خبرهای داغ:
با حضور مدیران کل مدیریت بحران استانداری، فرماندار ورزقان ، مدیر عامل هلال احمر، مدیر اورژانس، نماینده ادارات کل و نماینده مجتمع مس آذربایجان (سونگون ورزقان ) نشست بررسی احداث مجتمع امدادی چند منظوره در محور خواجه به ورزقان بررسی شد.
کد خبر: ۹۲۶۷۶۵۷
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان،  مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره  به اهمیت همگرایی و هم افزایی نیروهای امدادرسان  در حوادث و سوانح گفت: سالانه تعداد کثیری از هموطنان در حوادث جاده ای جان خود را از دست می دهند که این امر می طلبد تا برای امدادرسانی سریع با تجهیزات مناسب پایگاه های امدادی در جاده ها ساخته شود.

حمید حسین پور ادامه داد: محور خواجه به ورزقان یکی از محورهای حادثه خیز استان بوده و در فصل زمستان شاهد راه بندان و انسداد جاده و تصادف های متعدد در این محور هستیم.

وی خاطر نشان کرد: برای نخستین بار در کشور مقررشده تا مجتمع امدادی چند منظوره در این محور توسط مجتمع مس آذربایجان(سونگون ورزقان ) احداث و در آن تمامی دستگاه های امدادرسان در حوادث جاده ای از جمله جمعیت هلال احمر، راهداری، پلیس راه، اورژانس و آتش نشانی مستقر شوند.

هنربر مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی  هم در این نشست با اشاره به اهمیت تقویت  امداد جاده ای گفت : یکی از چالشهای مهم در امر امدادو نجات ، امدادرسانی به حوادث و سوانح جاده ای است که بخشی از امور امدادرسانی آن از قبیل اطفا حریق و حمل جنازه متوفیان  بدون متولی خاصی بوده  یا با مشکل مواجه  می باشد.

محمدباقر هنربر افزود: برای حل این موضوع بایستی در سطح کشور تصمیمات اتخاذ و جهت اجرا ابلاغ گردد ولی با این حال در سطح استان با تعاملی که بین دستگاه های امدادرسان وجود دارد سعی شده است در  امدادرسانی به حوادث جاده ای این موارد حل و فصل شود .

وی ساخت مجتمع امدادی چند منظوره برای اولین بار در سطح کشور را تجربه ای نو در حوزه امدادرسانی به حوادث جاده ای قلمداد کرد و گفت: با احداث این مجتمع می توان از ظرفیت های تمامی دستگاه های امدادی در کنار همدیگر برای امدادرسانی بهتر و سریعتر به حوادث استفاده کرد  و در صورت موفق عمل کردن مجتمع می توان آنرا جهت اجرا به سایر استانها تسری داد.

خانی فرماندار ورزقان نیز در این نشست با اشاره به لرزوم تمرین انجام کار جمعی،  گفت: در این مجتمع که  توسط مس سونگون هزینه احداث آن تامین می شود تمامی دستگاه های امدادرسان در یک محل مستقر و به تناسب حادثه اعلامی وارد عمل شده و در کمترین زمان ممکن بیشتر خدمات را به آسیب دیدگان ارائه خواهند داد.

در ادامه این نشست دکتر رحمانی مدیر اورژانس و فوریت های پزشکی استان و نمایندگان سایر ادارات کل ضمن استقبال از طرح احداث مجتمع چند منظوره امدادی  به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

در پایان این نشست ، اعضای حاضر از بخش های مختلف کلینیک استاد شهریار از قبیل واحد کفاشی ، آزمایشگاه ، داروخانه و دندانپزشکی بازدید و در جریان روند خدمات دارویی و درمانی به مراجعین و امکانات هلال احمر قرار گرفتند.   

ارسال نظرات