خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی، از برپایی مراسم مرحله دوم نهضت کمک مومنانه در استان از روز پنجشنبه مصادف با هفتم محرم الحرام ۱۴۴۲ در محل حسینیه جماران بیرجند خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۷۵۶۸
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری و اجرای مرحله اول از گام دوم نهضت کمک مومنانه در بازه زمانی دهه ولایت و با کمک منابع خیرین، کمک های مردمی و دستگاه های همکار و نهادها، خدماتی به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد تومان به نیازمندان و مناطق محروم و تسهیلاتی به ارزش ۳ میلیارد تومان به مشاغل اسیب دیده از کرونا ارائه شد.

هنری بیان کرد: خدمات ارائه شده در مرحله اول از گام دوم نهضت کمک مومنانه از قبیل توزیع بسته های معیشتی، نان، گوشت ،کارت هدیه، جهیزیه، لوازم التحریر، پوشاک، کفش و همچنین وام قرض الحسنه بوده است.

وی افزود: با توجه به ایام عید قربان و غدیر؛ قربانی در روز عید قربان و اطعام در روز عید غدیر خم انجام شد، که با فرهنگ‌سازی که امسال انجام گرفت در روز عید غدیرخم شاهد گسترش قابل توجه طرح اطعام علوی در سطح استان بودیم و در روز عید غدیر بالغ بر ۱۴۶ هزار پرس غذای گرم طبخ و توزیع گردید که جمعا در مرحله اول بیش از ۲۷۸ هزار پرس غذای گرم به ارزش۳ میلیارد و ۳۰ میلیون تومان در بین نیازمندان توزیع شد.

مسئول بسیج سازندگی استان اظهار داشت: در این مرحله ۳۵۸ جهیزیه به ارزش ۴ میلیارد و ۷۲۸ میلیون تومان، بیش از ۱۶۰۰ کارت هدیه به ارزش ۴۴۷ میلیون تومان، ۱۵۰۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۳ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان، بیش از ۱۴ هزار قرص نان به ارزش ۸ میلیون تومان و همچنین تعداد بیش از ۱۳۷ هزار بسته گوشت به ارزش ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در میان نیازمندان شهرستان های استان توزیع شد.

هنری با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: تهیه و توزیع اقلام آموزشی شامل لوازم التحریر، پوشاک، کیف و کفش در اولویت برنامه ها قرار گرفته همچنین در زمینه‌هایی مانند بسته های معیشتی نیز برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: در مرحله اول بیش از ۴ هزار بسته لوازم التحریر و ۴۰۰ دست کفش و پوشاک نو جمعا به ارزش ۴۸۰ میلیون تومان در بین دانش آموزان مناطق کم برخوردار توزیع گردید.

وی تصریح کرد: در راستای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا با کمک صندوق های قرض الحسنه و موسسات خیریه و نهادها تعداد ۴۲۵ فقره وام قرض الحسنه به ارزش ۳ میلیارد تومان به مشاغل آسیب دیده تحویل شد.

هنری گفت: با آغاز مرحله دوم از گام دوم نهضت کمک مومنانه در دهه اول ماه محرم و با توجه به شروع جمع آوری کمک ها امیدواریم با کمک و همدلی مردم و مسئولان همیشه در صحنه استان بتوانیم همانند مراحل قبلی کمک های خوبی را جمع آوری کنیم و مثل همیشه در مناطق کم برخوردار استان به افراد نیازمند که توسط گروه های جهادی و پایگاه محلات شناسایی شدند اهداء کنیم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: مراسم مرحله دوم نهضت کمک مومنانه در استان از روز پنجشنبه مصادف با هفتم محرم الحرام ۱۴۴۲ در محل حسینیه جماران بیرجند آغاز می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها