خبرهای داغ:
مسئول بسیج مداحان خراسان جنوبی در گفت و گو با «بسیج»:

محرم و صفر بصیرت زاست/ رعایت اصول بهداشتی مصداقی از شعور حسینی است

مسئول بسیج مداحان خراسان جنوبی گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز عید قربان فرمودند بر همگان لازم است تا توصیه های ستاد کرونا و مسئولین بهداشت و درمان کشور را رعایت کنند. مراجع معظم تقلید نیز بر این اصل تأکید نموده اند و لذا حجت بر همگان تمام است.
کد خبر: ۹۲۶۶۶۲۷
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

محمدرضا صادق مسئول بسیج مداحان خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با بیان اینکه یکی از مهمترین تکالیف مسلمین و شیعیان در مناسبت های مذهبی زنده نگه داشتن این مناسبت ها است اظهار داشت: این مسئله از دیرباز دغدغه علما و بزرگان مذهب تشیع بوده است که متاسفانه به دلایلی از جمله مخالفت حکومت های جور و ظلم با برگزاری پرشور این مراسم، در اغلب دوره های تاریخی آنگونه که بایسته و در شأن جایگاه آن بوده ، برگزار نشده است.

وی افزود: تنها در دوران های کوتاهی از تاریخ از جمله دوران صفویه و زندیه و تا حدودی نیز قاجاریه شاهد برگزاری و بزرگداشت مناسبت های مذهبی بودیم.

صادق خاطرنشان کرد: متأسفانه با آغاز حکومت پهلوی به دلایل متعددی چه در دوران پهلوی اول و چه در دوره پهلوی دوم با قوام و برگزاری پر شور مراسم مذهبی مخالفت می کردند و دقیقاً در همین دوره مراسم و روضه های خانگی با محوریت خانواده های متدین افزایش یافت.

 وی تأکید کرد: برگزاری مراسم به صورت پرشور و حفظ آیین ها و سنت های اصیل اسلامی مهمترین وظیفه مسلمانان و علی الخصوص شیعیان در این دوره مهم از تاریخ اسلام و ایران است.

 

دشمنان و جریان ضد انقلاب نسبت به ماه محرم کینه ای دیرینه دارند

مسئول بسیج مداحان خراسان جنوبی یادآور شد: همانگونه که امام راحل عظیم الشان فرمودند " محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است". اهمیت مناسبت های محرم و صفر در این جمله بنیان گذار کبیر انقلاب به خوبی بیان شده است.

وی عنوان کرد: در مطالعه تاریخ به عینه درمی یابیم که در بزنگاه های تاریخی و در سخت ترین شرایط، برگزاری مراسم نقش مهمی در نجات اسلام و تشیع از خطرات بزرگ داشته است.

صادق ادامه داد: نقش محرم و صفر در پیروزی انقلاب اسلامی و بعدها قوام و حفظ این انقلاب، برجسته است و لذا کاملاً طبیعی است که دشمنان و جریان ضد انقلاب نسبت به این ماه عظیم، بغض و کینه ای دیرینه داشته باشند.

 ولایت پذیری لازمه عمل به وظیفه است/ فرمایشات رهبری در عید قربان دستورالعمل جامع مواجهه با وضعیت فعلی است

محرم و صفر بصیرت زا است

وی با تحلیل جوسازی دشمنان در فضای مجازی برای کنار گذاشتن عزاداری های محرم و صفر در شرایط کرونا خاطرنشان کرد: در بزنگاه های مختلف از دفاع مقدس تا فتنه های چهل سال گذشته نقش مراسم محرم و صفر پر رنگ است.

مسئول بسیج مداحان خراسان جنوبی گفت: محرم و صفر بصیرت زا است و تولید بصیرت و بینش می کند و این دقیقا دلیل بغض و کینه دشمنان نسبت به محرم و صفر است.

وی با اشاره به این فرمایش امام راحل که فرمودند "هرجا که دیدید دشمن از شما تعریف کرد ببینید چه اشتباهی کردید و هرجا دیدید دشمن از شما عصبانی و ناراحت است بدانید در راه درست گام برمیدارید" اظهار داشت: برپایی مراسم عزاداری و مناسبت های محرم و صفر همان راه درست برای ملت ایران و تمام مسلمین جهان است که دشمنان را همیشه عصبانی می کند.

 

بی تفاوتی سم مهلک هیئات است

صادق در توصیه ای به هیئت های عزاداری و مردم با اشاره به اینکه بی تفاوتی سم مهلک هیئات است گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که هیئت سکولار نداریم و این یعنی هیئات باید در خط مقدم انقلاب و دفاع از ارزش ها باشند و نسبت به مسائل کشور، انقلاب و جهان اسلام دغدغه داشته باشند.

وی بر  تقویت شعور در کنار شور حسینی تأکید کرد و افزود: شور و شعور مکمل هستند و در کنار یکدیگر هیئت را تبدیل به هیئت تراز انقلاب اسلامی می نمایند.

مسئول بسیج مداحان استان متذکر شد: جهان تشیع جغرافیای واحد و پیوسته ای است و این یعنی مسئله امروز شیعیان جهان مسئله همه ما است و مشکلات یمن، سوریه ، لبنان و عراق از مسائل و مشکلات ما جدا نیست.

وی خاطرنشان کرد: آنچه همه ما را در هر نقطه از جهان به هم پیوند می زند عشق به حسین ابن علی(ع) و هدف واحدی است که همانا زمینه سازی ظهور منجی عالم است.

صادق گفت: همگان سعی کنیم تا با بصیرت دشمنانی که در لباس تشیع فعالیت دارند را شناسایی کنیم و اجازه نفوذ آن ها به هیئات را ندهیم.

 ولایت پذیری لازمه عمل به وظیفه است/ فرمایشات رهبری در عید قربان دستورالعمل جامع مواجهه با وضعیت فعلی است

رعایت پروتکل های بهداشتی در رأس امور هیئت های مذهبی است

مسئول بسیج مداحان استان ادامه داد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز عید قربان فرمودند بر همگان لازم است تا توصیه های ستاد کرونا و مسئولین بهداشت و درمان کشور را رعایت کنند. مراجع معظم تقلید نیز بر این اصل تأکید نموده اند و لذا حجت بر همگان تمام است.

وی متذکر شد: حضور در مراسم عزاداری ایام محرم و صفر بدون ماسک و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی یقینا در تضاد با توصیه های اخیر رهبری و علما است.

صادق تأکید کرد: برنامه های عزاداری امسال حتما با رعایت کامل پروتکل ها و مطابق توصیه های کارشناسان و مسئولین بهداشتی برگزار می شود. لازم است هیئات در خصوص نذورات و طبخ غذا و نذری نیز به توصیه های ستاد کرونا توجه کنند.

وی اظهار داشت: هرگونه آسیب به عزاداران حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) قطعاً در محضر حضرت بخشودنی نخواهد بود و لذا هیئات سعی کنند تا نسبت به رعایت اصول بهداشتی و علی الخصوص فاصله گذاری اجتماعی همت مضاعف داشته باشند.

 

هرگونه وحدت شکنی و رفتارهای خشونت آمیز عقلاَ و نقلاَ محکوم است

مسئول بسیج مداحان استان عنوان کرد: حفظ وحدت و مقابله با جریانات افراطی و ضد تقریب درخواست دیگری است که از همه دوستان و عشاق ابا عبدالله(ع) داریم. هرگونه وحدت شکنی و رفتارهای خشونت آمیز عقلاَ و نقلاَ محکوم است و باید با آن مقابله شود.

وی خاطرنشان کرد: عمل به وظیفه در همه دوره ها و زمان ها مشابه نیست . اسلام دین عقلانیت و شعور است و فقه شیعه نیز پویا، منعطف و کاملاً عقلانی و مترقی است و لازم است از هر گونه رفتاری که موجب وهم تشیع شود به شدت اجتناب کرد.

صادق با بیان اینکه اسلام واقعی دین عقلانیت و شعور است و فقه شیعه، علما و مراجع تشیع در دوره های مختلف تاریخ نماد این ادعا هستند گفت: تصمیمات عاقلانه و مبتنی بر اصالت اسلامی مراجع در دوره های مختلف، اسلام و مذهب را از خطرات بزرگی نجات داده است از ماجرای تحریم تنباکو و مبارزه با استعمار تا انقلاب اسلامی و غیره مؤید این مهم هستند.

 

فرمایشات رهبری در عید قربان دستورالعمل جامع مواجهه با وضعیت فعلی است

وی بیان داشت: اپیدمی کرونا و بیماری کوید 19 شرایط ویژه و خاصی را بر جهان حاکم نموده است و طبیعی است که ایران و کشورهای اسلامی نیز از این وضعیت مستثنی نیستند.

مسئول بسیج مداحان استان با تأکید بر اینکه بهترین روش جلوگیری از سوء استفاده دشمنان تبعیت از فرمایشات رهبری است افزود: سخنرانی مقام معظم رهبری در روز عید قربان دستورالعمل جامع مواجهه با وضعیت فعلی است.

وی متذکر شد: توجه به توصیه کارشناسان و ستاد کرونا مهمترین مطالبه رهبری بود که قطعاً کلید عبور از وضعیت فعلی و مقابله صحیح با دشمنان است.

صادق تأکید کرد: دشمن را باید به خوبی بشناسیم و اهداف دشمنان را تحلیل کنیم تا بتوانیم با بکار گیری روش های مناسب با آنها مقابله کنیم.

 

ولایت پذیری لازمه عمل به وظیفه است

وی با بیان اینکه بزگ ترین درسی که از مکتب اهل بیت علیهم السلام می گیریم عمل به وظیفه در هر شرایطی است گفت: در هر دوره و زمانی به آنچه وظیفه داریم عمل نماییم و این مستلزم ولایت پذیری است.

مسئول بسیج مداحان استان افزود: وظیفه را علما و بزرگان مشخص می نمایند خطوط اصلی و کلان جهان اسلام را ولی فقیه ترسیم می نماید لذا لازمه عمل به وظیفه ، ولایت پذیری است در غیر اینصورت بروز انحرافات و قدم گذاشتن در مسیرهای نادرست بسیار محتمل خواهدبود.

وی تأکید کرد: در شرایط فعلی رعایت نکات و توصیه های بهداشتی مهمترین وظیفه است که بر دوش همگان است و در این مسیر از هرگونه اختلاف افکنی باید اجتناب کرد.

انتهای پیام/

                                                               

ارسال نظرات
پر بیننده ها