در آستانه ماه محرم مراسم گردهمایی جامعه مداحان شهرستان دیلم با حضور حجت الاسلام اسدی امام جمعه دیلم، مسئولین ادارات دولتی و جامعه مداحان همچنین شعرای آئینی در شهرستان دیلم برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۶۶۴۴۰
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۲
 گردهمایی جامعه مداحان شهرستان دیلم
 به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، در این آئین که دکتر سید محمد هاشمی فرد از شاعران آئینی استان بوشهر و معینی مسئول کانون بسیج مداحان استان بوشهر حضور داشتند تعدادی از مداحان و شعرای آئینی شهرستان در سوگ سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه و یاران با وفایش به مرثیه سرایی پرداختند.

در ادامه برنامه دکتر سیدمحمد هاشمی فرد از شاعران آئینی استان بوشهر در این همایش گفت: تمام هستی و وجود ما از امام حسین (ع) است و مقاومتی که ما در جنگ تحمیلی در مقابل دشمن بعثی انجام دادیم برگرفته از مکتب امام حسین (ع) است.

هاشمی فرد افزود: نماینده امام باید همچو مسلم ابن عقیل پیدا شود، کسی که یاد امام و آوازه امام حسین (ع) و حقانیت انسانیت او را فریاد کند.

وی گفت: امام دنبال چنین شخصیتی است و شما و طراحان می‌توانید در چنین جایگاهی باشید.
 
گردهمایی جامعه مداحان شهرستان دیلم

شاعر اهل بیت با بیان اینکه ما مداحان باید در جبهه حق باشیم افزود: مبادا بخواهیم در جبهه دشمن باشیم، منتظر نباشیم دیگران برای ما کاری کنند، باید برداشت‌های خود را از مکتب عاشورا و حقایق انکار ناپذیر منطبق کنیم.

وی ادامه داد: شعری که در آن معرفت نباشد ظلم است و شعر برای امام حسین علیه السلام باید زنده کردن مکتب امام حسین باشد و موجب بیداری باشد.

استاد دانشگاه تاکید کرد: اشعار باید با مضامین قوی و حقایق و شئونات اهل بیت در کربلا سازگار داشته باشد، نه خدایی نخواسته شان و مقام اهل بیت را نادیده بگیریم.

هاشمی افزود: این که ما هر وقت به بهانه‌ی این که فیضی بدهیم حتی در محافل شادی اهل بیت علیهم السلام، روضه بخوانیم و از مردم اشک بگیریم، قطعا نادرست است و این یک تهدید است. متاسفانه برگزاری محافل هفتگی روضه خوانی باعث شده تا در طول سال این گونه مجالس و اشک گیری‌ها به بهانه‌های مختلف برگزار شود که این عاشورا را تحت الشعاع قرار دادن است و این یک تهدید بزرگ است.

در ادامه نیز عباس فرید رئیس کانون مداحان شهرستان دیلم و عضو کانون مداحان استان بوشهر گفت: رفتار و سبک زندگی ما مداحان اهل بیت الگویی برای دیگر مردم جامعه می‌باشد و باید مواظب باشیم.

فرید افزود: منویات مقام معظم رهبری نقشه راه ما مداحان در کانون قرار دارد و تخطی از آن قطعا عواقبی در پی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه ما مداحان باید با تاریخ آشنا باشیم گفت: در انتخاب شعر نیازمند تاریخ شناسی هستیم که برای آموزش مداحان در قالب کانون قصد برنامه ریزی ویژه در این خصوص داریم.

پایان خبر/
ارسال نظرات
پر بیننده ها