خبرهای داغ:
شهردار نطنز:

کانال دفع آبهای سطحی در بلوار آزادگان احداث می شود تا نطنز، شیراز دوم نشود

مطالعات کارشناسی برای کل شهر انجام و کانال دفع آبهای سطحی در بلوار آزادگان احداث می شود تا گام های اساسی و اولیه برای آنکه نطنز ، شیراز دوم نشود برداشته شود.
کد خبر: ۹۲۶۸۵۰۳
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از نطنز، علی پیراینده شهردار نطنز در خصوص مشکلات دفع آبهای سطحی بلوار آزادگان اظهار داشت: مطالبه ای به حق از جانب شهروندان و مدیران وجود داشت تا اقداماتی انجام شود و نطنز همانند شیراز نشود.
وی افزود در طی سالهای گذشته رودخانه بابا رضا تبدیل به بلوار شد در امتداد آن نیز رودخانه مسدود گردید و خانه نیز در فرادست ساخته شد و در نهایت با بارش نزولات آسمانی و جاری شدن آبهای سطحی نیمی از شهر به سمت بلوار طالقانی و نهایتا به بلوار آزادگان ، سیل در سطح معبر و خسارت به املاک مجاور وقوع پیوسته و این پروژه ضروری ترین پروژه از جایگاه مدیریت بحران در شهر نطنز است که با مطالعه کارشناسان و اخذ مصوبات از مراجع مرتبط و حسب مصوبه شورای اسلامی شهر اجرایی می شود.

وی افزود: برای تحقق این هدف برآن شدیم با شرکت مهندسان مشاور ژرفاب تدبیر قراردادی انعقاد و مشکلات دفع آبهای سطحی را از ریشه حل نماییم. کل شهر مطالعه شده است تا این پروژه که در حال حاضر انجام می شود اجرایی شود و حقیقتا این پروژه از لحاظ مهندسی ظرافت ها و ویژگی های پیچیده ای دارد. این عبور عرضی حساس ترین مقطع و پر هزینه ترین آن است.

شهردار نطنز تصریح کرد: سال گذشته با ایجاد سد خاکی پای کوه گنبدباز و اطراف آن، آبهای جاری از کوه ها را به سمت رودخانه قدمگاه هدایت کردیم و از حجم روان آبها در سطح شهر کاسته شد سال قبل از آن نیز طی یک عملیات دیگر کف کانال سنگی مجاور کوه شاگرد خلیفه حدود ۵۰ سانتی متر در طول حدود ۸۰ متر طی ۱۵ روز کار با بیل مکانیکی برداشت شد.

وی اضافه کرد: امسال نیز با یاری خداوند و همکاری شهروندان با صرف ۲.۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات شهرداری و با احداث کانال عرضی به ابعاد ۲/۵۰× ۱/۵۰ به طول ۴۰ متر در بلوار آزادگان بدون هیچ دغدغه‌ای آبهای سطحی به داخل کانال اصلی هدایت و دفع خواهد شد.

پیراینده خاطرنشان کرد: دیوارهای این کانال با سنگ و سقف آن به صورت دال بتنی اجرا می شود. با توجه به ملاحظات ارتفاعی در کانال مجاور کوه گنبد باز امکان استفاده از دال های پیش ساخته وجود ندارد و بتن درجا ریخته می شود و تا زمان گیرش نهایی بتن امکان باز کردن معبر وجود ندارد.

وی در پایان ضمن تشکر از کلیه ساکنین و شهروندان نطنز و همچنین اهالی محترم بخش امامزاده گفت: با تمامی امکانات موجود اقدامات لازم در حداقل زمان ممکن انجام شد و از شهروندان عزیز و مسافرین گرامی خواستاریم تا تکمیل و راه اندازی پروژه سعه صدر به خرج داده و برای تردد از مسیرهای جایگزین استفاده نمایند.

شایان ذکر است این پروژه در ادامه بلوار آزادگان و طالقانی نیز نیازمند اقداماتی است که در برنامه های آتی شهرداری قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار