شب گذشته نشست هماهنگی و تبیین ضوابط عزاداری ایام محرم با حضور امام جمعه، معاون سیاسی فرماندار و تعدادی از مدیران ادارات و مسئولین هیئت ها همچنین بانیان مساجد شهرستان دیلم برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۶۷۸۵۸
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
برگزاری نشست هماهنگی دهه اول محرم در بندر دیلم
به گزارش خبرگزاری بسیج از دیلم، در این جلسه رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم ضمن تشکر بابت همکاری مردم و مسئولین در شرایط کنونی با مجموعه بهداشت و درمان مطرح کرد: آن روز‌های نخست شیوع بیماری کرونا که ما کمبود ماسک و دستکش داشتیم همین مردم قدرشناس پای کار آمدند و کارگاه‌های خانگی را راه اندازی کردند و معضل کمبود ماسک را رفع نمودند.

ایرج زنده‌بودی افزود: امروز که در آستانه محرم الحرام هستیم نیز قطعا همین مردم شریف به نحو احسن و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی عزاداری امام حسین علیه السلام را بر پا و خاتمه خواهند داد.

وی گفت: وضعیت شهرستان دیلم همانند بسیاری از مناطق قرمز است و متاسفانه بصورت روزانه تعدادی مبتلا و بستری داریم.

زنده‌بودی اظهار داشت: هیئات مذهبی شهرستان چند نفر را به شبکه بهداشت جهت ارتباط مستقیم در دهه محرم و ارائه توصیه‌های بهداشتی بصورت روزانه معرفی نمایند.
 
برگزاری نشست هماهنگی دهه اول محرم در بندر دیلم

دبیر ستاد مبارزه با کرونای شهرستان اضافه کرد: به یاری خدا همه همکاری و همیاری خواهند کرد و به خوبی مراسم عزاداری محرم را نیز برگزار میکنیم.

در ادامه رییس شورای هیئات مذهبی شهرستان ضمن خیر مقدم به اعضای ستاد عنوان کرد: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، متفاوت‌تر از سال‌های گذشته مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین برگزار خواهد شد.

مهدی زابی افزود: نظر به اینکه در مورخه ۱۰ مرداد ماه ۹۹ دستورالعمل بهداشتی دهه محرم از سوی وزیر کشور ابلاغ شد و در یکی از بنده‌ها ذکر شده بود که هر استان با توجه به شرایط حاکم تشکیل جلسه دهند و چگونگی برگزاری مراسمات را برنامه ریزی کنند در همین راستا کارگروهی در مرکز استان تشکیل و ۱۷ بند نیز تعیین شد.

در این جلسه امام جمعه دیلم، معاون سیاسی امنیتی فرماندار و چندی از بانیان هیئات مذهبی به ارائه توضیحاتی پرداختند.

در پایان جلسه نیز رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیلم ۱۷ بند تعیین شده جهت برگزاری مراسمات عزاداری محرم را بیان کرد که در اختیار همه هیئت‌های مذهبی قرار میگیرد و ملزم به رعایت نکات مطروحه میباشند.

پایان خبر/
ارسال نظرات