مراسم گرامیداشت 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی برای آزادگان وابسته به سپاه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان رفسنجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۶۸۰۳۷
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ مهدی شجاع الدینی با اعلام این خبر اظهار کرد: شب گذشته با حضور حجت الاسلام عسکری امام جمعه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت، فرمانده گروه توپخانه 65 صاعقه و فرماندار رفسنجان از آزادگان سپاه تقدیر شد.
حجت الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان در جمع آزادگان سرافراز وابسته به سپاه ضمن استناد به آیات قرآن کریم و بیان ویژگی مومنین، گفت: کسانی که با جان ومال خود در راه خدا ثابت قدم بودند و حقانیت داشتند، هرگزدچار تردید نشدند.
وی آزادگان را مصداق بارز مومنین دانست و با اشاره به آیه کریمه ۶۲ سوره مبارکه نور افزود: مؤمنان کسانی هستند که به خدا و رسولش ایمان آورده اند و در ایمان خود دچار شک و تردید نشدند و ولایتمداران واقعی جز به اذن ولی زمان خود قدمی بر نمی دارند.
امام جمعه رفسنجان ضمن بیان خاطراتی ازسردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و با تاکید بر فرمایش حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) از مشی حاج قاسم به عنوان مکتب سلیمانی یاد کرد و افزود: امام خامنه ای (مدظله العالی) می فرمایند: «مومن حقیقی همواره با اذن امام خود مشی طریق می کند و همین رعایت ادب او را به قله های سعادت رهنمون می کند و در ادامه مسیر نه تنها دچار شک نمی شود بلکه بر ایمان آنها هم افزوده می شود».
وی با اشاره به حدیثی از مولی متقیان حضرت علی (ع) بر صبر و بصیرت افزایی تاکید کرد و گفت: اسلام نه صلح را به معنای یک قانون ثابت می پذیرد و نه در همه شرایط، جنگ را توصیه می کند بلکه هر کدام از این دو تابع شرایط خاصی است که باید با صبر، بصیرت و ملازمت با ولایت باشد.
ذکر این نکته لازم است؛ بیان خاطرات دوران اسارت توسط فصیحی هرندی فرماندار آزاده شهرستان و دو نفر از آزادگان شهرستان از دیگر برنامه های سالروز ورود آزادگان در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان رفسنجان بود.
این مراسم با ضیافت شام و تقدیر از آزادگان شهرستان با اهدای شاخه گل و تقدیم هدایایی به پایان رسید.
ارسال نظرات