معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان این‌که گروه سنی بیماران کرونایی در این استان به زیر ۶۰ سال کاهش یافته است گفت: کرونا در حال حاضر بیش از آنکه یک بیماری ویروسی باشد، به یک بیماری رفتاری تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۲۶۸۸۲۷
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ دکتر «محمود نوری‌شادکام» ، با بیان این‌که فعلا تعداد بیماران کرونایی بستری شده در استان یزد ثابت شده، اظهار کرد: متأسفانه حال عمومی بیماران کرونایی بستری شده در این موج از شیوع ویروس نسبت به دوره نخست بدتر و وخیم‌تر است.

وی افزایش تعداد ویروس و دیر مراجعه کردن بیماران را دو عامل وخیم بودن حال عمومی بیماران کرونایی در استان یزد دانست و افزود: متأسفانه برخی از افراد مبتلا شدن به ویروس کرونا را با سرماخوردگی و دیگر بیماری‌های عمومی اشتباه گرفته و دیرتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: کرونا در حال حاضر بیش از آنکه یک بیماری ویروسی باشد، به یک بیماری رفتاری تبدیل شده است.

نوری‌شادکام در ادامه با بیان این‌که در حال حاضر ۲۶۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند، تصریح کرد: متأسفانه تعداد بیماران گروه سنی زیر ۶۰ سال در استان یزد افزایش یافته است.

این مسئول در مورد تقسیم بندی مراجعه کنندگان کرونایی به مراکز درمانی استان یزد در موج دوم شیوع خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد زیر ۱۸ سال، ۴۰ درصد بین ۱۸ تا ۴۰ سال، ۳۰ درصد بین ۴۰ تا ۶۰ سال و ۱۰ درصد هم بالای ۶۰ سال هستند.

وی با بیان این‌که کرونا در حال تبدیل شدن به بیماری رفتاری است که ریشه در سبک زندگی مردم دارد، بیان کرد: ریشه کن شدن ویروس کرونا مستلزم اصلاح شیوه رفتاری افراد جامعه با این ویروس نوظهور است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه کشور ما بیشترین حوادث ترافیکی را دارد در پایان خاطرنشان کرد: یکی از علل آن نامناسب بودن وسایل نقلیه و علت بیشتر آن مربوط به این است که ما رفتار را تغییر نمی‌دهیم و به رعایت قانون مقید نیستیم و کرونا هم به این شکل به بیماری رفتاری تبدیل می‌شود.
ارسال نظرات