیدی خود ررا از کیف، به ماسک‌دوزی و باند‌دوزی به‌صورت رایگان و جهادی تغییر دهم

من اولین تولیدکننده بودم که با حمایت همسر و فرزندم تصمیم گرفتم برای کمک به سلامت هم‌وطنان عزیزمان خط تولیدی خود را از تولیدی کیف، به ماسک‌دوزی و باند‌دوزی به‌صورت رایگان و جهادی تغییر دهم.

در این طی این دوره سختی و مشکلات زیادی سر راهم بود؛ این‌طور این نبود که در طول زمانی که تولیدی را راه‌اندازی کردم، مشکلات و سختی‌ها وجود نداشته باشد، وجود داشت، ولی شکر خدا از مشکلات اصلا نترسیدم، مشکلات به من یاد داد که با کار بهتر، در کارم پیشرفت کنم. چون علاقه خیلی خاصی داشتم، مشکلاتی که برایم پیش می‌آمد، برایم آسان و پیش‌پاافتاده بود.

*: چه مشکلاتی سد راه تولیدکنندگان است؟

از مسئولان خواهش دارم که تسهیلات با بهره کم در اختیار تولیدکنندگان قرار بدهند؛ چون با تجربه‌ای که در طول این مدت خودم کسب کردم، تنها راه نجات اقتصاد کشور، ایجاد اشتغال و حمایت از تولیدات داخلی و جلوگیری از واردات کالاهای خارجی به کشور است

از مسئولان خواهش دارم که تسهیلات با بهره کم در اختیار تولیدکنندگان قرار بدهند؛ چون با تجربه‌ای که در طول این مدت خودم کسب کردم، تنها راه نجات اقتصاد کشور، ایجاد اشتغال و حمایت از تولیدات داخلی و جلوگیری از واردات کالاهای خارجی به کشور است تا تولیدکنندگان که در هر زمینه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کند، از کسب‌وکار خود ناامید نشوند.

یکی دیگر از مشکلات تولیدی‌ها، بحث مالیات و هزینه‌هایی مثل پروانه کسب و بیمه‌هاست و ثابت نبودن قیمت مواد اولیه که واقع کمر تولیدکننده را شکانده است، در این مورد، هرروز با افزایش قیمت و کمبود مواد اولیه در بازار مواجه هستیم.

روند بسیار طولانی و بروکراسی سخت اداری برای گرفتن مجوز کار است و خواهشم از مسئولان ادارات این است که اگر کسی برای کارهای تولیدی مجوز خواست، سنگ‌اندازی نکنند و همچنین مسئولان اداره ارشاد، راهکارهای سریع معرفی کنند و اگر کسی نیت واقعی برای کار داشت واقعا حمایت شود.

*: چه درخواستی از مسئولین دارید؟

به‌عنوان یک کارآفرین از هم‌وطنان تقاضا دارم که اگر می‌خواهند جلوی بیکاری در سطح کشور گرفته‌شده و به اقتصاد کشور کمک کنند، تنها راه، حمایت و استفاده از کالاهای داخلی است؛ پس از کالاهای خارجی به‌هیچ‌عنوان استفاده نکنند تا ما بتونیم ایجاد اشتغال در سطح کشور داشته باشیم

 به‌عنوان یک کارآفرین از هم‌وطنان تقاضا دارم که اگر می‌خواهند جلوی بیکاری در سطح کشور گرفته‌شده و به اقتصاد کشور کمک کنند، تنها راه، حمایت و استفاده از کالاهای داخلی است؛ پس از کالاهای خارجی به‌هیچ‌عنوان استفاده نکنند تا ما بتوانیم ایجاد اشتغال در سطح کشور داشته باشیم.

با تقدیر و تشکر از مسئولانی که در این مدت هم با ارائه راهکارهای خوبشان و هم بازدیدها از تولیدی‌ها، باعث شدند که کار تولیدی‌ها بهتر شود، تقاضا دارم همان‌طور که تاکنون از تولیدی‌ها حمایت کردند، باز هم در هر زمینه‌ای پشت همه واحدهای تولیدی باشند تا در سال جهش تولید با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب رونق خوبی در تولیدات داخل داشته باشیم.

من خواهش می‌کنم اگر بازهم بتوانند تسهیلات با سود خیلی کم‌درآمد در اختیار تولیدی‌ها بگذارند؛ چراکه اگر تسهیلات با سود کم در اختیار من قرار دهند، می‌توانم در آینده‌ای نه‌چندان دور، ظرفیت ایجاد اشتغال کارگاهم در سطح شهرستان را چندین برابر کنم و حتی در شهرستان‌های هم‌جوار می‌توانیم شعبه‌های دیگر از تولیدی کیف داشته باشم.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز اداره ارشاد شهرستان داراب از روز اول کار برای گرفتن مجوز با ما همکاری خوبی داشتند و راهکارهای خیلی خوبی پیش پای ما گذاشتند.

*: چه توصیه‌ای به زنان خانه‌دار دارید؟

به عنوان کارآفرین کشوری به بانوان خانه‌دار توصیه می‌کنم که از مشکلات اقتصادی نهراسند.

من هم زنی خانه‌دار هستم و به خودم افتخار می‌کنم که توانستم یک سری مشکلات خانواده‌ام را حل کنم و برای چندین زن خانه‌دار دیگر هم ایجاد اشتغال کنم؛ چراکه معتقدم در این وضعیت اقتصادی که کشورمان به آن مبتلا شده، کمک کردن بانوان به دخل‌وخرج خانواده، واقعا مثل جهاد است که یک جهاد بزرگ هم در جنگ اقتصادی است.

فارس: چطور به سمت تولید ماسک رفتید؟

برای سلامتی همشهریانمان، از زمان شیوع بیماری ویروس کرونا به کشور، وظیفه انسانی خود دانشتم که کاری انجام دهم. پس خط تولید خود را از کیف به تولید ماسک تغییر دادم و بلافاصله برای تامین نیاز شهرستان به‌صورت فی سبیل الله ۲۴ هزار عدد ماسک تولید کردم و ۵۰۰ عدد گان هم با همکاری نماینده شهرستان داراب و فرمانده سپاه ناحیه داراب تولید کردیم.

از آنجاکه می‌خواستم خط تولید کیف هم تعطیل نشود و کسب درآمد خانم‌های همکار تعطیل نشود، با توجه به تعطیلی مدارس و وضعیت اقتصادی خاص جامعه، تصمیم گرفتیم ماسک تولید کنیم و هم‌اکنون علاوه بر جهرم و دیگر شهرهای استان فارس، به تهران، سیستان‌وبلوچستان، کرمانشاه، بندر‌عباس عرضه ماسک داریم و خوشحالم که جنس با کیفیت تولید می‌کنم که از همه جای کشور، سفارش دارم.

*: سخنی ناگفته اگر دارید مطرح کنید؟

از همکاری نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی، اداره کل و اداره ارشاد شهرستان داراب، معاون استاندار، فرماندار و فرمانده سپاه داراب، معاون امور بانوان استانداری فارس معاون امور و مسئول امور بانوان فرمانداری شهرستان داراب که من را حمایت کردند تا توانستم عنوان کارآفرین برتر کشوری را کسب کنم، تقدیر و تشکر می‌کنم که توانستم بین ۱۱۰ نفر، مقام برتر کشوری بین کارآفرینان را در کشور کسب کنم که هم باعث افتخار استان و هم شهرستان داراب است و امیدوارم با حمایت مسئولان، در سال‌های بعد هم از کارآفرینان برتر باشم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها