تنها خواسته آزاده لردگان از نسل جوان و مسئولین:

انقلاب اسلامی ثمره خون شهیدان است مطیع امر ولی باشید

ذوالفقار رحیمی آزاده و جانباز لردگانی گفت: تنها انتظاری که من و تمام رزمندگان از نسل جدید و مخصوصا جوانان و مسئولین کشور داریم این است که مطیع محض اوامر ولایت‌فقیه باشند.
کد خبر: ۹۲۶۷۰۹۶
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ ذوالفقار رحیمی آزاده و جانباز دوران دفاع مقدس از شهرستان لردگان طی گفتگویی با خبرنگار بسیج با اشاره به دوران اسارت در عراق، گفت: در سن ۱۶ سالگی به‌عنوان بسیجی در اردوگاه قدس لردگان آموزش اعزام به جبهه گذراندم و در بهمن ماه سال ۶۵ از پادگان امام حسین (علیه السلام) تهران ما را به شهر فاو اعزام کردند، که صبح همان روز می‌بایست جایگزین گردان امام سجاد (علیه السلام ) می‌شدیم.

وی افزود: هرچه به مقر گردان امام سجاد (علیه السلام ) نزدیک‌تر می‌شدیم شدت درگیری و تیراندازی‌ها بیشتر می‌شد، در همین مسیر تعدادی از نیرو‌ها به شهادت رسیدند و بالاخره شب ۲۷ فروردین ۱۳۶۷ به مقر گردان امام سجاد (علیه السلام ) رسیدیم و درگیری به حدی بود که برای کسی امکان بیرون آمدن وجود نداشت. از زمین و هوا حمله می‌کردند.

این آزاده دوران دفاع مقدس با اشاره به شیوه اسارت خود به دست نیروهای بعثی عراق، افزود: صبح روز بعد به اسکله شهید ارجمند رفتیم و به اتفاق چندین نفر از برادران از دیگر استان‌های کشور و بچه‌های گردان حضرت امیر علیه السلام  که در بین این برادران شیرزاد شریفی و بیژن نوروزی از شهرستان لردگان حضور داشتند، در اسکله شهید ارجمند ماندیم و در اتاق بلوکی اسکان نمودیم، تمام فشنگ‌های اسلحه‌ام تمام شد و با اصابت تیری از طرف دشمن به کتف راستم ، ساعت چهار عصر روز ۲۸ فروردین سال ۶۷ توسط نیرو‌های بعثی عراق اسیر شدم.

رحیمی در ادامه روایت خود گفت: ۴۵ روز در بیمارستان صحرایی به نام بیمارستان ارشیر داماد صدام بستری بودم که بعد از بستری من را به اردوگاه اسرای ایرانی در شهر بغداد بردند و مدت یک سال در شهر بغداد و بعد از آن به دلیل اینکه زیر بار حرف و خواسته عراقی‌ها نمی‌رفتم من را به اتفاق ۲۳۷ نفر دیگر به شهر بعقبه و دوباره بعد از حدود یک سال مجدداً به شهر دیگری به نام رومادیه بردند.

وی گفت: به ‌عنوان آخرین آزاده در تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۶۹ به کشور بازگشتم و مدت اسارتم حدود ۳۸ ماه و دو روز به طول انجامید.

رحیمی، با اشاره به چند نمونه از شکنجه‌هایی که عراقی‌ها از آن استفاده می‌کردند، گفت: زدن با کابل، آویزان کردن از سقف، زندانی کردن فرد برای چند روز بدون آنکه او را برای رفع حاجت بیرون بیاورند، قطع کردن آب، شکنجه دادن افراد در مقابل جمع، سوزاندن دست و پای بچه‌ها با سیگار و سیخ و... از شکنجه‎های معمولِ عراقی‎ها بود.

این آزاده لردگانی در پایان گفت: انقلاب اسلامی به راحتی بدست نیامده است که یک عده فریب‌خورده بخواهند درصدد زیرسوال بردن آن باشند، انقلاب و نظام اسلامی کشورمان ثمره خون شهیدان و مردم ولایی و متدین این مرز و بوم است که گوش به فرمان رهبر فرزانه خویش هستند و در برابر استکبار جهانی ایستادگی می‌کنند.

وی در سخن پایانی گفت: تنها انتظاری که من و تمام رزمندگان از نسل جدید مخصوصا جوانان و مسئولین کشور داریم این است همان‌طور که ما در آن زمان پیرو و مطیع بی‌چون و چرای حضرت امام (ره) بودیم، این نسل نیز مطیع محض اوامر ولایت‌فقیه باشند و ایشان را تنها نگذارند و تبعیت از فرمان رهبری را بر خود واجب بدانند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار