مدیر عامل شرکت گاز استان البرز عنوان کرد:

توسعه شبکه گاز؛ گام نخست در تأمین انرژی استان البرز

شرکت گاز استان البرز با توجه برخورداری بیشتر مناطق شهری استان، تامین انرژی ساکنان روستاها را در اولویت قرار داد، پروژه از روستاهای کم جمعیت گرفته تا مناطق کوهستانی و سردسیر استان با سرعت در حال انجام است.
کد خبر: ۹۲۶۸۹۶۸
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حسین تقی نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان البرز ضمن گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: پروژه‌های گازرسانی در استان البرز یکی پس از دیگری و در فواصل کم زمانی، بهره برداری می شوند.

وی با بیان اینکه گازرسانی به روستاها، موجب شده ساکنان این مناطق از دغدغه تهیه سوخت مایع رهایی یابند، افزود: اجرای پروژه های گازرسانی در مناطق روستایی استان البرز موجب شده تا در این سال ها، میزان بازگشت مهاجران شهرها به روستاهای استان افزایش یابد و اشتغال روستایی رونق بیشتری گیرد.

به گفته تقی نژاد، تا قبل از سال ۹۲ از مجموع ۲۸۸ روستای استان البرز، ۱۲۳ روستا از نعمت گاز بهره مند بوده و طی هفت سال گذشته تاکنون، این رقم به ۱۵۴ روستا افزایش یافته است.

وی ادامه داد: اکنون عملیات گازرسانی به ۵۵ روستای استان البرز در حال انجام است که امسال بخش عمده آنها بهره‌برداری می شود و ۱۹ روستای دیگر نیز برای انتخاب پیمانکار در دست اقدام قرار دارد.

تقی نژاد گفت: عملیات گازرسانی به ۴۹ روستای دیگر هم در صورت تامین اعتبار از سال آینده آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: قبل از سال ۹۲، حدود ۷۸ درصد جمعیت روستایی استان البرز زیر پوشش شبکه گازطبیعی قرار داشتند که اکنون به ۸۴.۶ درصد رسیده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: استان البرز دارای ۱۷ شهر تابعه است که همه ۱۷ شهر تحت پوشش شبکه گاز طبیعی قرار دارند.

تقی نژاد با بیان اینکه شرکت گاز استان البرز در کنار گازرسانی به روستاهای استان، تامین انرژی به دورترین شهرهای البرز شامل طالقان و آسارا را نیز در برنامه کاری خود قرار داد و در دولت تدبیر و امید مشعل گاز طبیعی شهرستان طالقان روشن شد، تصریح کرد: پروژه بزرگ گاز شهر طالقان و روستاهای تابعه آن چهارسال پیش به سرانجام رسید و طالقانی ها که تا پیش از آن در زمستان های سرد و برفی برای تامین سوخت دچار مشکل می شدند اکنون از این موهبت خدادادی برخوردار هستند، ضمن آنکه تاکنون ۱۴ روستای تابعه طالقان به شبکه سراسری گاز پیوسته و ۴۳ روستای دیگر درحال تکمیل گازرسانی است.

وی ادامه داد: اکنون نیز گازرسانی در شهر کوهستانی آسارا از طریق خط انتقال گاز طالقان با احداث شبکه ۵۳ کیلومتری در حال انجام است که سال ۱۴۰۰ بهره برداری می شود که با تکمیل این پروژه، حدود 10 هزار نفر در این شهر از نعمت گاز بهره مند شده و بین ۳۰ تا ۴۰ روستا نیز تحت پوشش شبکه گاز طبیعی قرار می گیرند.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با بیان اینکه در بخش گاز شهری حدود ۷۰ درصد جمعیت استان قبل از دولت تدبیر و امید تحت پوشش شبکه گاز طبیعی قرار داشتند، گفت: اکنون این رقم به 99.90 درصد رسیده است.

تقی نژاد عنوان کرد: شرکت گاز استان البرز برای تامین انرژی مورد نیاز حدود ۱۳ شهرک دولتی و خصوصی صنعتی، بخش کشاورزی و واحدهای جدید مسکونی، پروژه انتقال گاز از بوئین زهرا به کرج را در دست اقدام قرار داده که این پروژه در ۲ فاز از سال ۹۸ کلید خورده است.

وی با بیان اینکه اکنون فاز یک خط انتقال گاز بوئین زهرا - کرج به طول ۴۱ کیلومتر حدود ۲۶درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: فاز دوم خط انتقال گاز بوئین زهرا - کرج نیز در نیمه دوم سال ۹۸ انتخاب پیمانکار شده که برای انجام این پروژه ۲۳ کیلومتر خط لوله با اعتباری معادل ۷۵ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

به گفته تقی نژاد؛ خط انتقال بوئین زهرا - کرج تا کمتر از ۲ سال آینده محقق می شود.

وی بیان داشت: در بخش گاز CNG خودروها نیز، شرکت گاز استان البرز گام های موثری برداشته و تعداد جایگاه های گاز CNG استان از ۴۰ جایگاه تا قبل از سال ۹۲، اکنون به ۵۴ جایگاه رسیده است.

ارسال نظرات