جلسه ستاد احیا شهرستان دلگان برگزار شد

جلسه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر دلگان با حضور امام جمعه این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۶۸۱۵۱
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از دلگان، حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری امام جمعه دلگان در این جلسه با تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، گفت: حضرت امام حسین (ع) بزرگترین احیاگر امر به معروف و نهی از منکر است.

رئیس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دلگان تاکید کرد: احیا فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر مختص به این هفته نباشد بلکه مخصوص تمام ایام سال و در همه امکان است.

امام جمعه دلگان ادامه داد: در خصوص اهمیت این فریضه همین بس که بیش از ده آیه به صورت مستقیم درباره فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر نازل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین بامری عنوان کرد: در جامعه‌ای که ترویج فریضه امر به معروف باشد، آن جامعه مدینه فاضله خواهد بود چرا که افراد آن جامعه خود را در قبال گناه، موظف میدانند که تذکر بدهند.


روح الله زمانی نیا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دلگان همچنین در این جلسه با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمود: ه اند: من و شما به عنوان مسئولین کشور وظیفه مان در باب امر به معروف و نهی از منکر سنگین‌تر است، گفت: عمل به این دو واجب الهی وظیفه و تکلیف همگانی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دلگان با اشاره به اینکه در آستانه ماه محرم قرار داریم، افزود: به جهت اینکه امام حسین (ع) در راه احیا امر به معروف و نهی از منکر شهید شده است، هفته نخست ماه محرم به نام این فریضه مهم نامگذاری شده است.

این مسئول تصریح کرد: از صدر اسلام تاکنون در راه احیا امر به معروف و نهی از منکر، افراد زیادی به مقام عظمای شهادت نائل آمده اند که سرآمد آنان حضرت امام حسین (ع) است.

وی در پایان برنامه‌های ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دلگان را برای اعضا در هفته امر به معروف و نهی از منکر تشریح و تبیین کرد.

محمد دینارزهی شهردار گلمورتی در پایان این جلسه گفت: به مسئله آموزش و تاکید این فریضه مهم در خانواده که اولین و اساسی‌ترین بخش جامعه است، توجه شود.

این مسئول تصریح کرد: همه دستگاه‌ها و ادارات و به ویژه نهاد آموزش و پرورش که دومین بخش جامعه که تربیت کودکان و نوجوانان ما بر عهده آن است، به آموزش فریضه امر به معروف و نهی از منکر در مدارس و آموزشگاه‌ها توجه داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات