امام جمعه تربت جام با تسلیت فرارسیدن ماه محرم با اشاره به اهداف برگزاری مجالس عزاداری سیدالشهداء (ع) گفت: هدف ازبرگزاری مجالس عزاداری سیدالشهداء جریان تشکیل حزب علوی است و باید منبر محور، مستند، به دوراز غلوو جنبه‌های حماسی واقعه کربلا بیان شود.
کد خبر: ۹۲۶۶۴۱۷
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
حجت الاسلام معتمدی فر در جمع مدیران هیئات عزاداری افزود: جریان مکتب عاشورا قدرتمند است و در ایام کرونایی بهترین وقت باید در اختیار روحانی قرارگیرد تا عقاید، اخلاق، احکام و آسیب‌ها برای مردم گفته شود.

وی تصریح کرد: ما با یاحسین در همه جریانات پیروز شدیم و درحوزه باحسین ماندن ضعیف عمل کردیم و نتوانستیم پرورش حسینی بدهیم و باید عشق و علاقه حسینی و زینبی را در جامعه و بین خانواده‌ها پرورش و لازم است در ماه محرم و صفر باحسین بودن و اخلاق حسینی را در جامعه نهادینه کنیم.

وی با تاکید به رعایت پروتکل‌های بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی درمجالس عزاداری امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: همه ملزم هستیم دستورالعمل‌های ستاد ملی کووید ۱۹ را رعایت کنیم و خودمان به فکرعزیزانمان باشیم همچنان که امام حسین (ع) در واقعه عاشورا افراد مشکل دار را دعوت و مرخص کردند.

فرماندارتربت جام با تاکید به رعایت پروتکل‌های بهداشت فردی و اجتماعی در مجالس عزاداری سیدالشهداء (ع) گفت: همه عاشق امام حسین (ع) هستند و کشور دچار بیماری خطرناک و منحوس کرونا است و شرایط تربت جام در حال حاضر زرد است و عزاراران حسینی با رویکرد رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجالس را پرشور برگزار کند.

مرتضی حمیدی با تاکید بر اجرای کامل دستورالعمل ستاد ملی کرونا توسط مسئولان هیات عزاداری سیدالشهداء افزود: مجالس عزاداری باید در فضای بازبرگزار گردد و اماکن مذهبی که فضای باز ندارند می‌توانند از ظرفیت مدارس و اماکن ورزشی استفاده کنند.

وی با توجه به کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی در بیمارستان سجادیه تاکیدکرد: باتوجه به شرایط کشور در حوزه بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی مردم نذورات خود را بانام امام حسین (ع) به امر خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان و بیماران کرونایی اختصاص دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها