فرماندار تبریز:

پخش نذورات در ماه محرم امسال ممنوع است

فرماندار تبریز با بیان اینکه پخش نذورات در ماه محرم امسال ممنوع است، گفت: تبدیل نذورات محرم به کمک‌های مومنانه ضروری است.
کد خبر: ۹۲۶۷۳۷۷
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی فرمانداری تبریز، بهروز مهدوی دیشب در جلسه ستاد کرونای شهرستان تبریز با محوریت مراسم‌های ماه محرم افزود: همه ما مسئولیت اجتماعی داریم و امسال با رویکرد خاصی به محرم نگاه می‌کنیم و شاید در طول عمرمان برای اولین بار باشد که مجبوریم به شکلی متفاوت عزاداری کنیم و مطمئناً در سال‌های آتی رفتار ما در ماه محرم امسال توسط مردم تحلیل خواهد شد بنابراین عزاداری امسال طبق دستورالعمل ابلاغی خواهد بود.

وی ادامه داد: ما عاشق امام حسین(ع) هستیم و باید تمام شهر رنگ و بوی عزاداری به خود بگیرد به نحوی که تا جای ممکن اماکن عمومی و دولتی و تمام خیابان‌ها و حتی کوچه‌ها و درب منازل مزین به پرچم‌های سیاه شوند.

مهدوی ضمن اشاره به اینکه دین راهگشا و روشنگر است و نباید از دین برای رفتارهای غلط برخی افراد هزینه کرد گفت: دین و مذهب ما الگوساز است و با توجه به اینکه پخش نذورات در ماه محرم امسال ممنوع است، عزاداران عزیز و صاحبان نذر می‌توانند محرم امسال را تبدیل به ماه احسان کنند و هر مسجد و هر هیأت به جای پخش نذورات، یک برنامه کمک مؤمنانه فراهم کند.

رئیس ستاد کرونای شهرستان تبریز گفت: دستورالعمل ابلاغی برای محرم امسال، مصوب ستاد ملی کرونا است و مسئولیت اجرای دستورالعمل با سازمان تبلیغات اسلامی است و ادارات مندرج در دستورالعمل در اجرای آن کنار سازمان تبلیغات اسلامی خواهند بود.

ارسال نظرات