فرمانده سپاه کربلا در همایش « مثل آوینی» :

شناخت شگرد‌های رسانه‌ای دشمن از وظایف مهم خبرنگاران است

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه ما نیاز به خبرنگار در تراز انقلاب اسلامی داریم، و خبرنگار خوراک دهنده امپراتوری رسانه غرب نمی‌خواهیم، گفت:شناخت شگرد‌های رسانه‌ای دشمن از وظایف خبرنگاران است.
کد خبر: ۹۲۶۶۲۳۱
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سرهنگ پاسدار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا پیش از ظهر امروز در همایش «مثل آوینی» که به مناسبت هفته خبرنگار در سپاه کربلا برگزار شد، با اشاره به اینکه افتخار میکنم از جنس رسانه هستم گفت: هرچه کار در رسانه سخت‌تر باشد، اجر آن بیشتر است لذا بنده در جریان سختی‌های کار رسانه هستم.

سرهنگ پاسدار مسلمی با این اعتقاد که رسانه‌های خبری شکل دهنده آرا، نظرات مردم و قشر نخبگان هستند، افزود:‌تاثیراتی که امروز  اصحاب رسانه در جامعه دارند بی بدیل است.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه  فضای جنگ سخت و سرد  گذشته  و معادلات در جهان تغییر کرده است، ادامه داد:  رسانه‌ها ارکان قدرت نرم هستند و در دنیای جدید برهمگان ثابت شده و رسانه قدرت تاثیرگذار در قدرت نرم است.

سرهنگ پاسدار مسلمی با تصریح بر اینکه اگر مسئولان از قدرت نرم رسانه و اثرگذاری آن بهره بگیرند کشور دست برترقدرت دارد، تاکید کرد:‌رسانه یک پدیده ضروری در جامعه است و برای هر دولتمردی که بخواهد در نظام بین الملل و در بین افکار عمومی حرفی برای گفتن داشته باشد ، رسانه هوشمند ضروری است.

فرمانده سپاه کربلا با تاکید براینکه امروز جنگ اراده است، گفت: دشمن از طریق جنگ شناختی وارد میدان شده است و افکار از طریق رسانه و باابزار قلم و فکر تغییر می‌کند.

به گفته سرهنگ پاسدار مسلمی نظام محاسبات مسئولین کشور از طریق رسانه‌ها مهندسی می‌شود، و امروز خیلی از معادلات کشور توسط رسانه‌ها جهت داده خواهد شد.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه سخنان خود با اشاره به عملیات روانی دشمن در کشور گفت:‌شرایط کشور یک شرایط حساس و پیچیده است و می‌بایست هوشمندانه در رسانه قلم زد.
 

سرهنگ پاسدار مسلمی به ویژگی‌های یک خبرنگار پرداخت و افزود:‌خبرنگار باید  در همه حوزه‌ها بصیرت داشته باشد و احزاب و جریان‌ها  را خوب بشناسد؛ لذا یکی ملزومات جریان سازی خبرنگار شناخت درست از اهداف دشمن است.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه  دشمن  گاهی اوقات در قامت یک جریان فکری  و یا یک مدیر قد علم می‌کند،   خاطرنشان کرد:‌آن مدیری که تیشه به ریشه اقتصاد می‌زند و باعث بی اعتمادی در مردم می‌شود  در زمین دشمن فعال است و برای اهداف آن تلاش می‌کند.

سرهنگ پاسدار مسلمی در ادامه با تاکید بر اینکه خبرنگارانی که در جبهه انقلاب و برای دفاع از دستاورد‌های نظام اسلامی فعالیت می‌کنند، در حال جهاد هستند، خاطرنشان کرد:به فرموده رهبر معظم انقلاب هر جهادی، جهادی نیست لذا آن فعالیتی که در مقابله با دشمن باشد جهاد است.

فرمانده سپاه کربلا بصیرت، شناخت شگرد‌های دشمن، و نیز شناخت ۸۵ تکنیک عملیات روانی را بر خبرنگاران واجب دانست وگفت:خبرنگاران  دلیل وقوع جنگ در سوریه که رسانه بوده است، را  حتما بررسی کنند.
 
سرهنگ پاسدار مسلمی دربخش دیگری از سخنان خود به رعایت ضوابط اخلاقی و حقوقی در عرصه رسانه و خبر، تاکید کرد و افزود:‌در تنظیم خبری فقط عناصر شش گانه خبر مهم نیست، جریان سازی خبر و محتوای آن خبر دارای اهمیت است.

 فرمانده سپاه کربلا  با بیان اینکه برخی اخبار منتشره در رسانه‌ها گل به خودی است، اضافه کرد:محتوای و هدف آن خبر مهم است لذا تیتر خبر هم می‌بایست جریان ساز در حوزه انقلاب اسلامی باشد.

سرهنگ پاسدار مسلمی در ادامه با بیان اینکه ما نیاز به خبرنگار در تراز انقلاب اسلامی داریم، تاکید کرد:‌ما خبرنگار خوراک دهنده امپراتوری رسانه غرب نمی‌خواهیم.

 فرمانده سپاه کربلا با تاکید بر نقد و مطالبه گری در جامعه، افزود:‌جوهره خبرنگار مطالبه گری و نقد است، اما باید در راستای اهداف، آرمان  انقلاب و باعث تقویت نظام باشد.

سرهنگ پاسدار مسلمی در همین رابطه توضیح داد:‌اطلاع رسانی اگر صادقانه و شفاف باشد در افکار عمومی اثرگذاری دارد، لذا خبرنگارانی که در سنگر انقلاب اسلامی هستند  باید وحدت رویه داشته باشند.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه هدف اصلی تقویت و پیشرفت نظام است، خاطرنشان کرد:‌باید مثل شهید آوینی در رسانه بود که در گمنامی تمام، جهاد عظیمی بوجود آورد.

 به گفته سرهنگ پاسدار مسلمی انتشار برخی اخبار‌ها باعث ناامیدی و یاس در جامعه می‌شود و در این راستا، دشمن همه توان خود را برای ناامیدی جامعه به کار گرفته است و رسانه باید در انتشار اخبار دقت لازم را به کار بگیرد.

فرمانده سپاه کربلا در پایان با تصریح اینکه بدبین کردن جامعه از مسئولین نظام، در راستای اهداف دشمن است، اضافه کرد:‌این عمل در زمین دشمن بازی کردن است؛ لذا رسانه‌ها باید شگرد‌های رسانه‌ای دشمن را شناخته و برعلیه آن عمل کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار