معاون مردم یاری و محرومیت زدایی قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران:

10 هزار و ۶۷۰ پروژه عمرانی در سیستان و بلوچستان اجرا شده است

معاون مردم یاری و محرومیت زدایی قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: ۱۰ هزار و ۶۷۰ پروژه عمرانی در زمینه های مختلف تا سال ۹۸ با اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان در استان به اتمام رسیده است.
کد خبر: ۹۲۶۶۸۵۵
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، معاون مردم یاری و محرومیت زدایی قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران در نشست خبری مشترک قرارگاه فرهنگی و جهادی حضرت مهدی(عج) و سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان که در سالن کنفرانس مهمانسرای سپاه در زاهدان برگزار شد، با اشاره به این مطلب که فقر استان سیستان و بلوچستان با فقر سایر استانها متفاوت است،گفت: محرومان دیگر مناطق سعی می‌کنند درآمد اندکی داشته باشند، اما بسیاری از فقرای سیستان و بلوچستان تلاش می‌کنند زنده بمانند و فقر عمیق و گسترده‌ای دارند.

وی با تاکید بر این مطلب که  سپاه بنابر رسالت خود بخش اعظمی از رسیدگی به مردم را انجام می‌دهد،افزود: رسیدگی به مردم وظیفه دولت است و گاهی کج سلیقگی و عدم رسیدگی وجود دارد که سپاه بر اساس رسالت خود به آن عرصه ورود می کند.
 
سرهنگ جعفری ادامه داد: در کل استان  سیستان و بلوچستان یک قرارگاه محرومیت زدایی با محوریت معاونت محرومیت زدایی قرارگاه قدس تشکیل و راه اندازی شده است،  بسیج سازندگی در معاونت محرومیت زدایی ادغام شد که در تمام نواحی این معاونت تشکیل شده است که یک برنامه واحد و جامع در داخل استان و به تبع آن هرکس از خارج از استان می‌آید اگر می‌خواهد در قالب تشکیلات سپاه برای محرومیت زدایی کاری انجام دهد در قالب همین قرارگاه اقدام می‌کند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان بیان کرد: یک تیم چند ده هزار نفره در استان در زمینه امنیت تا خدمات رسانی اقدامات اجرایی را انجام می‌دهند، تاکنون ۱۰ هزار و ششصد و هفتاد پروژه عمرانی در زمینه زیرساخت روستایی و مسکن برای محرومین، توسعه فضای آموزشی، ساخت و احیای مدارس، اشتغال، اجتماعی و بهداشت ساخته شده است که تا پایان سال ۹۸ با هزینه بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان به اتمام رسیده و تقدیم مردم در استان شده است.
 
معاون مردم یاری و محرومیت زدایی قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران اظهار کرد: ۱۰ هزار پروژه هم از ابتدای سال جاری آغاز شد که از این تعداد  سه هزار و دویست و دوازده مورد به  صورت کامل اتمام و تحویل مردم شده است، که بیشتر آن‌ها در زمینه احداث مساجد، ساخت مدارس شبانه روزی، اشتغال، نیروگاه‌های خورشیدی، احداث  استخر‌های خاکی  پرورش ماهی است، هزار و چهارصد پروژه دیگر را در قالب خدمات اجتماعی شروع کردیم که به مهر ماه ختم می‌شود که ۶۵۵ هزار نفر را دربر می گیرد و شامل تهیه جهیزیه؛ اشتغال؛ بهداشت، کمک به بیماران، است و ۱۲۰ میلیارد تومانبه صورت مشارکتی با دستگاه‌های متولی و استانداری برنامه ریزی شده که برای نیمه دوم سال در نظر گرفته شده اکه اقدامات اولیه آن  آغاز شده است.
 
جعفری ادامه داد: بخش دوم در زمینه گروه‌های جهادی است که مجمع جهادی استان متشکل از نماینده‌های جهادی منتخب شهرستان های استان تشکیل شده و قریب به هزار و سیصد گروه جهادی بالغ بر ۲۹ هزار و ششصد و هشتاد و سه نفر عضو جهادی دارد، همه گروههای جهادی  زمانی به نام گروه جهادی ثبت می شوند و هویت می گیرند که در سامانه اطلس جهادی ثبت شده باشند و کد رهگیری بگیرند و وارد سیستم شوند و فعالیت‌های خود را از این طریق انجام دهند تمام اقدامات و مستندات آن‌ها داخل این اطلس جهادی وجود دارد.
 
وی ادامه داد: حضرت آقا سه مرحله اشاره کردند که مردم به داد هم برسند،  این فقط به معنای تهیه سبد کالا نیست و بخش کوچکی را شامل می‌شود، منشا سخنان حضرت آقا به فرمود ه‌های ائمه باز می‌گردد، کمک مومنانه شامل همه افراد می‌شود، در ابتدای شیوع کرونا ۸۰۰ گروه جهادی در سراسر استان بیش از ۲ ماه فعالیت کردند که ۲۱ نفر از آن‌ها کرونا گرفتند که دو نفر که از ستاد اجرایی و ۲ نفر هم از مجموعه قرارگاه قدس بر اثر کرونا در گذشتند، کل ستاد بسیج سازندگی استان کرونا گرفتند و قرنطینه شدند، زیرا پای کار بودندد

مرحله دوم کمک مومنانه از عید قربان تا غدیر بود که بالِغ بر ۱۴ هزار سبد کالا برنامه ریزی و در اختیار نواحی قرار داده شد همچنین ۱۵۰ سری جهیزیه به نوعروسان و دامادها اهدا شد در واقع بالغ بر ۶ میلیارد و ۵۱۲ میلیون تومان را برای کمک مومنانه قرار داده ایم.

مرحله دوم کمک مومنانه دهه اول محرم است که سمت و سوی کمک ها به سمت نیاز ها هدایت می شود و مرحله سوم هم دهه آخر صفر است که به همین روال ادامه خواهد داشت.

آغاز فعالیت قرار گاه فرهنگی جهادی حضرت مهدی با توزیع ۱۰ هزار پرس غذای گرم در استان

فرمانده قرارگاه فرهنگی جهادی حضرت مهدی(عج) بسیج سازندگی از فعالیت این گروه جهادی با توزیع ۱۰ هزار پرس غذای گرم در استان خبر داد.

مهرشاد سهیلی گفت: قرارگاه فرهنگی جهادی حضرت مهدی در سال ۹۷ در بیش از ۵ استان فعالیت خود را آغاز کرد برنامه و فعالیت های این قرارگاه کمک به محرومان و اعزام به عتبات بود و چندین هزار گروه را در قالب کاروان‌های چند هزار نفری به عتبات اعزام کرد.

وی گفت: در سال ۹۸ قرارگاه فرهنگی جهادی حضرت مهدی (عج) سراسر کشور با هدف خدمت به محرومان و کمک به ایتام نیازمندان شکل گرفت.

فرمانده قرارگاه فرهنگی جهادی حضرت مهدی(عج) بسیج سازندگی ادامه داد: از فردا ۲۶ مرداد ماه با توزیع ۱۰ هزار پرس غذای گرم در بین مردم نیازمند فعالیت ما در استان آغاز می شود به مشکلات و مباحث استان ورود پیدا خواهیم کرد بازدید های فراوانی از مناطق حاشیه نشین خواهیم داشت و با متولیان منعکس و برای حل آنها تلاش خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه در این رزمایش ۱۰ هزار پرس غذا و پنج هزار بسته بهداشتی ویژه کرونایی و همچنین بسته‌های فرهنگی در مناطق محروم و حاشیه‌ این شهر توزیع می‌شود گفت: این رزمایش به کمک مجمع گروه‌های جهادی سیستان و بلوچستان و با همکاری سازمان بسیج سازندگی این استان برگزار می‌شود و مرحله بعدی آن در مناطق محروم بلوچستان برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار