خبرهای داغ:
مسئول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی در گفت و گو با «بسیج»:

محرم هراسی توطئه دشمن برای ضربه زدن به عامل حیاتی اسلام است/ عزاداری محرم و صفر با رعایت موازین بهداشتی برگزار می شود

مسئول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی گفت: دین اسلام و مذهب شیعه یک مذهب مترقی و مبتنی بر عقل است و امروز که جهان درگیر با ویروس منحوس کرونا است عقل حکم می کند مراسم عزاداری در محرم و صفر با رعایت موازین بهداشتی و مبتنی بر منویات رهبری باشد.
کد خبر: ۹۲۶۷۹۱۰
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی مرادی پور مسئول بسیج طلاب سپاه انصار الرضا(علیه السلام) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با اشاره به مهمترین تکلیف مسلمین در مناسبت های مذهبی و ایام محرم اظهار داشت: مهمترین وظیفه مردم باعنایت به معارف قرآنی تعظیم شعائر و آن مناسبت هاست.

وی اضافه کرد: خداوند این تعظیم شعائر دینی و بزرگداشت آن را نشانه تقوی بیان میکند و می فرماید «ومن یعظم شعائرالله فانها من تقوی القلوب». پیداست که محرم و جریان عاشورا از اعظم شعائر است که باید گرامی داشته شود.

 

دشمن درصدد ضربه زدن به عوامل حیاتی اسلام است

مرادی پور با اشاره به پروژه محرم هراسی که در شبکه بی بی سی فارسی و فضاهای مجازی که در دست بیگانگان است دنبال می شود خاطرنشان کرد: آنچه که در محرم سال ۶۱ هجری اتفاق افتاد در واقع قیام تمام حق علیه تمام باطل بود و بزرگداشت محرم  در واقع دفاع از حق و مقابله با باطل است.

 وی ادامه داد: طبیعی است که جریان باطل و دشمن با برگزاری مراسم محرم و صفر مخالف باشند. به تعبیر زیبای امام (ره) محرم و صفر عامل حیات اسلام است و دشمن همیشه درصدد ضربه زدن به عوامل حیاتی اسلام است.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی متذکر شد: دین اسلام و مذهب شیعه یک مذهب مترقی و مبتنی بر عقل است و امروز که جهان درگیر با ویروس منحوس کرونا است عقل حکم می کند مراسم عزاداری در محرم و صفر با رعایت موازین بهداشتی و مبتنی بر منویات رهبری باشد.

وی تأکید کرد: ما محرم و صفر را باشکوه پاس میداریم اما قطعاً موازین بهداشتی که توصیه ائمه ما از جمله امام حسین (ع) است را نیز رعایت خواهیم کرد.

 

دشمن بدنبال زمینه سازی برای ایجاد آشوب است

مرادی پور با بیان اینکه دشمنان در فضای مجازی برگزاری مراسم در ایام محرم و صفر در ایران را جریانی سیاسی برمی شمرند گفت: دشمن بدنبال زمینه سازی برای ایجاد آشوب است همیشه از همه فرصت ها سوء استفاده کرده لذا با سیاسی جلوه دادن این موضوع بدنبال شکاف بین مردم و مسئولین است.

وی  افزود: دشمن از اینکه وانمود میکند مسئولین کشور با اعلام برگزاری مراسم محرم و صفر انگیزه سیاسی دارند تا آرامش مردم را برهم زند و زمینه حضور مردم در خیابانها و نهایتاً اغتشاش را فراهم کند.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی اظهار داشت: ما از مناسبت های دینی و حضور در مراسم مذهبی درس بهداشت، ایثار، صبر در مقابل بلایا، کمک به همنوع و تقویت روحیه را گرفته ایم و قطعاً با حضور هدفمند و با رعایت پروتکل های بهداشتی جلوی سوء استفاده دشمن را خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: صبر، ایثار، استقامت، توکل، بصیرت و عدم توجه به شایعه پراکنی دشمن بزرگترین درسی است که از مکتب ائمه اطهار به ویژه امام حسین(ع) می گیریم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها