خبرهای داغ:
مسئول تیم‌های جهادی شهید رهنمون بسیج جامعه پزشکی سپاه عاشورا:

ارائه خدمات پزشکی به محرومان توسط بسیج جامعه پزشکی

مسئول تیم‌های جهادی شهید رهنمون بسیج جامعه پزشکی سپاه عاشورا از ارائه خدمات پزشکی توسط تعدادی از پزشکان، پرستاران و کارشناسان این تیم در یکی از مناطق کم برخوردار تبریز، خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۸۵۶۶
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علیرضا فرشی آذری گفت: طبق برنامه ویزیت‌های ماهانه شهید رهنمون در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار تبریز، هر ماه همراه با تیم کامل شامل پزشک، پرستار، ماما، کارشناس بهداشت به این مناطق مراجعه می‌کنیم.

وی، اضافه کرد: روز گذشته نیز خدماتی در یکی از مناطق ارائه و حدود ۴۰ نفر از ساکنان این منطقه ویزیت شدند.

فرشی آذری ادامه داد: فشار خون حدود ۲۰ نفر در این منطقه مورد بررسی قرار گرفته و تست قند خون بر روی ۱۰ نفر انجام شده و به چندین نفر دیگر نیز مشاوره مامایی ارائه شد.

مسئول تیم‌های جهادی شهید رهنمون بسیج جامعه پزشکی سپاه عاشورا با اشاره به آغاز طرح شهید رهنمون از سال ۹۷ خاطرنشان کرد: در این طرح مقرر شده است هر تیم، جمعیتی ۳۰۰۰ الی ۵۰۰۰ نفری را پوشش دهد.

وی افزود: پزشکان، پرستاران و کارشناسان مامایی و پرستاری تیم‌های جهادی، افراد ثابت و آشنا به مناطق مورد نظر بوده وماهانه شامل ۵۰ الی ۸۰ نفر به مناطق کم برخوردار مراجعه کرده و خدمات ارائه می‌دهند.

وی گفت: در صورت حل نشدن مشکل بیمار حین ویزیت، فرد همراه با در دست داشتن فرم مخصوص به پزشکان متخصص بسیجی و داوطلب دیگر ارجاع داده می‌شوند.

فرشی آذری، از ویزیت عمومی تخصصی و ارائه خدمات مختلف حوزه سلامت به بیش از ۱۰۰ هزار نفر توسط تیم‌های جهادی شهید رهنمون بسیج جامعه پزشکی سپاه عاشورا خبر داد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه دیابت و فشار خون جزو بیماری‌های خاموش هستند، کنترل آن‌ها نیز در کنار سایر خدمات جزو برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی نیز است.

وی خاطرنشان کرد: کمک‌های دارویی با توجه به محدودیت منابع، کمک‌های دارویی به افراد نیازمند ارایه و بیماران به دارو ارائه شده و به داروسازهای هیر و داروخانه‌ها معرفی می‌شوند.

مسئول تیم‌های جهادی شهید رهنمون بسیج جامعه پزشکی سپاه عاشورا از ارائه نکات آموزشی کرونایی به صورت محدود در پایگاه‌ها و مساجد با رعایت فاصله و پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

وی با اشاره به خدمات برون شهری این تیم، گفت: تعدادی از پزشکان و پرستاران ما به دلیل خستگی کادر درمان روستایی در مرند به آن منطقه اعزام شدند. متخصصان و پزشکان عمومی در طول سال‌های گذشته به جانانلو کلیبر، خاروانا، هریس و هوراند اعزام شده‌ و در هر بار حدود ۳۰۰۰ نفر ویزیت و درمان شده‌اند.

فرشی آذری در خاتمه، ادامه ارایه خدمات برون شهری را منوط به شرایط شهرستان‌های آذربایجان شرقی از نظر شیوع بیماری کرونا عنوان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها