در یادداشت معاون بررسی و گفتمان‌سازی جنبش استادی بسیج خراسان جنوبی مطرح شد:

عبرت مهم عاشورا؛ تسلیم نشدن در برابر خواسته مستبدان فاسد

چطور می شود که یک دولت اسلامی بدون توجه به جنایات اسرائیل به مردم مظلوم فلسطین و غافل بودن از تلاش های نهضت‌های آزادی بخش جهانی، تن به چنین صلحی دهد که همه صلح‌ها را بر باد بدهد!
کد خبر: ۹۲۶۸۹۴۴
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله علیه السلام، محمد مهدی ایزدخواه معاون  بررسی و گفتمان‌سازی جنبش استادی بسیج استان خراسان جنوبی در یادداشتی آورده است:

در تبیین و تحلیل زمینه‌ها و عوامل مؤثّر در بروز حادثه‌‌ی عاشورای سال شصت و یک، مجموعه دانشگاهی می تواند به عنوان یکی اقطاب فرهنگی تاثیر گذار در جامعه متعد به روشنگری و بصیرت افزایی باشد. همان گونه که مقام معظم رهبری در کتاب چهار گفتار عنوان داشته اند، هدف از این مباحث توجّه دادن جامعه‌‌ی اسلامی به عوامل بروز انحراف جامعه‌ی صدر اسلام به منظور جلوگیری از تکرار فاجعه‌‌ی عاشورا در دوران معاصر است.

عبرت مهم عاشورا تسلیم نشدن در برابر خواسته مستبدان فاسد است

از جمله درس های مهم عاشورا این است که متوجه باشیم عظمت جبهه دشمن فقط و فقط یک قدرت پوشالی است که بسیار آسیب پذیر است. عاشورا این درس را می دهد كه در ماجراى دفاع از دين، از همه چيز بيشتر، براى انسان، بصيرت الزام است. بی بصيرت‌ها فريب ‏خواهند خورد و بدون اینکه خود بدانند درجبهه باطل قرار خواهند گرفت. به گفته امام موسی صدر در کتاب سفر شهادت وقتی خواص جامعه فاقد بصیرت لازم باشند، ولی  امام جامعه اسلامی برای ثبات و استمرار مضامین ارزش های اسلامی و معنوی در جامعه آماده می شود که خون خودش را اهدا کند تا جبهه کفر و استکبار را شکست دهد و ذلت جامعه مسلمین را به عزت تبدیل کند‌.

عاشورا عبرت های مهمی هم داراست که از جمله آن موارد، انحرافی است که سردمداران ظلم و جور در جوامع اسلامی ایجاد می کنند. حاصل این انحراف که دستگاه فاسد اموی بر جامعه آن دوره القاء کرد، غفلتی شد که باعث تنها ماندن حسین بن علی علیه السلام در میدان جهاد و مبارزه شد. مقام معظم رهبری در بیانات عید قربان امثال تاکید داشتند "به موازات تحریم، جریان تحریف هست؛ تحریف حقایق، واژگون نشان دادن واقعیّات؛ چه واقعیّات کشور ما، چه واقعیّات مرتبط با کشور ما؛ این هم یکی از کارهایی است که آنها انجام میدهند. هدف از این تحریف دو چیز است، دو کار را می‌خواهند انجام بدهند: یکی، ضربه به روحیه‌ی مردم است که حالا من عرض میکنم که چه جوری می‌خواهند به روحیه‌ی مردم ضربه بزنند؛ یکی [هم] آدرس غلط دادن برای رفع مشکل تحریم است".

اینکه امروز شاهد توافق صلح اخیر میان اسرائیل و امارات هستیم که طی آن تصمیم دو طرف برای عادی‌سازی روابط و برقراری رابطه دیپلماتیک دوجانبه تاکید شده است، حاصل تحریف های نظام استعمارگر و مستبد آمریکاست که در جوامع و دولت های اسلامی ایجاد کرده است.

عبرت مهم عاشورا تسلیم نشدن در برابر خواسته مستبدان فاسد و سردمداران ظلم و جور است که داعیه حقوق بشر آنها در سازمان های جهانی گوش فلک را کر کرده است، اما در عمل هیچ ابایی از به خاک و خون کشیدن مردم سوریه و لبنان و عراق ندارند. چطور می شود که یک دولت اسلامی بدون توجه به جنایات اسرائیل به مردم مظلوم فلسطین و غافل بودن از تلاش های نهضت های آزادی بخش جهانی، به چنین صلحی تن دهد که همه صلح ها را بر باد بدهد!

امیدواریم ملت های اسلامی با عبرت گرفتن از وقایع عاشورا و داشتن بصیرت لازم در مواجهه با تحریف‌ها و فتنه‌های حاکمان جور راه درست را تشخیص دهند و به این طریق تمدن نوین اسلامی که چیزی جز خواسته و انگیزه انبیا الهی صلوات الله علیهم اجمعین که متحمل سختی ها و فشارهای زیادی در دوران حضورشان بودند نیست، محقق شود.

انتهای پیام/

منبع: روابط عمومی جنبش استادی بسیج استان خراسان جنوبی

ارسال نظرات