فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه:

کرونا رسالت خطیر خبرنگاران را به تصویر کشاند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه گفت: کووید ۱۹ با وجود تمام مشکلاتی که به وجود آورد، جایگاه برجسته و نقش مهم و رسالت خطیر خبرنگاران را که مغفول مانده بود، به خوبی نشان داد.
کد خبر: ۹۲۶۶۳۶۹
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، «مهدی ابرقویی» در آیین تجلیل از اصحاب رسانه شهرستان ابرکوه، اظهار کرد: بیماری کرونا با وجود تمام مشکلاتی که در جامعه بوجود آورده و بسیاری از امور را مختل کرده است، ویژگی‌های خاصی هم داشت که در این مورد می‌توان به نشان دادن سختی شغل خبرنگاری اشاره کرد.

وی بیان کرد: کرونا به خوبی توانست شغل خطیر و رسالت سنگین حرفه‌های خبرنگاری، پزشکی و پرستاری را که به نوعی در جامعه مغفول مانده بود، به وضوح نشان دهد.

ابرقویی تصریح کرد: در رابطه با رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، اصحاب رسانه ابرکوه نقش خود را به خوبی ایفا کرده و با انعکاس به موقع اخبار، تهیه و انتشار مستند توانستند موجی از همدلی در شهرستان ایجاد کرده تا این رزمایش در چند مرحله اجرا شود.

وی در ادامه به ضرورت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با تحریف و خنثی سازی آن، افزود: اهالی رسانه به عنوان منبع موثق اخبار و الگوی خوبی برای مردم هستند که می‌توانند در این زمینه نقش آفرینی کرده و با طرح مطالبات مردمی، از مسئولین بخواهند که پاسخگوی نیاز‌های جامعه باشند.

تأثیر نحوه انعکاس اخبار بر معادلات سیاسی و اقتصادی جهان

حجت‌الاسلام «حسین گل‌چهره» مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ابرکوه با اشاره به انجام بسیاری از فعالیت‌های تبلیغی در بستر رسانه و فضای مجازی، اظهار کرد: نقش خبرنگار و دنیای رسانه در جامعه امروز، نقش بی‌بدیلی است به طوری که نحوه انعکاس یک خبر می‌تواند معادلات سیاسی و اقتصادی جهان را تحت تأثیر قرار دهد که این امر نشان از اهمیت رسانه و تفکر خبرنگار دارد.

وی اضافه کرد: از حرفه خبرنگاری می‌توان به عنوان یک هنر یاد کرد که یکی از ابزار‌های تأثیرگذار در مسئله خنثی‌سازی عملیات تحریف است که می‌تواند آنچه دستاورد نظام و انقلاب است را به بهترین شکل به تصویر بکشد.

حجت الاسلام گل‌چهره تأکید کرد: جامعه انحرافی غربی در عملیات تحریف حق را به صورت باطل نشان می‌دهد لذا در کنار عملکرد مسئولین، مسائل اقتصادی و شرایط حاکم بر جامعه، نوع انعکاس خبر توسط اصحاب رسانه است که می‌تواند اذهان عمومی را در مسیر درست کنترل کند.

گل‌چهره با بیان این که قلم، زبان و حضور خبرنگاران در همه جا اهمیت دارد، ابراز کرد: اصحاب رسانه می‌توانند با تخصص و هنر خود، محتوای تحریف شده توسط غرب را به شکل حقیقی و همسو با ارزش ها، جریانات و تفکرات انقلابی منعکس کنند.

وی به حضور همیشگی خبرنگاران در عرصه‌های مختلف، نظامی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... اشاره کرد و گفت: یکی از هنر‌های انقلاب این است که نشان داده است علی رغم همه انتقاداتی که به عملکرد برخی مسئولین، روند سیاسی و اقتصادی حاکم بر جامعه وجود دارد، ملت ایران همیشه در شرایط بحرانی و سخت حماسه سازی و افتخارآفرینی کردند که بخش عمده آن مرهون حضور به موقع اصحاب رسانه است.

این مسئول در پایان تصریح کرد: اگر ما امروز در جامعه شهرستانی و در شرایط شیوع کرونا، در زمینه اجرای مراقبت‌های اجتماعی موفق عمل کرده‌ایم، حاصل زحمات خبرنگاران است که توانستند به خوبی جامعه را توجیه کرده و اثر گذار باشند.
ارسال نظرات