معاون مهندسی و توسعه آبفای منطقه 6 شهرری از تخصیص سالانه 10 میلیون متر مکعب از آب تهران به جنوب تهران و شهرستان ری خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۷۸۲۳
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰

به گزارش سپاه استان تهران خبرگزاری بسیج، فرشاد صبحی نوری در مراسم تجليل از خبرنگاران و نشست خبری آبفای منطقه 6 شهرری با اعلام این خبر گفت: در گذشته تنها منبع تامین آب شهرها و روستاهای جنوب تهران و شهرستان ری از منابع زیرزمینی و آب چاه ها بوده و تحول مهمی که در این روزها صورت گرفته این است که تامین آب به سمت آبهای سطحی رفته و طبق اهداف و سیاست های کلی منابع زیرزمینی ما به عنوان پشتیبان به مصرف خواهند رسید.

وی افزود: در  بخش فاضلاب و پساب حاصل از مصرف آب نیز اهداف را به سمتی بردیم که بتوانیم بازچرخانی آن را در سطح شهرستان داشته باشیم تا حتی پسآب هم از شهرستان ری خارج نشود و به مصارف کشاورزی و نیازهای لازم برسد. صبحی با اشاره به آلودگی هیدروکربنی چاه های آب باقرشهر در گذشته گفت:  از سال 93 به بعد در باقر شهر مشکل آلودگی هیدروکربنی را برای آب های زیرزمینی داشتیم و ا از آغاز بحران به دنبال حل مسائل پیش آمده رفتیم و خوشبختانه در سال 95 موفق شدیم از شبکه آب تهران حدود 80 لیتر در ثانیه آب برای مخزن باقر شهر تامین کنیم .

معاون مهندسی و توسعه آبفای منطقه 6 شهرری افزود: در سال گذشته 4 هزار متر مکعب مخزن ذخیره برای باقر شهر ایجاد کردیم. کلیه چاه هایی که احتمال آلودگی هیدروکربنی داشت را از مدار خارج   و آب سطحی جایگزین آن شد تا هیچ گونه بهره برداری از این چاه ها نشود.

  وی ادامه داد: در حال حاضر هم تخصیص آب تهران از سامانه غرب را  در حال اجرا داریم که حدود 10 میلیون متر مکعب  در سال به منابع آب شهرستان ری و جنوب تهران افزوده خواهد شد. اجرایی شدن این طرح آبرسانی دستاورد بزرگی برای شهرستان و خبر خوشی برای مردم شریف جنوب تهران به شمار می رود.

صبحی در پایان اضافه کرد: در رابطه با تأمین آب شرب باقر شهر، بخش فشافویه و شهر حسن آباد برنامه زمانبندی ما در بازه زمانی 18 ماهه بسته شده است ولی با نوجه به وجود مسائل و مشکلات مختلف  در پروژه های امتدادی همچون مشکل تملک اراضی در حدود تاسیسات شهری قدیمی و هماهنگی با  سازمان هاو... این روند ممکن است در طولانی مدت افزایش یابد؛ ولی تمامی تلاش ما بر برنامه ریزی های موجود معطوف شده است و امیدوارم که حتی در زمان کمتری این طرح بزرگ را به سرانجام برسانیم.

شرکت آب و فاضلاب منطقه6 تهران(شهرری) به 250 هزار مشترک شهری در پنج منطقه(15-16-17-19-20) شهرداری تهران و پنج شهر باقرشهر، کهریزک، حسن آباد، قیام دشت و خاورشهر در جنوب تهران و 72 روستا با بیش از 26 هزار مشترک آب خدمات رسانی می کند.

ارسال نظرات