یادداشت//محمد عبداللهی

اسرائیل جنگ را شروع کرده!

طی چند ماه گذشته، چندین جنایت بزرگ در کشورهای محور مقاومت رخ داده که طبق بسیاری از عملیات های نظامی اسرائیل، با شگرد «رد گم کنی» صورت گرفته است که علت آن فرار از تبعات پذیرش مسئولیت عملیات های تروریستی می باشد.
کد خبر: ۹۲۶۶۹۱۰
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ کشور‌ها بر اساس موقعیت و وضعیت شان، رژیم‌ها و الگو‌های امنیتی متفاوتی دارند. مثلا روسیه یک کشور با الگوی امنیتی آسیب محور است (مثل لاک پشت) تلاش می‌کند آسیب‌های خود را بپوشاند چرا که از میان برداشتن تهدیدات علیه این کشور محال است. ایران یک کشور موقعیت محور است (مثل صدف) هر موقعیت یا وضعیت تهدید را به یک فرصت برای ایجاد موقعیت گرانب‌ها تبدیل میکند. اما اسرائیل یک رژیم تهدید محور است (مثل مار).

فقدان عمق استراتژیک سرزمینی و جمعیت و امکانات اندک، سبب میشود این رژیم مثل مار از لانه بیرون بخزد، دشمن خود را چه کودکان معصوم و بیگناه چه شیران شرزه بگزد و به لانه برگردد.

طی چند ماه گذشته، چندین جنایت بزرگ در کشور‌های محور مقاومت رخ داده که طبق بسیاری از عملیات‌های نظامی اسرائیل، با شگرد «رد گم کنی» صورت گرفته است که علت آن فرار از تبعات پذیرش مسئولیت عملیات‌های تروریستی می‌باشد.

ابتدا سقوط هواپیمای اوکراینی و سپس چندین عملیات مشابه آن برای به اشتباه انداختن پدافند سوریه در جهت زدن هواپیما‌های مسافربری خودی. مجددا انهدام ناوچه کنارک با به اشتباه انداختن پدافند خودی. انفجار در سایت هسته‌ای نطنز. انفجار مخزن گاز در سایت نظامی پارچین. خرابکاری‌های گسترده و آتش سوزی در پارکها، جنگل‌ها و مراکز صنعتی و نظامی متعدد و در آخر و بزرگترین آن‌ها انفجار بزرگ بندر بیروت.

این جدا از حملات مداوم اسرائیل به مقر‌های حزب الله و ایران در سوریه و حتی عراق و حشد الشعبی است که طی دو سال گذشته تقریبا به صورت روزانه یا هفتگی صورت میگیرد. تهاجماتی که نقض صریح تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه است و اگر یکی از این حملات فقط یکی از این حملات به خاک غصبی اسرائیل صورت می‌گرفت، فریاد وا ارضنا و وا منشور سازمان مللا همه جهان را پر میکرد؛ بنابراین ماههاست اسرائیل جنگ را شروع کرده. جنگی که تاکنون با راهبرد «عملیات بدون برجا گذاشتن اثر انگشت» به پیش رفته تا علاوه بر نپذیرفتن مسئولیت کشتارها، نزاع‌های داخلی در کشور‌های محور مقاومت را تشدید کند.

اغلب این عملیات‌های تروریستی، با هدف گرفتن نقاط ضعف یا حتی قوت کشور‌ها صورت گرفته. انفجار بیروت، اقتصاد لرزان لبنان را به عنوان پاشنه آشیل این کشور هدف گرفت؛ و پدافند‌های خودی اشتباه، محبوبیت سپاه، امنیت مستحکم و قدرت نظامی قوی ایران را.

یک ماه پیش، در اواخر تیرماه، یک ژنرال بازنشسته صهیونیست، طی گفتگویی اعلام کرد که وقت دارد به پایان میرسد، احتمال اینکه یک رئیس جمهور دموکرات در امریکا سر کار بیاید وجود دارد، اگر اسرائیل دنبال بقای خویش است باید در مقابل ایران کاری کند؛ و کسی که خرابکاری‌ها را شروع کرده، فهمیده که وقت در حال پایان است.

اسرائیل با شروع کردن جنگ، و زدن ضربات سخت بر پیکره
مقاومت، تلاش میکند روند نابودی خود را به تاخیر اندازد. غافل از آنکه خود به دست خود، با شروع زود هنگام جنگ، شمارش معکوس برای نابودی خود را آغاز کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار