خبرهای داغ:
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین

رتبه عالی اصحاب رسانه استان قزوین در بحث اطلاع رسانی

حبیبی با اشاره به تلاش های اصحاب رسانه در خصوص اگاهی بخشی و اطلاع رسانی کرونا، اظهار کرد: اصحاب رسانه استان در این رابطه نمره ۲۰ و عالی گرفتند.
کد خبر: ۹۲۶۷۸۱۹
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶

منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین، در جشنواره رسانه ای سیمرغ های سپیدبال که با هدف گزینش آثار و محصولات برتر خبری اصحاب رسانه با موضوع کرونا برگزار شد، افزود: به دلیل تداخل هفته دولت با ایام دهه اول محرم، برنامه های مربوط به این هفته از ۲۸ مرداد تا ۶ شهریور برگزار می شود.

رییس شورای اطلاع رسانی استان قزوین با بیان اینکه خدمات دولت خدمات نظام به مردم است، گفت: با توجه به اینکه در هشتمین سال و سال پایانی دولت قرار داریم، تدارک دیده شده که در این ایام هشت پروژه شاخص هر دستگاه در سطح گسترده اطلاع رسانی و معرفی شود.

این مسوول بیان کرد: مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود در جامعه را نمی توان انکار کرد اما با این وجود باید خدمات و دستاوردهای ارایه شده از سوی دولت ها در نظام جمهوری اسلامی نیز در هفته دولت برجسته و اطلاع رسانی شود.

وی در ادامه با اشاره به هجمه و عملیات روانی دشمن علیه نظام و کشور از طریق رسانه های معاند،اظهار داشت: هفته دولت فرصت خوبی برای پاسخ به این هجمه و بیان دستاوردها و موفقیت های نظام و خنثی سازی توطئه های دشمن در فضای رسانه ای است.

حبیبی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ۲ ویژگی بارز شامل مقاوم بودن و شکست ناپذیر بودن را داراست،افزود: دشمن پس از انقلاب از هر توطئه ای برای شکست انقلاب و نظام استفاده کرده اما راه به جایی نبرده است که از جمله آنها با به جنگ هشت ساله نظامی و همچنین تحریم های شدید اقتصادی نام ببریم که در مورد نخست با دفاع جانانه رزمندگان در برابر حمله رژیم بعث به پشتیبانی ابرقدرت ها ذره ای از خاک میهن اسلامی کم نشد و موجب اقتدار نظامی ایران شد و در مورد دوم نیز تحریم ها با وجود ایجاد مشکلات اقتصادی، از طریق پیش بردن اقتصاد مقاومتی باعث خوداتکایی کشور و کاهش وابستگی به دنیا شده است.

این مسوول اضافه کرد: در تازه ترین مورد شکست دشمن، شاهد ناکامی تاریخی و مفتضحانه آمریکا در جلب نظر کشورها برای تصویب تمدید تسلیحاتی علیه ایران بودیم و تنها یک کشور به نام دومینیکن که باید نام آنرا در نقشه با ذره بین جستجو کرد با آمریکایی ها هم نظر بودند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در ادامه انسجام و وحدت را راه مقابله با نفوذ دشمن دانست و اظهار داشت: رسانه ها باید به این موضوع مهم و ضرورت آن در جامعه بیشتر بپردازند.

این مسوول در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تلاش های اصحاب رسانه در خصوص اگاهی بخشی و اطلاع رسانی کرونا،اظهار داشت: اصحاب رسانه استان در این رابطه نمره ۲۰ و عالی گرفتند.

رسانه های استان در پوشش اخبار مربوط به کرونا و اطلاع رسانی در این خصوص و همراهی با ستاد مقابله و پیشگیری از این ویروس عملکرد بسیار خوب و قابل تقدیری داشتند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: اطلاع رسانی و کارکرد مناسب رسانه ها در این ایام موجب شد تا خلائی برای سواستفاده دشمن باقی نماند.

وی در ادامه با اشاره به برپایی منظم نشست های شورای اطلاع رسانی استان،اظهار کرد: ارتباط خوبی میان دستگاه ها و همچنین اعضای این شورا با رسانه ها برقرار شده که در حل مسایل و مشکلات استان و پیگیری موضوعات مورد نظر اصحاب رسانه کمک می کند.

وی با اشاره به حضور نمایندگان اصحاب رسانه در نشست های شورای اطلاع رسانی و بهره گیری از نظرات و دیدگاه های آنان،اظهار داشت: هیچ جلسه شورای اطلاع رسانی بودند حضور نماینده خانه مطبوعات برگزار نمی شود.

حبیبی خاطرنشان کرد: بدون شک کشور و جامعه از ارتباط تنگاتنگ دستگاه ها با رسانه ها سود خواهند برد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه رسانه ها باید منافع و مصالح کشور را مورد توجه جدی قرار دهند،افزود: فعالیت رسانه ها باید در راستای امیدآفرینی و اعتمادسازی در جامعه باشد.

این مسوول، دقت، سرعت و صحت را از ویژگی های یک خبر خوب دانست و گفت: اخبار به ویژه در خصوص مسایل مهم و روز جامعه مانند کرونا و کنکور باید درست و به موقع درست و به موقع اطلاع رسانی شوند.

رییس شورای اطلاع رسانی استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیش رو بودن ایام عزاداری ماه محرم و صفر،اظهار داشت: رسانه ها در این ایام باید رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از سوی عزاداران برای پیشگیری از شیوع کرونا گوشزد کنند.

حبیبی با بیان اینکه دشمن به دنبال سوء استفاده از عزاداری های ما در ماه محرم است،افزود: آئین های دهه اول محرم که همه ساله با مشارکت بی نظیر مردم برگزار می شود و نشان از عشق و ارادت ایرانیان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دارد جلوه ای از وحدت و انسجام جامعه ما و دلدادگی آنها به ارزش ها را می رساند.

وی ادامه داد: ممکن است در برگزاری آئین های مربوط به این ایام با گستردگی و پراکندگی بالا یک مشکل و نقص نیز وجود داشته باشد که رسانه ها نباید آنرا بزرگنمایی کنند چرا که این موضوع مورد سوء استفاده دشمنان قرار می گیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با بیان اینکه عزاداری های امسال به دلیل شیوع کرونا و لزوم مراقبت از سلامت شهروندان متفاوت تر از سال های گذشته برگزار می شود و تاکید ما شرکت افراد در مجالس عزاداری خانوادگی و تجمعات کوچک است، گفت: رسانه ها در این ایام می توانند با پویش هر خانه یک حسینیه به برگزاری آئین های عزاداری متناسب با پروتکل های بهداشتی کمک کنند.

وی افزود: رسانه ها در ایام محرم نباید به انتشار اظهارنظرهای افراد غیرمسوول در خصوص موضوع پروتکل های بهداشتی در عزاداری ها بپردازند و اخبار را باید از مراجع رسمی دریافت کنند.

این مسوول با بیان اینکه در ماه رمضان شاهد شکل گیری رزمایش کمک های مومنانه و یاری رسانی به آسیب دیدگان کرونا بودیم که در راستای منویات مقام معظم رهبری شکل گرفت،افزود: از رسانه ها می خواهیم تا در این ایام به شکل ویژه کمک های مومنانه را تبلیغ و ترویج کنند تا شاهد تقویت و ماندگاری این حرکت دینی و انقلابی باشیم.

در پایان این نشست از برگزیدگان جشنواره رسانه ای سیمرغ های سپیدبال که با موضوع اخبار کرونا بود، با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار