مداحان و هیئات مذهبی خود را ملزم به رعایت مسائل بهداشتی می دانند

مسئول سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی استان مرکزی گفت: مداحان و هیئات مذهبی خود را ملزم به رعایت مسائل بهداشتی می دانند.
کد خبر: ۹۲۶۷۷۳۵
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ ابوالفضل ربیعی مسئول سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی استان مرکزی، با اشاره به وضعیت فعلی جامعه در مبارزه با کرونا گفت: این روزها آستانه صبر مردم کاهش یافته و نوع اجرای برنامه‌های هیئات مذهبی باید به گونه‌ای باشد که افراد به سمت مراکز مذهبی جذب شوند.

وی با تصریح بر اینکه در عین حال نباید هیأت‌های مذهبی به سمتی حرکت کنند که دشمنان می‌خواهند، تأکید کرد: وضعیت کنونی کرونا در کشور به گونه‌ای است که باید در پخت و توزیع نذورات دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت و نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اقدام شود.

مسئول سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی استان مرکزی یادآور شد: توجه به فرامین مقام معظم رهبری می‌تواند جامعه را از مشکلات دور کرده و کشور را از مشکلات عدیده خارج کند؛ این در حالی است که دشمنان به دنبال ایجاد مشکلات عظیم برای جامعه اسلامی ایران هستند.

وی همچنین تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع محرم، قریب به چهار هزار هیئت، خواهان برگزاری جدی مراسم عزاداری امام حسین(ع) با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی هستند.

به گفته اقای ربیعی ، تجربه برگزاری مراسم شب‌های قدر نشان داد که مداحان و هیئات مذهبی خود را ملزم به رعایت مسائل بهداشتی می دانند و این اعتماد را دربین مردم و جامعه کسب کردند.

وی گفت: چون ما این آزادی و امنیت و برگزاری مناسبت‌ها را مدیون رشادت‌ها، ایثارگری، جانفشانی و ولایت‌مداری شهدا و بویژه شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی هستیم و محرم امسال، اولین سال بدون حضور این عزیز را با شکوه هرچه بهتر و با یاد و نام این عزیزان برگزار می کنیم.

مسئول سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی استان مرکزی همچنین بیان کرد: دستگاه‌های مختلفی در تلاش هستند تا با برطرف کردن موانع در جامعه، نسبت به برگزاری مراسم محرم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: مداحان و هیئات مذهبی در جامعه طی مدت شیوع کرونا، نقش ویژه ای را ایفا کرده‌اند و توانسته‌اند در کمک به مدافعان سلامت و بیماران کرونایی اقدامات شایستهای انجام دهند.

ربیعی تصریح کرد: بر اساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی که برای هیئات مذهبی در نظر گرفته شده، قرار است مراسم‌های ماه محرم بر اساس این دستورالعمل‌ها اجرایی شده و حفظ سلامتی مردم یکی از اصلیترین اولویت‌هایی است که ملاک رفتاری هیئات مذهبی است.

وی اضافه کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی به هیئات مذهبی ابلاغ شده و مدیران هیئات مذهبی نیز به عنوان همکاران بهداشتی در هیأت، بر اجرای صحیح دستورالعمل‌های ابلاغی در هیأت نظارت خواهند داشت.

وی در توصیه به هیأت‌های مذهبی اظهار داشت: یکی از اصلی ترین موضوعاتی که در برگزاری مراسم‌های مذهبی باید مورد توجه باشد رعایت مباحث بهداشتی است این در حالی است که تمامی مراسم‌ها باید مزین به دعا و توسل برای از بین رفتن ویروس کرونا در سطح جامعه باشد.

ربیعی تاکید کرد: هیأت‌های مذهبی، لشکر امام زمان (عج) اند و این لشکرها برای خوشنودی امام ، باید با رعایت مسائل بهداشتی که اولویت جامعه است را نسبت به بزرگداشت بزرگترین واقعه مذهبی جهان مد نظر قرار دهند.

وی افزود: مداحان و مدیران هیأت‌های مذهبی باید تمام تلاش خود را در راستای برگزاری هرچه بهتر مراسم‌های مذهبی صورت دهند و نباید شاهد تخلفی توسط هیأت‌های مذهبی باشیم؛ زیرا این مراسم‌ها، الگوی مناسبی برای جوانان نسل‌های بعد است.

مسئول سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی استان مرکزی گفت: اصلیترین چهارچوب برگزاری مراسم‌های مذهبی در ماه محرم، رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک در کنار رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات