۱۰۲ طرح عمرانی هفته دولت در شهرستان ری به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری بسیج: ۱۰۲ طرح عمرانی، خدماتی، صنعتی و آموزشی با صرف اعتباری بالغ بر ۵۸۹ میلیارد تومان هفته دولت در شهرستان ری به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۲۶۸۸۴۴
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸

حسین توکلی کجانی  فرماندار ویژه شهرستان ری  در نشست خبری ، اظهار داشت: بهره برداری از ۲ طرح صنعتی با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان، مرکز سلامت بخش کهریزک، سوله های کارآفرینی روستایی، چندین بوستان، توسعه شبکه برق، طرح های آبرسانی و بازنگری در طرح هادی ۶ روستا از جمله طرح های هستند که طی هفته دولت در شهرستان ری به بهره برداری می رسند.

وی به تکمیل شدن بخش های مختلف کمربندی آبیک ـ چرمشهر در حوزه سرزمینی شهرستان ری اشاره کرد و افزود: بخش های مختلف این طرح عمرانی بزرگ کشور که باعث جلوگیری از تردد کامیون های سنگین از جاده ها و معابر استان های تهران و البرز با تلاش شبانه روزی دولت و سپاه تکمیل شده است و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

توکلی ادامه داد: امسال برای اولین بار طی سه ماه بخش های حادثه خیز کمربندی دوم تهران تعریض، نیوجرسی گذاری و روکش آسفالت شد، همچنین گاردیل های اتوبان تهران ـ قم نیز با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان حذف و نیوجرسی گذاری شد.

ساختمان جدید ۳۲۰ تخت خوابی بیمارستان فیروزآبادی به زودی به بهره برداری می رسد

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه با بیان اینکه یکی از اولویت های اصلی دولت در جنوب تهران توسعه بخش بهداشت، درمان و توجه به سلامت مردم بود، گفت: ساختمان جدید بیمارستان فیروزآبادی با ظرفیت ۳۲۰ تخت خواب و ۱۵ تخت جراحی به زودی به بهره برداری می رسد.

توکلی بیان داشت: هم اکنون ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات بخش جدید بیمارستان فیروزآبادی از طرف وزارت بهداشت بودجه در نظر گرفته شده است که به زودی جذب خواهد شد و همچنین دانشکده دندانپزشکی این بیمارستان نیز با ۵۰ یونیت راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه توجه به بخش درمان شهرستان ری از مصوبات سفر ریاست جمهوری به این شهرستان است، اضافه کرد: ساختمان ۳۲۰ تخت خوابی بیمارستان شهدای هفتم تیر نیز پیشرفت فیزکی خوبی داشته و در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

توکلی یادآور شد: ۵۰ تخت اورژانس و کلینیک تخصصی نیز از دیگر بخش هایی می باشد که در بیمارستان شهدای هفتم تیر راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید ۶۸ میلیارد تومان تعهد خرید تجهیزات به بیمارستان های شهرستان ری داده است، افزود: دستگاه های ام ای آر و سی تی اسکن با ارز دولتی برای بیمارستان های شهرستان ری خریداری شده است و به زودی نصب و راه اندازی می شود.

 ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای توسعه شهرهای و روستاهای شهرستان ری اعتبار پرداخت شده است

فرماندار ویژه شهرستان ری توسعه شهرهای کم برخودار و روستاها را یکی دیگر از اولویت های اصلی تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ارزش افزود طی سال ۹۲ تاکنون به شهرها و روستاهای شهرستان ری اعتبار پرداخت شده است.

توکلی خاطر نشان کرد: تخصیص اعتبارات ارزش افزوده براساس سرانه جمعیت پرداخت شده و موارد مصرف آن نیز زیر نظر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا صرف طرح های عمرانی، خدماتی و بهداشتی شده است.

وی عنوان کرد: مدیران و منتخبان مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا هر جا که خوب عمل کرده اند و از عوارض ارزش افزوده در جهت حل مشکلات مردم بهره برداری کرده اند شاهد رضایتمندی مردم هستیم.

۴۶ کلاس درس تا اول مهرماه در شهرستان ری به بهره برداری می رسد

توکلی در ادامه به توجه دولت تدبیر و امید به حوزه آموزش اشاره کرد و گفت: هشت مدرسه با ۴۶ کلاس درس تا آغاز سال تحصیلی جدید(اول مهر ماه) با مشارکت دولت و بخش خصوصی در شهرستان ری به بهره برداری می رسد.

فرماندار شهرستان ری با بیان اینکه جمعیت شهرهای حاشیه کلان شهر تهران رشد بالای داشته اند، ابراز کرد: تلاش بی وقفه دولت، آموزش و پرورش و خیرین باعث شده امروز کمبودی در حوزه کلاس درس نداشته باشیم ولی ایجاد فضای آموزش مناسب یک اولویت اساسی است.

توکلی تاکید کرد: رسانه های باید زمینه حضور خیرین مدرسه ساز را برای افزایش کیفیت کلاس های درس و توسعه مداری ایجاد کنند تا مشکلات آموزشی دانش آموزان برطرف شود.

۴۰ طرح زیرساختی در حوزه آب و برق در شهرستان ری به بهره می رسد

توکلی با بیان اینکه عمده مطالبه به حق مردم جنوب تهران در حوزه آب و برق است، اظهار داشت: ۴۰ طرح زیرساختی در حوزه آب و برق طی پنج ماه گذشته انجام شده که در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: نوسازی شبکه آبرسانی، احداث مخازن ذخیره آب در روستاهای بزرگ شهرستان و احداث پست های فشار قوی انتقال برق و نوسازی شبکه برق رسانی از جمله این طرح های زیربنایی می باشد.

توکلی با اشاره به اینکه طی دولت تدبیر و امید اقدامات زیربنایی خوبی در حوزه آبرسانی خوب با کیفیت در شهرستان ری انجام شده است، گفت: برای اولین بار مجوز خط انتقال آب از رینگ قمربنی هاشم تهران واقع در اتوبان آزادگان به جنوبی ترین روستاهای بخش حسن آباد فشافویه شهرستان ری گرفته شده است.

وی اضافه کرد: انتقال آب از رینگ تهران به بخش های جنوبی شهرستان ری طی پنج ماه انجام خواهد گرفت و تمامی  شهرهای از جمله کهریزک، باقرشهر و حسن آباد فشافویه به همراه تمامی روستاهای مسیر از نعمت آب با کیفیت برخوردار خواهند شد.

توکلی در خصوص گاز رسانی به روستاهای شهرستان ری نیز، گفت: عملیات عمرانی گازرسانی به روستای توتک بخش خاوران و چندین روستای حسن آباد فشافویه به زودی آغاز می شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری یادآور شد: ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات فرمانداری ری تا پایان سال جاری برای طرح های سلامت محور، ایمن سازی جاده ها، ساخت و بهسازی مدارس، کلانتری محله علائین و توسعه اماکن ورزشی صرف خواهد شد.

فنس کشی نقاط حادثه خیز کانال آب ری ـ ورامین آغاز شد

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه به سقوط و غرق شدن ۲ کودک چهار و پنج ساله طی روزهای اخیر به داخل کانال انتقال آب تصفیه خانه جنوب تهران به ورامین اشاره کرد و گفت: فنس کشی نقاط حادثه خیز کانال آب ری ـ ورامین آغاز شد.

توکلی با بیان اینکه متولی اصلی فنس کشی و ایمن سازی در شهرها شهرداری ها و در روستاها دهیاری ها است، اضافه کرد: آب منطقه ای متولی اصلی ایمن سازی کانال آب ری ـ ورامین در نقاط خارج از شهرها و روستاها می باشد که عملیات فنس کشی در نقاط حادثه خیر در دستور کار آن قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مراجعه قضایی به دنبال شناسایی مقصران اصلی سقوط این کودکان به داخل کانال ری ـ ورامین هستند به زودی با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

 ساخت و سازهای غیرمجاز طی دولت تدبیر و امید در شهرستان ری کاهش یافته است

فرمانداری ویژه شهرستان ری یکی دیگر از اولویت های اصلی دولت را جنوب تهران را مبارزه با فساد و ساخت و سازهای غیر مجاز عنوان کرد و گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز در چند سال اخیر کاهش چشمگیری یافته است.

توکلی تاکید کرد: فرمانداری ویژه شهرستان ری و سایر دستگاه های اجرایی با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز و سودجویی برخی افراد با قدرت برخورد کرده اند به طوری که امروز آمار این گونه اقدامات کاهش چشمگیری دارد.

پارک علم و فن آوری در شهرستان ری ایجاد می شود

فرماندارری در بخش دیگر سخنان خود به صدور مجوز احداث پارک علم و فن آوری از طرف معاونت علمی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: این پارک به زودی در شهرستان ری احداث می شود تا شرکت های دانش بنیان زمینه حضور و فعالیت در شهرستان ری پیدا کنند.

توکلی با بیان اینکه هم اکنون هدف اصلی سرمایه گذاران استان تهران در وهله اول سرمایه گذاری در شهرستان ری است، ابراز کرد: شهر فرودگاهی، منطقه ویژه اقتصادی ری، شهرک پوشاک، شهرک صنفی سازگار با محیط زیست و شهرک گلخانه ای از جمله مناطقی هستند که برای سرمایه گذاری بخش خصوصی از سوی دولت در حال آماده سازی می باشند.

وی ادامه داد: تقویت زیرساخت های تولید مانند آب، برق، تلفن و گاز نیز از اولویت های اصلی دولت تدبیر و امید در شهرستان ری است که به خوبی در حال انجام است.

احداث ایستگاه راه آهن شهرری از اولویت های اصلی فرمانداری شهرستان است

توکلی در بخش دیگری از سخنان خود به احداث ایستگاه راه آهن شهرری به عنوان یک مجتمع ایستگاهی اشاره کرد و گفت: احداث این ایستگاه در کنار خطوط یک و شش مترو تهران اولویت اصلی فرمانداری شهرستان ری است که در صورت واگذار زمین این کار بزرگ در مدت زمان کوتاهی انجام خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: قرار گیری ایستگاه های مترو و راه آهن شرق کشور در شهرری می تواند موجب کاهش ترافیک در مرکز تهران شود و همزمان موجب رونق بخش های از شهرری نیز شود.

مجتمع بازیافت و پردازش آراد کوه باید به محل دیگری منتقل شود

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه به مشکلات زیست محیطی شهرستان اشاره کرد و گفت: مجتمع پردازش و بازیافت آراد کوه که موجب آلودگی هوا و آب های زیرزمینی بخش کهریزک و فشافویه شده است براساس نظر کارشناسان محیط زیست باید به محل دیگری منتقل شود.

توکلی عنوان کرد: به رغم مقاومت مسئولان شهرداری تهران پس از پنج دهه دفن زباله های تهران در آراد کوه کهریزک این مرکز باید در کوتاه مدت با نصب تجهیزات به روز نحوه دفن و مدیریت پسماند را بهبود دهد و در بلند مدت نیز از این محل به جای دیگری منتقل شود.

وی تاکید کرد: محیط زیست شهرستان ری توان بارگذاری مشکلات زیست محیطی کلان شهر تهران را ندارد و باید مرکز آرمستان تهران و مجتمع پردازش و بازیافت زباله آراد کوه به محل دیگری منتقل شود.

توکلی با اشاره به ورود آب ها نامتعارف از طرق رودخانه های کن، سرخه حصار و نهر فیروزآباد به شهرستان ری، تاکید کرد: وزارت نیرو باید ساماندهی آب های جنوب پایتخت را اولویت اصلی خود قرار دهد.

۲ شهر طی دولت تدبیر و امید در شهرستان ری ایجاد شد

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه نشست خبری هفته دولت به بازنگری تقسیمات کشوری طی دولت تدبیر امید اشاره کرد و گفت: ۲ روستای قلعه نو و قیامدشت طی این دولت به شهر تبدیل شد و زمینه توسعه آن را فراهم کرد.

توکلی یادآور شد: برای اولین بار نیز در بند (د) بودجه برای حرم عبدالعظیم(ع) و ساماندهی محلات اطراف آن بودجه اختصاص داده شد که شهرداری تهران به عنوان متولی باید اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد.

 تکریم ارباب رجوع و شفاف سازی در تمام ادارات شهرستان ری انجام شده است

وی در پایان سخنان خود منشور حقوق شهروندی را از اولویت های اصلی دولت یازدهم و دوازدهم دانست و گفت: تکریم ارباب رجوع، شفاف سازی مالی و استفاده از مدیران جوان در دستگاه های اجرایی در تمامی ادارات شهرستان ری انجام شده است.

توکلی ادامه داد: امروز بوجه دستگاه های اجرایی و چارت سازمانی و ماموریت های ادارات دولتی در اختیار مردم قرار گرفته است و شهروندان می توانند مطالبات و انتقادات خود را با روسایی دستگاه ها و فرمانداری ویژه شهرستان ری در میان بگذارند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار