خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس:

چاپ نخستین كتاب تصویری مدافعان سلامت/ شیراز، میزبان جشنواره بین المللی فیلم مقاومت

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس در تشریح فعالیت‌های هنرمندان این استان در ایام شیوع كرونا از اجرای جشنواره ملی شعری بدین مناسبت و همچنین چاپ نخستین كتاب تصویری مدافعان سلامت ایران خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۸۱۵۹
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد پورمنتصری، رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: سازمان بسیج هنرمندان فارس در استان فارس دارای ۱۰ انجمن ادبی و هنری است كه جلسات آن‌ها به‌صورت ماهیانه یا دوماهی یك بار و بر اساس مناسبت‌ها و دستورالعمل‌ها برگزار می‌شود.

وی از فعالیت ۳۰ كانون ذیل این سازمان در سطح شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: این كانون‌ها در طول سال و مناسبت‌های مختلف فعالیت‌های گوناگونی را به‌صورت بسیجی‌وار و جهادی را انجام می‌دهند.

پورمنتصری با بیان اینكه جنگ امروز با دشمنان جنگ فرهنگی است و فرزندان این مرز و بوم همانند جنگ سخت و دوران سخت كه كمبود بودجه می‌جنگیدند، در عرصه جنگ فرهنگی هم با كمبود بودجه فعالیت می‌كنند، گفت: گرچه گاهی اوقات آن‌قدر هجمه‌های دشمنان علیه ما زیاد است كه گاهی اوقات كارها و فعالیت‌های فرهنگ‌وران و هنرمندان بسیجی دیده نمی‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس در ادامه سخنان خود به تشریح فعالیت‌های این سازمان از ابتدای شیوع كرونا پرداخت و گفت: قبل از شیوع كرونا برنامه‌ریزی‌های متنوعی را با همكاری و مشاركت دستگاه‌های فرهنگی استان انجام داده بودیم اما شیوع ویروس كرونا موجب شد تا نتوانیم برنامه‌های خود را آن‌طور كه باید و شاید جلو ببریم بنابراین برنامه‌های خود را در فضای مجازی دنبال كردیم.

وی بیان كرد: در سال جاری و در شرایط شیوع كرونا و اهمیت فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مردم جهت مقابله با این ویروس از طریق زبان هنر، اقداماتی را با همكاری كانون‌های مختلف سازمان در رشته‌های مختلف هنری اعم از كاریكاتور، انیمیشین، فیلم كوتاه، موسیقی، طنز، پوستر و غیره انجام دادیم كه این كارها را به‌صورت گسترده در فضای مجازی منتشر كردیم و البته برخی از آثاری كه دارای كیفیت مناسب بودند از شبكه‌های تلویزیونی نیز پخش شدند.

پورمنتصری اظهار كرد: اقدام دیگر ما استقرار و فعالیت گروهی از عكاسان انجمن عكس سازمان بسیج هنرمندان فارس در بیمارستان‌های نگه‌داری از بیماران كرونایی نظیر بیمارستان علی‌اصغر(ع) و شهید چمران شیراز بود كه طی چند روز عكاسان سازمان از فعالیت‌ها و تلاش‌های مدافعان سلامت در این مراكز عكس‌برداری كردند و در نهایت نمایشگاه دائمی از زحمات مدافعان سلامت در این دو بیمارستان برپا شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت: همچنین در ایام شیوع كرونا یكی از عكس‌های مسؤل انجمن عكس سازمان بسیج هنرمندان فارس در كمتر از یك روز بین‌المللی شد و در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی شبكه‌های تلویزیونی مختلف به نمایش گذاشته شد و این همزمان با انتشار پستی از سوی وزیر بهداشت برای خسته نباشید به مدافعان سلامت بود كه به اشتباه تصویر یكی از پرستاران خارجی گذاشته شده بود اما عكاس سازمان بسیج هنرمندان فارس با گرفتن عكسی از یكی از پرستارهای كشورمان با در دست داشتن پرچم ایران و انتشار آن در فضای مجازی، موجب جلب توجه اذهان مردم دنیا به تلاش مدافعان سلامت كشورمان شد كه این یك اقدام با ارزش و به جا بود و یك هفته بعد از این جریان در برنامه تلویزیونی «فارسی‌شو» شبكه فارس با حضور عكاس این عكس و سردار یدالله بوعلی، از فرماندهان سپاه فجر از پرستاری كه در این عكس حضور داشت، تجلیل به عمل آمد و كتابی هم از عكس‌هایی كه انجمن عكس زحمت كشیدند نیز طی دو هفته آینده به چاپ خواهد رسید و این كتاب نخستین كتاب تصویری مدافعان سلامت در ایران خواهد بود و تلاش می‌كنیم تا بتوانیم تقریظ مقام معظم رهبری نیز برای این كتاب داشته باشیم.

آرزویم دیدار با رهبری و تقدیم کتاب مدافعان سلامت به ایشان است

خالق اثر ماندگار «مدافع سلامت»: آرزویم دیدار با رهبری و تقدیم کتاب مدافعان سلامت به ایشان است

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های این سازمان در ایام شیوع كرونا گفت: اقدام دیگر ما اعلام فراخوان جشنواره ملی شعر «تكریم مدافعان سلامت، ویروس كرونا و امیدبخشی به جامعه» بود كه اشعار جمع‌آوری شده از شاعران هم‌اكنون در حال بررسی است و به زودی كتاب آثار برگزیده این جشنواره با نام كتاب شعر مدافعان سلامت چاپ و منتشر خواهد شد.

پورمنتصری همچنین به شهید شاخص این سازمان اشاره كرد و گفت: در هفته هنر انقلاب اسلامی شهید شیرعلی سلطانی به‌عنوان شهید شاخص هنرمندان مشخص كردیم كه در این راستا كلیپی نیز تهیه و پخش كردیم.

وی همچنین از برگزاری شب‌های شعر و عصر شعرها به‌صورت مجازی در هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: همچنین پوسترها و آثار خوشنویسی مرتبط را بدین‌مناسبت در فضای مجازی به‌صورت گسترده منتشر كردیم.

راه‌اندازی كاروان‌های شادی در نیمه شعبان و ولادت امام زمان(عج) و دهه كرامت در مجتمع‌های مسكونی و اجرای برنامه‌های شاد در محوطه‌های باز مجتمع‌ها به‌منظور تزریق روحیه امید به جامعه از دیگر برنامه‌هایی بود كه پورمنتصری از آن‌ها یاد كرد.
شیراز؛ میزبان جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس، اجرای جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت را از دیگر فعالیت‌های این سازمان برشمرد و گفت: در این راستا نشست تخصصی با حضور نمایندگان سایر دستگاه‌های فرهنگی برگزار كردیم تا بتوانیم از ظرفیت این دستگاه‌ها در برگزاری این جشنواره استفاده كنیم.

وی، برپایی كارگاه تخصصی فیلم‌نامه‌نویسی و كارگردانی در فرهنگسرای طاووسیه با رعایت كامل پروتكل‌های بهداشتی، تولید آثار و نماهنگ و موشن گرافیكی و آثار خوشنویسی در فضای مجازی را از جمله فعالیت‌های این سازمان در ایام دهه ولایت و امامت اعلام كرد و گفت: به‌مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در حال برنامه‌ریزی برای اجرای جشنواره‌های ۵ گانه بسیج شامل جشنواره خوشنویسی، هنرهای تجسمی، شعر، تئاتر و عكس هستیم كه به یاری خدا پوستر آن را در ۳۱ شهریورماه سال جاری رونمایی خواهیم كرد و اختتامیه آن نیز در هفته بسیج برگزار می‌شود.
برنامه‌ریزی برای ماه محرم

پورمنتصری همچنین از برنامه‌ریزی هنرمندان انقلابی و متعهد استان برای ماه محرم خبر داد و گفت: برای ماه محرم با توجه ابلاغ‌های ستاد ملی مبارزه با كرونا و همچنین سازمان بسیج هنرمندان كشور، در بحث برنامه‌های حضوری ورود جدی نخواهیم داشت اما با برنامه‌ریزی در فضای مجازی در بحث تولید استوری موشن، موسیقی و نواهای عاشورایی و غیره را دنبال خواهیم كرد و البته صحبت‌هایی هم با صدا و سیما انجام می‌دهیم تا بتوانیم از ظرفیت هنرمندان متعهد در ایام محرم در شبكه‌های تلویزیونی استفاده كنیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس در بخش پایانی سخنان خود گفت: یكی از اقشار و مشاغلی كه در ایام شیوع كرونا دچار آسیب شد، قشر هنرمندان بود به‌همین دلیل در دو مرحله ۲۵۰ بسته معیشتی توسط این سازمان در شیراز و ۴۸۰ بسته توسط كانون‌های سازمان در شهرستان‌ها میان هنرمندان آسیب‌دیده ناشی از شیوع كرونا توزیع شد كه این بسته‌ها همگی با همت خیران تهیه شد و ارزش هر كدام حداقل ۴۵۰ هزار تومان بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار