امام جمعه تربت حیدریه:

بالاترین مظهر امر به معروف و نهی از منکر استکبار ستیزی است

امام جمعه تربت حیدریه گفت: عزت بیشتر امت اسلامی در گرو عمل کردن به احکام شریعت است که بزرگترین آن عمل به امر به معروف و نهی از منکر است و بالاترین مظهر این فریضه الهی استکبار ستیزی است.
کد خبر: ۹۲۶۸۴۲۹
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در آئین خطبه‌های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه اظهار کرد: فریضه امر به معروف مختص مسوولان و قشر خاصی نیست، هرچند آن‌ها هم در اقامه این فریضه الهی نقش بسزایی دارند، اما علاوه بر حمایت از شورای امر به معروف باید همه مردم تذکر لسانی بدهند تا جامعه به معروف عمل کنند و از منکر دست بردارند.
 
وی تصریح کرد: در احادیث و روایات، خداوند امت اسلام را بهترین امت انتخاب کرده، آن هم بخاطر اینکه امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، لذا اگر امت این واجب الهی را ترک کند از اوج عزت به ذلت خواهد افتاد.
 
عصمتی گفت: عزت بیشتر امت اسلامی در گرو عمل کردن به احکام شریعت است که بزرگترین آن عمل به امر به معروف و نهی از منکر است و بالاترین مظهر این فریضه الهی استکبار ستیزی است.
 
خطیب جمعه تربت حیدریه خاطر نشان کرد: امروز سران مرتجع عرب به نفع استکبار جهانی روابط عادی خود را با رژیم غاصب صهیونیستی آشکار کردند و این موجب تنفر جهان اسلام شده و باعث می‌شود که همه گروه‌های مبارز فلسطینی با وحدت و صلابت بیشتر در مقابل این حیله آمریکایی مقاومت کنند تا غده سرطانی اسرائیل از بین برود.
 
وی در بخشی دیگر بیان داشت: مقام معظم رهبری تابع ستاد ملی کرونا هستند که این ستاد پذیرایی را در حین برگزاری مراسم ممنوع اعلام کردند لذا نذورات را می‌توان تهیه کرد که و درب منازل توزیع کرد و صرفا این نذورات مختص فقرا هم نیست و غذای امام حسین علیه السلام را به همه مردم بدهید، از سوی برخی نذورات که مورد خاص ندارند ستاد عتبات عالیات اعلام کردند که آن را به سمت ساخت و ساز صحن حضرت زینب سلام الله کربلا هدایت شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار