حتی کرونا هم حرارت عشق سیدالشهدا را کم نمی کند

مقابله با هجمه های تبلیغاتی دشمن و شبهه زدایی از الویت های مهم رسانه است

ماه محرم فرا می رسد و حرارت و گرمای دل های مومنان در شهادت حسین (ع) خود را بیشتر نمایان می سازد و چه زیبا پیامبر عظیم الشان(ص) فرمودند که «این حرارت هرگز سرد و خاموش نمی شود».
کد خبر: ۹۲۶۷۲۴۲
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴

ماه محرم فرا می رسد و حرارت و گرمای دل های مومنان در شهادت حسین (ع) خود را بیشتر نمایان می سازد و چه زیبا پیامبر عظیم الشان(ص) فرمودند که «این حرارت هرگز سرد و خاموش نمی شود». هر سال پس از جشن عید غدیر، آرام آرام فضای کشور حسینی تر می شود و هر که به اندازه توان خود می کوشد سهمی در عزاداری سیدالشهدا(ع) داشته باشد. مساجد و هیئت ها خود را برای حضور عزاداران حضرت عشق(ع)، آماده می کنند و دیوارها سیاه پوش می شوند.

اما امسال نگرانی از ابتلای گسترده مردم در صورت برگزاری مراسم عزاداری به شیوه سنتی، ستاد مقابله با کرونا و نهادهای مسئول را مجبور کرده است که برای حفظ سلامتی عزاداران حسینی تدابیری را بیاندیشند، بطوری که برگزاری بسیاری از مراسم مذهبی را دچار محدودیت و تغییراتی شده است.

در این راستا مقام معظم رهبری هم در روز عید قربان فرمودند؛ همه سوگواران حسینی، هیأت ها و مداحان موظف هستند به هرچه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می‌کند، عمل کنند زیرا موضوع بسیار مهم است.

بدون شک مردم، مسوولان و همچنین هیأت های مذهبی طبق نظر حضرت آقا، مراجع عظام تقلید و نیز متخصصان امر، با توصیه های بهداشتی این مراسم با عظمت را برگزار خواهند کرد.

امادر این میان به نظر می رسد رسانه های استان نیز باید با استفاده از ظرفیت ها و ابزارهای در اختیار خود، نسبت به جریان سازی و تبیین اهمیت این موضوع نقش آفرینی کنند.

استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل ها و فاصله گزاری اجتماعی مهمترین مساله ای است که رسانه ها باید بطور مستمر آن را اطلاع رسانی و پیگیری نمایند.

یکی از محورهایی که رسانه‌های بیگانه با تمرکز بر آن، از ماه‌های قبل برنامه‌ریزی می‌کنند این است که به بهانه کرونا، برپایی عزاداری امام حسین(ع) را تحت‌الشعاع قرار دهند و نسبت به برگزاری آن شبهه افکنی کنند به همین دلیل از الویت های مهم رسانه ها، مقابله با این هجمه های تبلیغاتی دشمن و شبهه زدایی است و محرم فرصت خوبی برای مقابله با این هجمه ها و تبیین این موضوع است.

باید به این نکته مهم توجه نمود که هیچ تضادی میان مذهب و سلامت مردم وجود ندارد و کسانی که به دنبال ایجاد تضاد و فاصله میان دین و سلامت مردم هستند به طور حتم همسو با خط دشمن حرکت می کنند.

رسانه ها باید اخبار رسمی را از مراجع متولی، دریافت و منتشر کنند و در کنار آگاهی بخشی عمومی، التهاب در جامعه را با هدف افزایش ضریب خود مراقبتی، مدیریت نمایند و با پرهیز از هرگونه رفتار هیجانی و احساسی براي افزایش التهابات جامعه بر ضرورت نظارت بیشتر مردم بر مردم و مردم بر هیات هاي مذهبی، برگزاري مراسم عزاي سیدالشهدا (ع) با شرایط ویژه را برجسته نمایند.

بعید نیست که دشمنان و بدخواهان به دنبال ایجاد تجمعات ساختگی و سوء استفاده از فضاي پرشور عزاداري باشند، رسانه ها باید ضمن مراقبت از خط القایی آنان، از رفتار هیجانی و بازتاب تحرکات این چنینی پرهیز نمایند.

تهیه و انتشار اظهار نظر ائمه محترم جمعه ، مداحان و سخنرانان شاخص استان در توصیه به رعایت دقیق و کامل دستورالعمل هاي بهداشتی در آیین هاي عزاداري موضوع خوبی برای رسانه ها می تواند باشد.

رسانه ها از انتشار هرگونه خبر حاشیه اي، عکس و فیلم که جلوه هاي منفی شکوه عزاداري سیدالشهدا (ع) را برجسته سازد و نیز مواضع انحرافی، اختلافی، تقابلی، جناحی و سازمانی و همچنین القائات جریانات معاند که بناي بر تخریب اجماع و همکاري بین مردم در موضوعات مختلف از جمله عزاداري ماه محرم را دارد، خودداری کنند.

همچنین با توجه به شرایط اقتصادی کشور، رسانه ها به تقویت نهضت کمک مومنانه در ماه محرم توجه ویژه داشته باشند و ضمن کمک به دستگاه هاي مختلف درگیر با این رزمایش ملی ، نسبت به ترویج این حرکت و شرح اقدامات انجام شده در سراسر استان اقدام مقتضی را انجام دهند.

انشالله با دعای خیر امام زمان (عج) این بیماری و ویروس منحوس به زودی از روی زمین برچیده شود و باز هم بتوانیم همچون گذشته به راحتی برای حضرت سیدالشهداء (ع) روضه بگیریم.«اللهم عجل لولیک الفرج»

5002

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار