مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا:

کسانی که در مجالس عزاداری امام حسین(ع) تفکر انگلیسی را ترویج می کنند،جریان سوز هستند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا گفت: کسانی که در مجلس امام حسین(علیه السلام) با نام امام حسین (علیه السلام) تفکر انگلیسی را ترویج می کنند جریان سوز هستند.
کد خبر: ۹۲۶۸۵۹۴
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسن تسخیری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در اولین روز از اقامه عزای سیدالشهدا(علیه السلام) در سپاه کربلا ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری  و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) ، به سفارشات اهل بیت (علیهم السلام)  اشاره کرد و گفت :اشک بر امام حسین(علیه السلام)  و گریه بر حضرت از سفارشات موکد اهل بیت (علیهم السلام)  است.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا  با اشاره به اینکه باید دانست گریه و اشک بر واقعه کربلا اشک جریان ساز و یا  جریان سوز است، افزود: در روایات آمده است که گریه و بکاء بر امام حسین (علیه السلام)   باارزش است که اولین گریه کننده بر مصیبت امام حسین(علیه السلام)  رسول گرامی اسلام بود.

حجت الاسلام تسخیری در ادامه به روایتی از  از امام صادق( علیه السلام) اشاره و خاطرنشان کرد: گریه بر امام حسین(علیه السلام)  آنقدر ارزش دارد ، که خدا این اشک را مورد رحمت خود قرار میدهد.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا  با  اشاره به روایت دیگری از امام صادق(علیه السلام) که برای هرچیزی ثوابی معین وجود دارد   ، بیان کرد: اشکی که برای اهل بیت(علیهم السلام) ریخته شود ثوابش با خداست و کسانی نمی تواند این ثواب را اندازه گیری کند.

حجت الاسلام تسخیری ارزش اشک و گریه بر مصیبت های  امام حسین(علیه السلام) با اهمیت و با ارزش دانست و گفت: گریه بر مصائب امام حسین(علیه السلام) دو وجه دارد. و باید دانست که این اشک ها جریان ساز است و یا جریان سوز .

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه به تبیین سفر مسلم بن عقیل به کوفه پرداخت و افزود: سفیر امام حسین( علیه السلام)  نامه حضرت را برای خواص تشریح کرد و پای نامه خواص گریه میکردند و اشک می ریختند که اشک شان جریان سوز بود و جریان ساز نبود.

حجت الاسلام تسخیری با بیان اینکه در کربلا پنج گروه حضور داشتند، خاطرنشان کرد: در روایت آمده یک گروه  در کربلا حضور داشتند از شیوخ و بزرگان کوفه بودند که بر بلندی ایستاده و واقعه کربلا و گودال قتلگاه را نظاره می کردند اما برای یاری امام حسین(علیه السلام) به میدان نیامدند.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با تصریح بر اینکه اشک بر غربت و مظلومیت سیدالشهدا( علیه السلام) باید جریان ساز باشد، بیان کرد:در کربلا برای امام حسین(علیه السلام) دعا و گریه می کردند اما به یاری حضرت نرفتند که این گریه بی فایده است.

حجت الاسلام تسخیری  با اشاره به اینکه امروزه کسانی هم هستند حرف از تنهایی رهبر معظم انقلاب میزنند  اما در میدان حاضر نیستند ولی فقیه را کمک کنند، اضافه کرد:کسانی هم بودند که در هشت سال دفاع مقدس برای شهدا اشک ریختند، اما یک روز برای کمک به رزمندگان اسلام، به جبهه نرفتند.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه سخنان خود با اشاره به اسارت آل الله ،تصریح کرد: وقتی حضرت زینب ( سلام الله علیها) در کوفه خطبه خواند، مردم کوفه گریه کردند ، اما این اشک هم جریان سوز است.

حجت الاسلام تسخیری با بیان این مطلب که  به فرموده امام راحل محرم و صفر است اسلام را زنده نگه میدارد، تصریح کرد: آن اشکی که  باعث جریان سازی شده و انقلاب اسلامی را ایجاد کرد و باعث تحول در جامعه شد.

به گفته  مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا کسانی که در مجلس امام حسین(علیه السلام) با نام امام حسین (علیه السلام) تفکر انگلیسی را ترویج می کنند جریان سوز هستند.و همچنین در مجالسی که از دولت فاسق و فاجر آل سعود برای اهل بیت( علیهم السلام) هزینه شود این گریه ها جریان ساز نیست.

حجت الاسلام تسخیری در ادامه گریزی به سخنان حضرت علی اکبر( سلام الله علیها) خطاب به سیدالشهدا( علیه السلام)  زد و اضافه کرد : اذان گوی کربلا گفت که  اگر ما بر حق هستیم از مرگ در راه خدا باکی نداریم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا  در پایان سخنان خود به جریان سازی حضرت زینب ( سلام الله علیها) در کوفه اشاره کرد و گفت : امام سجاد ( علیه السلام) هم در مجلس یزید، خطبه خواندند و با جریان سازی مجلس یزید را به مجلس روضه تبدیل کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها